Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Neaa2 | 2010-11-25 22:18 | |
![]() | Som hund och katt! Min katt dängde nyss upp hunden och jagade in den stora tuffa schäfern in under sängen... Där ligger hon nu kvar med respekt för katten som nöjt sitter och putsar pälsen efter sin lyckade maktdemonstration! :) De är oftast väldigt bra vänner men jag antar att schäfern tog sig för stora friheter idag! Är ganska lustigt att se en liten katt jaga en stor hund....jag har haft hund och katt tillsammans så länge jag kan minnas och det är alltid den maktbalansen mellan dem! Är det någon som har hund och katt tillsammans där faktiskt hunden har något att säga till om?? | |
| caughtbock | 2010-11-25 22:21 | |
![]() | Aldrig sett! | |
| Lill-IT | 2010-11-25 22:22 | |
![]() | Hehe.. jag måste le igenkännande. Just nu har jag bara två kattor, ingen hund. Men tidigare när jag haft både hund och katt så har det alltid varit som du beskriver: katten bestämmer:) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-25 22:30 | |
![]() | Det har varit både och här. Minns en annars timid tik som förvandlades till ett rytande monster när hon hade små valpar. Mot kattkompisen, alltså. | |
| dinodog | 2010-11-25 22:53 | |
![]() | Haha vår lilla fröken har total makt här hemma mot den stora hunden. Hon går fram till hans matskål när han står och äter, kör ner huvet och börjar att äta av hans mat. Och vad gör han då? Han backar undan och tittar på mig, precis som om han säger gör något. Annars är hon jättemysig mot han, tvättar han och håller på. Han är dock mindre road. Ibland får hon tokryck och klappar till han med tassarna fast aldrig med klorna ute. | |
| le-lou | 2010-11-25 22:55 | |
![]() | nej inte ett smack. vi har två katter och en hund. Hunden vill gärna tro att han styr men det fattar alla som ser spektaklet att så är det inte. Han försöker så gott han kan att få pli på dem men oftast slutar det med hämnd....Vår tjockis (katt) brukar sitta bakom toadörren och invänta hundrumpa på ingång. Lika kul varje gång och se en tass fara ut och sen den intet ont anande hunden som far iväg som ett oljat skott i sidled :D | |
| Neaa2 | 2010-11-25 23:00 | |
![]() | Hahaha, ja det har jag också sett att min katt gör, smyger på hunden och far ut så hon håller på att smälla av!! | |
| Ztoya | 2010-11-25 23:20 | |
![]() | Beror lite på vad det gäller. I de flesta fall är det nog katten som regerar, men vissa saker tillåter inte hundarna, t ex vässa klorna eller hoppa upp på köksbordet. | |
| henrik_l | 2010-11-25 23:54 | |
![]() | hundjävlarna vet om att dom inte skulle ha skuggan av en chans om det blev allvar så dom smiter, vicket är tur. :) | |
| osse0821 | 2010-11-26 00:22 | |
![]() | Jag har en hund och en katt också och hos oss är det hunden som börjar bråka/busa med katten (oftast). Den hunden tillåter inte min katt att göra mycket hemma =) | |
| Neaa2 | 2010-11-26 00:28 | |
![]() | Fast om det blev allvar på jätteriktigt...så har ju ärligt talat inte katten en chans!! En hund biter ihjäl en katt på nolltid... Men i ett vanligt litet familjegräl så har ju hunden inget bra sätt att försvara sig!! :) | |
| michelle_ | 2010-11-26 00:36 | |
![]() | Vår tjej en schäfer, talar om vad hon tycker om att dom kommer för nära matskålen, när hon äter, dom har gjort det EN gång och ALDRIG mer....men det är oxå det enda annars är vår tik och hon-katten bästa polare ligger nära varandra och katten kommer gärna och gosar med henne... | |
| slånbär | 2010-11-26 08:05 | |
![]() | Ja även om Schäfern är en stor och respektingivande hund så är dom ju även dom största crybabys som finns. Jag vet för jag har två hanar. Det räcker att dom gör sig det minsta lilla illa så skriker dom som om dom var döende. Jag har även hört många vetrinärer som säger samma sak-stora tuffa hundar men skriker värst av alla. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-26 08:31 | |
![]() | Tiger vs. varg. Tja, vem tror ni vinner? :-) | |
| Neaa2 | 2010-11-26 09:52 | |
![]() | Slånbär: Ja jag håller med dig helt!! Kommer än ihåg när min första schäfer gjorde illa sig, han vrålade så att jag höll på att svimma för jag var helt säker på att han brutit varenda ben i hela kroppen!! :) Tror hanar är mer fjompiga än tikar också faktiskt om vi nu ska generalisera! :) Goa mesproppar är de iaf!! | |
| magnusito | 2010-11-26 09:56 | |
![]() | Hej! Jag har en mycket tuff och ung cockerspanniel tik och en mycket mogen och snäll katt. Även om det ser ut som om hunden många gånger dominerar så i slutändan är det katten som säger till var gränserna går. Men hon gör det alltid försiktigt och liksom lugnar ner hunden, talar om var gränserna går utan att göra henne illa. Sedan är det som om hunden i alla fall måste få upplevelsen av att det är hon som jagar iväg katten. Kanske beror det på att vår hunds psyke är stenhårt, hon är väldigt orädd. Men jag antar att katter i regel är överlägsna på många sätt. | |
| Neaa2 | 2010-11-26 09:57 | |
![]() | Unikabox: Ja....det blir ju lite självklart när en varghane väger ca 45 kg och en tigerhane mellan 2-300 kg!! :) Knappast jämförbart med hund och katt där viktförhållanderna ser lite annorlunda ut!! | |
| magnusito | 2010-11-26 10:03 | |
![]() | Glömde säga att de gillar varandra. Kanske beror det på att katten fanns först i hemmet och tog emot hunden som valp. | |
| ojjojj | 2010-11-26 10:06 | |
![]() | likadant här, hunden vill bestämma , men det gör hon inte.. har schäfertik och bondkatt hanne... och som ni skrev om att *skada sig* skriker som om dom håller på att slå ihjäl sig, men så är det inget.. och min tik är värre än brossans schäferhanne när det gäller det | |
| Mimikryp | 2010-11-26 10:14 | |
![]() | Ja, det är lite intressant det där, att den generella bilden är att det är hunden som jagar katten. Pappa och hans fru har haft katter och hundar i olika omgångar, men det är alltid katterna som bestämt och hundarna som hunsats (av katterna). :-) | |