Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 18 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-06 16:18 | |
![]() | Bloggande barn Det är väl ingen nyhet att bloggande spridit sig likt pesten över Sverige, men nu börjar fler barn blogga. Ett provocerande exempel på detta är 12åriga Chloe Schuterman, dotter till Nathalie Schuterman (som äger butiken med samma namn där man hittar märkesprylar) Chloes blogg: chloeschuterman.chic.se/ Är det bra att barn bloggar? Är det bara bra att Chloe får skriva om sitt "fashion"intresse? Vad tycker ni? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-06 16:25 | |
![]() | Ett klipp ur programmet Förkväll i våras där Chloe var med: www.tv4play.se/noje/...id =1016619 | |
| Guldregn - Ej medlem längre | 2010-12-06 16:30 | |
![]() | Vad tycker du? | |
| blue_moon | 2010-12-06 16:35 | |
![]() | Att Chloé bloggar är väl inte så konstigt, hon är ju född in i mode- och designvärlden och verkar vara ett lillgammalt underbarn. Men de signaler hon sänder ut till jämnåriga förstärker bara trenden att det är ytan som är viktigast och att man ska äga de senaste märkesplaggen och -acessoarerna för att bli Någon. Kusligt. Barn ska vara barn och inte narcissistiska vuxenkarikatyrer. | |
| maarieell | 2010-12-06 17:22 | |
![]() | Jag tror inte hon medvetet sänder ut signaler. Hon är ju verkligen intresserad, och har mamma och pappa pengar så är det väl inte så konstigt... :P | |
| werigo - Ej medlem längre | 2010-12-06 17:27 | |
![]() | Självklart sänder hon inte medvetet ut signaler. Men det är ju där som föräldrar ska ha ett gott omdöme och stoppa upp det hela. | |
| minigrisena | 2010-12-06 17:28 | |
![]() | Jag får en obehaglig känsla i magen av det. Samtidigt finns det ju värre världar ett barn kan växa upp i. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-12-06 17:32 | |
![]() | Jag bryr mig inte ett skvatt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-06 18:04 | |
![]() | Om vi bortser från Chloe då och bara tänker på "vanliga" barn som bloggar. Är det okej? Klarar barnen av att axla internetmanteln på ett sånt sätt? Att synas och skriva om vad man gör och att andra kanske läser och kommenterar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-06 18:04 | |
![]() | Med barn menar jag främst under 15 år. | |
| blue_moon | 2010-12-06 18:06 | |
![]() | Denna 11-åring uttrycker sig väl och behärskar svenska språket, vilket man dessvärre inte kan säga om betydligt äldre modebloggare som Kissie och Vanita. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-06 18:18 | |
![]() | Beror väl på barnet det. Vissa hanterar det säkert bättre än andra. Om inte bloggen har så många läsare blir det ju som att vara och lämna ut sig på vilken internetsida som helst egentligen. En annan ung modebloggare är ju Tavi. Vet inte så mycket om henne men hon verkar inte vara sämre än de äldre bloggarna. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-06 18:41 | |
![]() | tavi gevinson - got to love her! chloé är vacker men ack så tråkig. besatt av lourdes verkar hon vara också. | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-12-06 18:57 | |
![]() | jag säger då ingenting och det är samtidigt svaret på frågan | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-12-06 19:13 | |
![]() | Just Chloes blogg är ju en enda radda av gratisreklam för mammas butik. Djävulskt smart sätt att få Stureplansmaffian modell mindre att handla mer på Schuterman. | |
| schmuppisch | 2010-12-06 19:33 | |
![]() | Sådana här bloggar, där man uttrycker ett intresse, tycker jag inte alls att det är fel på. Tjejer som äger bloggar där de viker ut sig, och bara söker uppmärksamhet, det är en annan sak. Speciellt i åldrarna under 15. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-07 12:24 | |
![]() | jag tycker att det är bra att dom bloggar,det är ett intresse,alla kan inte spela tx handboll,och bor man i en avkrok,så varför inte | |