Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 981

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvålis - Ej medlem längre2010-10-27 12:34
Antal inlägg: 4429

Praktiska baby och barn frågor
Kunde inte hitta en babytråd som passade så jag startar en ny.

Frågor av alla möjliga praktiska karaktärer alltså...

Jag har köpt en barnvagn med en sitt del och en ligg del till bebben i magen. Jag har en åkpåse till sitt delen men ingen till liggdelen. Brukar man ha det? Eller bäddar man rätt ner i vagnen och bara har det där skyddet som man spänner ovanpå? Jag vet att jag har 4 (eller 3 beroende på hur man räknar) barn redan men jag har helt glömt bort detta? Ska man ha åkpåse i liggdelen? Och i sådana fall... Några rekomendationer?

Vixen2010-10-27 12:39
Antal inlägg: 163

Kan du inte använda åkpåsen till sittdelen i liggdelen också?

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-27 12:43

Nej den är superlång... passar inte alls...

dinodog2010-10-27 12:46
Antal inlägg: 4973

Jag hade i alla fall en åkpåse till mina barn. Använde den både i ligg/sittdelen .

Vad däremot inte en del tänker på är att när barnet ligger i en åkpåse, blir det varmt och gott visserligen.
Men när det kommer in i en affär, så låter många föräldrar barnen ligga kvar instoppade i åkpåsen.
Läste någonstans att det blir ca. 10 grader varmare inne i vagnen än i luften utan för. Tänk då vad varmt det blir om man går in i en affär och handlar.

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-27 12:48
Antal inlägg: 37631

jag hadde åkpåse till ligg delen,det är kallt här,fans det inte ligginsats- åkpåse att köpa till det brukar det finnas,

Savi2010-10-27 12:48
Antal inlägg: 1176

Ahaa,annars så brukar ju ligg & sittpåsen var densamma.Så har de varit på mina två andra vagnar jag haft.
Har du köpt den separat eller?

Vad har du för vagn?
Jag letar för fullt efter en själv men ingen passar min smak.Har fastnat lite för märket Piccolino (hmm heter det så) eller Rambler.
Men de finns aldrig i affärerna utan bara på nätet,lite tråkigt.

kremlan - Ej medlem längre2010-10-27 12:51
Antal inlägg: 364

Vet du inte om du har 3 eller 4 barn:)

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-27 12:54

Jag har köpt min från vänner och det är en Emmaljunga City Cross (tror jag att den hette).. Jag testade precis och jag får verkligen inte ihop att det skulle vara samma. Emmaljungas hemsida suger och det är helt hopplöst att hitta några svar där... Antagligen så ska det köpas Emmaljunga åkpåse special a 5 milj.... Men det passar ju bra för jag har precis insett att jag inte har en skötväska heller... Och då får man väl köpa en sån med...

Någon som har testat siten www.mammashop.se/ ?

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-27 12:55

:-) Jo jag vet att jag har 4 barn, men den ena tösen har jag bara haft förmånen att ha i mitt liv de senaste 4 åren av hennes 9...

Savi2010-10-27 13:03
Antal inlägg: 1176

Var inne på mammashop & kollade åkpåse med för ett par dagar sen & fan vad dyra dom var där,men det är ju snällt att man får en babymössa på köpet som kanske kostar 50 kr om man skulle köpa bara den =)

Sote2010-10-27 13:07
Antal inlägg: 3557

Så med andra ord har du tre barn +ett bonusbarn som är då typ din sambos?

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-27 13:29
Antal inlägg: 37631

kolla tradera och blocket och liknande

gnill2010-10-27 13:44
Antal inlägg: 1942

alltså åkpåse i liggvagn beror ju på vilken årstid man har liten bebis. Är det dags nu snart skulle jag satsa på en dunåkpåse (gissar på en jäkligt kall vinter). Men å andra sidan ville min son inte ligga i vagn alls i bebisåldern, så på vintern hade jag honom i bärsele innanför en stor och varm jacka som jag köpte för ändamålet. Vagnen användes bara till att dra hem varor från affären på :-)

tina_xx2010-10-27 14:09
Antal inlägg: 133

hahaha jag har exakt samma problem... vet inte hur jag ska göra med åkpåsen, den till sittdelen är ju gigantisk. Har dock sett att H&M har overall liknande saker som ser ut som åkpåsar.

nystan12010-10-27 15:31
Antal inlägg: 3414

Jag hade åkpåse till både sitt- och liggdelen.
Köpte en ganska tjock fleecefodrad i Ullared, som funkat alldeles utmärkt trots att den kostade kanske 129:- och inte 5 miljoner. ;P
Ett tips om du ska köpa en till liggdelen också är att inte köpa en "märkes", utan kolla om du hittar en universalåkpåse typ i Ullared eller liknande.
Min var som skrivet jättebillig, men superbra.

Passar på att slänga in en egen fråga:
Hur gör man med en 14-månaders som slåss?
Jag säger till och säger till, men det är som att hon bara måste slå en gång till..
Några tips?

Loozer2010-10-27 16:33
Antal inlägg: 556

nystan1, slå tillbaka

Gautama2010-10-27 16:40
Antal inlägg: 6854

Slå tillbaka?? Menar du allvar Loozer?

nystan12010-10-27 16:49
Antal inlägg: 3414

Peter ;P

Vixen2010-10-27 16:52
Antal inlägg: 163

Jag skulle satsa på en bra overall, och sen bädda med fina filtar i vagnen.
Tycker det kan se lite fånigt ut med helt matchade vagnar, skötväskor etc. Skötväska vet jag inte om man behöver. Blöjor och våtservetter får lätt plats i ens vanliga väska.

Zoon12010-10-27 17:19
Antal inlägg: 86

Jag har en 3 månaders pojke och än så länge bäddar jag bara ner honom med filt och sen har han även en fäll i liften som vi köpt på Barnens Hus. Det är en sån där fäll som man kan använda alla årsider. Det går jättebra ännu och jag skulle tro att man klarar sig med det ganska länge om man även använder "locket" till liften. Långkalsonger (finns jättebra på HM) en rejäl mössa och vantar och en fleeceoverall så går det nog bra utan åk påse. Mitt problem är att vi har en pojke som växer så det knakar, så snart får han inte plats i liften. Men då har jag en fleeceåkpåse (BRIO) som följde med vagnen som jag ska använda. Annars pratar ju många om Voxxi (är osäker på stavningen) också den ska vara superbra. Man behöver nästan bara ta på barnet en mössa och ev vantar sen kan de ha sina vanliga innekläder och klara sig jättebra. Den är nog ganska dyr tror jag och jag vet inte men jag tror den är ganska stor.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?