Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 660 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cassano | 2010-12-18 20:07 | |
![]() | Thailändskt till jul Jag får besök av en tjej från Thailand på julafton. Det skulle kunna vara kul att på något vis tänka på henne genom att smyga in något Thailändskt. De firar ju inte jul som vi, men kanske det finns något annat i anslutning som man skulle kunna referera till. Eller bara något helt annat - i matväg, dekoration....? Tips mottages tacksamt! | |
| slånbär | 2010-12-18 20:39 | |
![]() | Men varför? Låt henne få prova på en helt vanlig traditionell svensk jul när hon nu är här. Jag skulle själv aldrig vilja ha svensk mat och grejer om jag åkte utomlands under julen, då vill man väl fira på det sätt som dom gör i det landet. Om dom inte firar jul då skulle jag nog också strunta i det. Bor man i ett annat land då kan jag ju tänka mig att man försöker fira så svenskt man kan men om din gäst är här oavsett som beökare eller bofast så är väl det mest givande att hon provar på vårt sätt att fira den här högtiden. | |
| Ladybug1 | 2010-12-18 21:21 | |
![]() | Tio finhackade Piri Piri i sillsalladen uppfattas säkert som en artig gest ;) | |
| Cassano | 2010-12-18 21:41 | |
![]() | Slånbär - allt blir jättetraditionellt! Om du läser igen så förstår du nog att jag inte tänkte göra något alternativt firande för henne. Hon är inte här på semester utan har bott här ett tag. Jag tänker bara något litet, symboliskt. Om jag bott utomlands en tid och någon bjöd hem mig till deras tradition och överraskade mig med en dalahäst vid min tallrik eller ett par svenska köttbullar, hade jag tyckt att det var jättekul! | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-18 22:14 | |
![]() | Asiatiska färsbiffar! köttfärs ägg purjo vitlök piri-piri sesamolja salt (visserligen är receptet koreanskt..men jag tror det går hem) | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-12-18 22:15 | |
![]() | fyla små lättöl | |
| Aurora Aurum | 2010-12-18 22:21 | |
![]() | dekorera med orkidéer, rökelse eller woka grönsaker, kanske lite blinkande lampor, inte så avancerat med lite thai :-) | |
| Mimikryp | 2010-12-21 00:23 | |
![]() | Eller servera den klassiska svenska julmaten - att äta med pinnar. :-) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-12-21 00:28 | |
![]() | Krydda skinkan med svamp? =) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-21 00:30 | |
![]() | Någon liten elefant kanske? De har ju högt symbolvärde i Thailand. Och någon burk äkta thai-krydda bredvid tallriken? | |