Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade8
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
wildcard2010-11-03 09:11
Antal inlägg: 1966

Hälsoundersökning
Jag undrar över en sak som det skrivs om en hel del i forumet när man pratar om kost och hälsa: nämligen hälsoundersökningar.

Det har gjorts otaliga undersökningar som visar att svenska folket går allt mindre till tandläkaren. Här på forumet verkar folk dock gå och undersöka sin kropp relativt ofta. Detta förvånar mig en del då jag själv snålar med kostnader hos läkaren mer än hos tandläkaren.

Vad jag undrar är om du gör hälsoundersökningar ofta, varför (behöver inte hela journalen) och hur mycket dessa isf kostar. "Min" läkare säger att det går på några tusenlappar att få alla prover utförda för att se om jag mår så bra som det känns.

Savi2010-11-03 09:17
Antal inlägg: 1176

Jag skulle vilja göra hälsoundersökningar ofta,men som sagt priset är jävla dyrt.
Hälsoundersökningar skulle vara obligatoriskt att göra 1 gång om året,då skulle mycket sjukdomar & brister upptäckas i tid bla cancer kanske skulle kunna botas mer än vad det gör idag.
Och det skulle inte kosta flera tusen utan som ett vanligt läkarbesök.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-11-03 09:18
Antal inlägg: 1338

Jag gör det bla. för att jag är vegetarian :) och rädd om min kropp. Jag vill ha kvitto på att allt fungerar som det ska och att jag arbetar åt rätt håll. Det kostar en slant men är värt det för min sinnesro. Jag har som sagt varit allätare förr och var osäker på hur kroppen skulle reagera utan kött och vad skillnaden (om det fanns ngn) sannolikt berodde på. Tandläkaren besöker jag en gång/år också. Som sagt - hälsan får kosta i både tid och pengar för mig. Det kostar väl mellan 1200-1800 beroende på hur stor undersökningen är och om den utförs av läkare eller sköterska. Jag går kanske var 3:e år eller så... och är nog relativt befriad från hypokondri dessutom. Jag tycker det är spännande och viktigt att se helt enkelt.

Pocaloca2010-11-03 09:21
Antal inlägg: 2156

Nästan aldrig.....jag söker vård i nödfall bara =)

wildman2010-11-03 09:27
Antal inlägg: 3860

Jag ahr ju förmånen att görqa det via jobbet, och har så haft i nästan alla år. Så jag gör det ju i snitt varannat år kanske. Slipper som sagt betala själv...

Tvålis - Ej medlem längre2010-11-03 09:31
Antal inlägg: 4429

Jag har aldrig gjort en allmän hälsoundersökning...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?