Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Daggdroppe | 2010-12-09 00:46 | |
![]() | Punktförbränning.. eh not Hej Jag har en väninna som heter Sussie som håller på att gå ner i vikt. Hon säger att man inte kan punktförbränna och det stämmer ju. Men.. Hon tränar och äter protein så hon säger att det enda som nu kommer förbrännas/försvinna på henne är magen. Där är enda stället hon har fett kvar så hon säger att det endast försvinner fett därifrån + lite på bringan. Men när jag går ner i vikt (utan mening), så försvinner allt på mig; höfter, arsle, ansikte, armar, ben, bringa. Så.. vad säger ni? jag tror ju inte på punktförbränning bara för att hon äter mycket protein. | |
| apbur | 2010-12-09 01:09 | |
![]() | Så om man har en stor mage men ganska smal i övrigt kommer man bli skinn och ben där man var smal innan och behålla en fettklump på mitten? | |
| Daggdroppe | 2010-12-09 01:11 | |
![]() | Man behåller ju inte fettklumpen, men det försvinner BÅDE ifrån magen och övrigt. | |
| Daggdroppe | 2010-12-09 01:11 | |
![]() | Tror jag, undrar ju vad ni tror. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-09 01:17 | |
![]() | Tränar man bara en muskelgrupp är det klart att förbränningen centreras. Inte fullkomligt dock. | |
| YamahaJet | 2010-12-09 01:18 | |
![]() | Det är mycket individuellt, men fett på magen är generellt, ur ett biologiskt perspektivt, rent överflöd. Om man börjar begränsa detta överflöd så kommer överflödsreserven att minska mest - dvs magen, och övriga fettlager minskar i mindre mån. Det har även att göra med hormonell balans i kroppen - en ofördelaktig sådan ger upphov till ökad fettansamling på magen, och denna hormonella obalans kan bland annat ha upphov i dålig kost. Det är därför nog fullt möjligt att ändra sin kroppssammanställning genom att bara ändra i sin kost, utan motionsdelen. | |
| Daggdroppe | 2010-12-09 01:19 | |
![]() | Men sussie tränar biceps, triceps, lite rygg, bröst samt går på raska promenader varje dag. | |
| YamahaJet | 2010-12-09 01:20 | |
![]() | Nej, förbränningen centreras inte alls. Annars hade alla killar haft extremt deffade högerarmar men feta vänsterarmar. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-09 01:30 | |
![]() | Det hönshjärnan daggdroppe egentligen undrar: Om man har tio kilo på magen, men typ tre kilo utspritt, kan kroppen koncentrera sig på magen, eller tar den från båda ställen tills t.ex dom där tre kilona är borta och börjar sen ta från magen. Lite av en uteslutningsmetod alltså? | |
| Daggdroppe | 2010-12-09 12:11 | |
![]() | bump | |
| Palini | 2010-12-09 13:01 | |
![]() | Nej, man kan inte punktförbränna. Men har du bara fett på magen, så är det klart att det bränns därifrån. (Hur man nu bara kan ha fett på magen?) Kroppen tar det fettet det kommer åt. | |
| frvib | 2010-12-09 15:01 | |
![]() | Punktförbränning fungerar, men det lär inte ha någon praktisk betydelse. Konditionsbaserad träning kan göra att underhudsfettet på magen fördelas på ett gynnsamt sätt. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-09 15:40 | |
![]() | frvib. Förklara hur punktförbränning fungerar. | |
| Mamik | 2010-12-09 15:54 | |
![]() | Efter att ha kämpat i ett halvår, ungefär, för att gå upp i vikt, har jag lyckats lägga på mig ca. 6 kg. Nu är jag "normalt" underviktig, men det värsta är att minst hälften av de kilon jag har ökat har lagt sig på magen, så jag ser fortfarande ut som ett vandrande skelett. Som info. jag är 1.77 lång och vägde 46,5 kg, nu väger jag 52. | |
| frvib | 2010-12-09 15:58 | |
![]() | www.ncbi.nlm.nih.gov...d/ 16985258 | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-09 16:16 | |
![]() | Schyssta formler, är det något jag ska förstå, eller finns det faktiskt skrivet på svenska eller engelska utan former? | |
| frvib | 2010-12-09 16:23 | |
![]() | Det kan delvis förklaras med att det frisätts mer energi från fettet kring de aktiva musklerna. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-09 16:27 | |
![]() | Mina överarmar blir minimala av träning. Minskar i omkrets. Måste ju delvis bero på att fettet försvinner just där trots att jag inte går ned i vikt för de armmuskler jag bygger är aldrig stora så de kan ju inte väga många gram. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-09 16:32 | |
![]() | Min kompis i Östersund säger att Sussie är välkommen dit och dricka av deras goda kranvatten. Det är allt man behöver göra för att minska magomfånget. Nerösktji, din bild :P | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-09 16:39 | |
![]() | zlipzten Min bild? | |