Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 18 641 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| becccaaaaa | 2010-12-08 14:53 | |
![]() | Hur ska jag göra med... allt ? Vad ska man göra om man är helst slut så varje morgon när man vaknar så känner man att man inte orkar röra sig och man vill bara gråta ? När man går runt med huvudvärk flera dagar i streck och känner sig helt matt på allt.. Man vill bara gråta.. Jag vet inte vad jag ska göra... | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-08 14:54 | |
![]() | Man tar reda på orsaken till problemet och löser det. | |
| nailil | 2010-12-08 14:56 | |
![]() | Gå till en läkare och kolla upp dig. | |
| nailil | 2010-12-08 14:58 | |
![]() | Jag var också sådan en gång - lyckligtvis kom jag till läkare, som konstaterade att jag har en kraftig underfunktion på sköldkörteln. Alltså fel på ämnesomsättningen. Med ett piller om dagen efter det hoppar jag upp ur sängen när väckaren tutar och ropar 'hurra' | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-12-08 14:59 | |
![]() | *styrkekramar* | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-08 14:59 | |
![]() | Du ska först och främst utesluta all sittande framför datorn - och det länge (riskeliminering: jag menar det seriöst, ironiserar inte) - helst för gott. OCH ta ett besök hos din läkare. Helst ska du skriva ner dina symptom och allt du vill ta upp, på en lapp och ta med vid besöket. | |
| becccaaaaa | 2010-12-08 15:05 | |
![]() | kanske borde ha skrivit det här på det första inlägget men det har hänt väldigt mkt sorgsna saker på sista tiden i mitt liv. Har väldigt mkt med allt... | |
| Carro_1988 | 2010-12-08 15:07 | |
![]() | Hade det liknande efter sommaren, så jag började träna ofta och mycket. Det hjälpte och hjälper extremt bra. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:08 | |
![]() | Då handlar det ju om huvudvärk orsakad av stress. Finns det ingen person, professionell eller inte, som du kan prata med? | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:11 | |
![]() | Jag tror att du ska prata med någon inom familjen om de kan vara till hjälp i första hand, om de inte är tillgänliga så får du ta kontakt med BUP, Barn och Ungdomspsykratin, du som ungdom under 20 har rätt till gratis vård. Det kan vara tufft att växa upp ibland. Det är ganska många ungdomar så genomgår livskriser särskilt er tjejer verkar ha det lifte tuffar. Om det är verkligen tufft så ta kontakt med BUP antingen själv eller genom din skolas kurator. Tror inte att det gör så stor nytta att prata av dig med ett gäng mer oseriösa skribenter på detta forum | |
| becccaaaaa | 2010-12-08 15:11 | |
![]() | Jag vet inte... Jag har många runt mig... men hur ska jag säga ? och jag vet inte hur dom ska kunna hjälpa mig... och jag vet inte vem jag ska börja med. | |
| bobo flux | 2010-12-08 15:13 | |
![]() | Det kanske är depression? Det tillståndet kan ta de uttryck du beskriver. Men jag är ingen doktor, så det är en kvacksalvargissning. Boka tid hos en riktig läkare och förklara hur landet ligger. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:26 | |
![]() | just därför du ska ta kontakt med professionel hjälp! Eftersom du är relativt ung en så länge så har du lite högre prio. Om du tycker det är jobbigt att prata med psyo eller kurator pratar med din klassföreståndare om hjälp att ta kontakt. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:27 | |
![]() | Du behöver inte ha en färdiga svar på dina probelm för att prata med en psykolog de är ju där för att hjälpa dig med det | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:30 | |
![]() | Gå till en läkare och få lite prover tagna. Om allt är ok med det så får du be om en remiss till en psykläkare och förklara dins symtom...du kanske behöver en liten skjuts av medicin? Och när du kommit över den värsta tröskeln måste du börja jobba med dig själv, hitta orsaker och anledningar till problemet, börja motionera, dagliga och långa promenader gör susen. Lycka till. | |
| pehaxa | 2010-12-08 15:42 | |
![]() | Hör av dig till mig så kansk jag kan hjälpa dig. | |
| Pocaloca | 2010-12-08 15:57 | |
![]() | Det är nog en bra idé att söka proffs hjälp...vare sig detta är psykiskt eller fysiskt...jag önskar dig lycka till! =) | |
| Mindymoo | 2010-12-08 15:59 | |
![]() | Sånt ska man inte tveka att söka hjälp för! Jag hade B12-brist som yttrade sig så. Är du möjligen vegetarian? Annars låter det som om depression är en bra gissning. | |
| dilivio | 2010-12-08 17:14 | |
![]() | B12 brist har iofs sällan med vegetarianism eller veganism att göra. Hög sockerkonsumtion, för mycket alkohol, rökning osv har det däremot. Även om du äter vegansk kost så är ju sojamjölk och liknande oftast B12-berikade. Det dagliga behovet är typ 1mikrogram eller nåt, så det behövs inte så mycket. Tvätta inte morötter tex om du äter ekologiska så får du i dig lite osv. Underskatta inte sockrets negativa effekter. "Vanligt" raffinerat socker innehåller inte de B-vitaminer de gör från början så när du äter sockret tar det upp kroppens befintliga B-vitaminer. Som ett exempel. I vilket fall är mitt tips att träna, äta nyttig mat och allt sånt där så ska du se att kroppen löser det finfint. Energi ger energi, gör lite morgongymnastik, testa yoga eller nåt. Då jag varit som mest hängig har det vart när jag inte gjort ett skit på dagarna, druckit för mycket osv. När jag sedan började träna igen så schwopp! Behövs inte mycket för att vända en negativ trend om man bara vill (och det vill man..) Nu har du kanske inte det problemet iofs.. Men iaf när jag vaknat och känt sådär så blir man ju ganska omotiverad att överhuvudtaget göra nånting, man tror att man inte orkar. Men det är bara att bita i det sura och träna lite smått och sedan öka om man känner att det hjälper. Huvudvärk har säkerligen med levnadsstil att göra. Dålig kost, för mycket stillasittande eller stress. You can do it! Helvete vad långt och halvt offtopic det blev, men jaja.. Om du tror att du har en depression så läs lite om KBT och se om det verkar vara något. Om du är intresserad kan jag skicka Kay Pollaks "Att välja glädje" till dig ( www.adlibris.com/se/...91 63109840 ) Som en tidig julklapp! Pm:a adress isf | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-08 17:43 | |
![]() | Hm...nu har jag iofs ingen som helst lust att starta någon diskussion och framförallt ingen maraton-sådan, men jag _kan_ bara inte låta bli att kommentera inlägget ovan med några ord. * Veggisar riskerar nog B12 brist. * Sojaprodukter över lag kan det nog ställas ett ganska stort frågetecken kring. Jag skulle i varje fall vilja rekommendera att man inte använder dom i hur stor utsträckning som helst. * Jag tycker att alla grönsaker mfl, bör noga rengöras, men kanske inte nödvändigtvis skalas. Det kan t.ex räcka att man borstar rent morötterna under rinnande vatten, men det ska göras noggrant. I övrigt kan jag stämma i dilivio's råd. | |