Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 907

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stol2010-10-12 17:07
Antal inlägg: 1015

Anders Borgs present.
Anders Borg och staten skänker 14 miljoner till Viktoria och Daniel till deras nya hem HAGA SLOTT.

Vi andra får nöja oss med 1-2% i lönelyft i år och ännu mindre nästa år. USCH man blir förbannad.

Egenskap - Ej medlem längre2010-10-12 17:12
Antal inlägg: 8331

Fan vad röda alla är när det kommer upp sånt här. "Hon har inte jobbat något för att förtjäna så mycket pengar" är det vanligaste argumentet. Jag är inte prinsessa själv men kan tänka mig att det inte är den enklaste vardagen man kan ha. Hon är dessutom reklam för Sverige och det vore väl fan om hon skulle bo i någon liten håla.

Peddape2010-10-12 17:14
Antal inlägg: 647

Hade det funnits 5 miljoner kronprinsessor i det här landet så hade inte alla fått 14 miljoner hur som helst.

Hoodman - Ej medlem längre2010-10-12 17:17
Antal inlägg: 2826

Fan vad alla är avundsjuka! Jag tar för givet att ni alla skulle avsäga er prinsesstiteln och alla pengar om ni själva var i den positionen?

Kirgizistan2010-10-12 17:19
Antal inlägg: 1188

"Regeringen har beslutat att ge Victoria och Daniel tre och en halv miljoner kronor till inflyttningen i Haga slott – per år.

– Det mesta av pengarna kommer att gå till personalkostnader, säger Jan Lindman, ekonomichef på hovet."

Det är lätt att få saker att låta hemska när man tar dem ur sitt sammanhang och klipper till dem som den bäste av kvällstidningsredaktörer.

Regeringen lägger alltså 3,5 miljoner/ år för att betala personalen som arbetar för kronprinsessan och hennes respektive på ett eller annat sätt.

Har inte de lika stor rätt till lön som du? Eller ser du hellre att du får din löneförhöjning medan de kan arbeta gratis?

Var lite mer resonabel.

Det handlar alltså inte om någon monstersumma som de kan gå lösa på helt själva.

Kirgizistan2010-10-12 17:24
Antal inlägg: 1188

Säkerligen kommer kronprinsessan och vår nya prins att få några slantar att spendera på sig själva, men den summan är inte i närheten av vad aftonhoran vill få folk att tro.

Om det är rätt eller fel att det får pengar överhuvudtaget är dock en annan sak.

delta92010-10-12 17:28
Antal inlägg: 1041

Att dom får pengar av staten tycker jag är helt fel.
Såvittjagvet så fyller dom ingen mer funktion än till att ta kort på så att Allers och andra damtidningar säljer kopior.

Om någon absolut måste ge Victoria och halkapåettbanakskalsprins en, så är det damtidningarna tycker jag!

Det är enbart där det finns ett intresse för kungahuset.

Kugen är inte ens en riktig kung.
Riktiga kungar ska rida på häst, ha en lans och erövra.

Det gör inte våran *gråter*

Modest Y - Ej medlem längre2010-10-12 17:29
Antal inlägg: 424

– Kostnaden för kungahuset motsvarar ungefär en Piggelin per svensk.
Det är annat än i Danmark och Norge där medborgarna betalar en lyxig Magnum för sina kungahus.

Jag kan bidra med ett gäng extra piggelin för de som behagar klaga.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-12 17:29
Antal inlägg: 9204

fuck viktoria

stol2010-10-12 17:31

Den enklaste vardagen. Hon jobbar inte mer än nån annan. Hon har fått allt serverat på ett fat både vad det gäller utbildning samt olika sysslor. Hon behöver aldrig oroa sig för ekonomin. Hon kommer alltid kunna köpa Gucci väskor, resa/åka på semester både vintertid/sommartid flera gånger per år. Jösses vad jobbigt hon har det.

Peddape2010-10-12 17:36

Livet är inte rättvist.

Jag tror inte kungligheterna är lyckligare än en genomsnittlig svensk.

Peddape2010-10-12 17:36

Är du vänsterpartist stol?

Cover Me2010-10-12 17:38
Antal inlägg: 247

Med tanke på Viktorias ätstörningar under ungdomen, så tror jag att hon nog har haft det jäkligt jobbigt - hon har ju inte valt att födas in i kungafamiljen, med allt vad det innebär, liksom. Bara för att man har/får pengar betyder det inte att man är lycklig och avundsvärd. Det stinker den "svenska avundsjukan" stol..!

stol2010-10-12 17:40

Köp några piggelin så blir det pengar över till de sjuka, arbetslösa ock till mig dom är så goda.

stol2010-10-12 17:42

Vadå ätstörningar. Det är bara att käka.

YamahaJet2010-10-12 17:42
Antal inlägg: 2239

Som vanligt är det jobbiga, bidragstagande människor som har synpunkter på vart andras skattepengar går. Hundratals miljarder till en överdimensionerad offentlig sektor och bidrag där minst är helt eller delvis oförtjänta av dem, det tycker vänstern är "för lite" - men om kungahuset får ynka tio miljoner så tycker vänstern att det är fruktansvärt mycket pengar och att man bör skänka dem till Afrika istället.

Kungahuset är gissningsvis mer produktivt och värdeskapande än en tredjedel av vår offentliga sektor.

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-12 17:43
Antal inlägg: 4429

Vad har partitillhörighet med detta att göra? Vi republikaner kommer från alla partier.

Medfödda rättigheter av detta slag tillkommer när man är en monarki. Det är absurt, uråldrigt och fullkomligt vidrigt.

Men jag lovar er att om vi hade haft en folkomröstning om monarkins vara eller icke vara så hade alla rojalister trippat fram till valurnorna i faslig fart yrande om PR, traditioner och hur braaaaa det är för Sverige...

Avskaffa kungahuset säger jag. Investera pengarna i annan PR.

stol2010-10-12 17:46

Måste man placeras i ett fack bara för att jag tycker att kungahuset har tillräckligt med pengar. Det var inte länge sedan Borg pröjsade för Viktorias bröllop 114 miljoner.

Peddape2010-10-12 17:47

Partitillhörighet har inget med det här att göra förutom att det hade intresserat mig att veta.

stol2010-10-12 17:50

Jag har inget emot kungahuset, jag tycker enbart att de har tillräckligt med pengar. Pappa kungen har fastigheter, skog, aktier. målningar, smycken, antikviteter det måste räcka och bli över.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?