Spelrum
Giraffen28
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade48
Mobilspel
Pågående18 671

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Anden_88 - Ej medlem längre2010-12-31 17:08
Antal inlägg: 313

Alfapet på blip försvinner
Ja, blip lägger ner om några timmar. Det innebär att vi inte längre har nånstans att spela vanligt(jaja, attackera mig bara) alfapet.

Det går att läsa där att det är i samrbete med alga dom har spelet där, så jag tänkte att det vore trevligt om det från denna sida också gick inleda ett samarbete med alga.

Jag har mest bara spelat på blip, detta på grund av att det är mycket enklare roligare, och även att det är en lite mindre ostilren design där.

Dessa bräden(okej, jag tänker mest på deras a-alfapetbräde) inbjuder mer till ett spel över hela banan, och lite mer att tänka på då det finns minusrutor(vilka inte ger så mycket minus), så blir mer räknande och strategi också. Trappbyggande där är inte ens vanligt bland dåliga spelare.

Brickorna är mycket enklare att få ut snabbt, då det praktiskt går att markera alla och flytta ut, och även vända för att lägga vertikalt med ett klick(vilket för dom som måste pröva sig fram är enormt tidsbesparande). Bricksammansättningen är mycket mer rullvänlig. Med andra ord, förhållandet mellan antalet vokaler och konsonanter känns mycket mer logisk, här upplever jag att konsonantbristen är mycket större än vokalbristen, det gör jag inte där. Fler "snälla brickor i förhållande till elakingar. Med andra ord, man sitter oftare på A,S,Txxxx. Här sitter jag varanda match fast med typ "HHDÄIRZ" känns det som.

3 rullningar per match är inte alls ovanligt där, 6 är maximum för mig i en seriös match, här har jag kommit upp i 3 nån enstaka gång.

Så, finns det någon möjlighet att låna lite från alga kanske, eller kanske snegla på några funktioner dom har där och förbättra lite åtminstone? Helst skulle jag vilja se ett vanligt A-alfapetbräde här också(vilket liknar specialbrädet en aning), och eventuellt nåt old schoolbräde med Q också?

Egenskap - Ej medlem längre2010-12-31 17:18
Antal inlägg: 8331

Orkar inte läsa hela ditt inlägg men alfapet på blip sög ju otroligt. Alla drog när de låg under o det fanns inget rankningssystem. Poängen är: Skönt att bli av med skiten.

le-lou2010-12-31 17:28
Antal inlägg: 17500

håller med Egenskap. provade det ett par gånger och det var uruselt.

betapet is the shit, finns ingen bättre sida om man gillar spelet!

dinodog2010-12-31 18:02
Antal inlägg: 4973

Får nog hålla med att det är skönt att Blip går i graven. Trist sida överhuvudtaget.

Men smaken är som bekant delad och tur är väl det, annars hade det vart överbefolkat här ;)

Anden_88 - Ej medlem längre2010-12-31 18:19

Betapet har ett rankingsystem ja, som liknar de andra spelen på blip som använder sig av certus symfoniplattform. Så ja, där är betapet mycket bättre, och här är spelarna bara för att spela ett spel också, så bättre spelare.

Även många andra fördelar med sidan också, har väl en grym potential att vara väldigt hemtrevlig med sitt lilla forum. Tyvärr är forumet dock mycket en plats för få personer som verkar vara i stort behov att få ut sin ilskna. Jag pratade med ett par spelare på blip minns jag som testat spela här, sen blev avskräckta när dom såg forumet. Det var det värsta, och negativaste dom sett lät det som, och där håller jag med. Menmen, det har egentligen inget med saken att göra.

Varför inte ta lite inspiration därifrån, eller kanske få in ett vanligt alfapetbräde också? Nåt till bräde at välja på kan väl inte skada? Sen kan man väl kanske förena det bästa från båda världarna? Det finns saker som är bättre där, och saker som är bättre här. Göra det möjligt att enklare få ut brickorna tycker jag är en sak som verkligen borde lånas därifrån:o

Loscoch - Ej medlem längre2010-12-31 18:40
Antal inlägg: 21

Tycker spelat flyter på bättre på blip när man har seriöst motstånd och klart dåliga förlorare drar där när dom redan ligger under rejält. Hade man slagit ihop brädet och funktionerna under spelet på blips alfapet med rankingen och spelarna här hade ju varit världsklass! Bara couronne man kommer sakna nu när blip lägger ner

Anden_88 - Ej medlem längre2010-12-31 19:42

Litet tips då, couronne och några andra spel går spela på shockplay som gjort vissa av blips spel, medans andra går spela på certusgames. Alfapet kommer inte gå spela nånstans, utom som här i andra former. Personligen kommer jag väl sakna vissa spel också, men främst en lite större spelsida där man kan träffa på intressanta personer.

Kul att nån höll med mig iaf, jag hade väntat mig att bara få skit:o

Loscoch - Ej medlem längre2010-12-31 20:09
Antal inlägg: 21

Då får det bli o kolla in shockplay senare, certusgames har man ju kollat in men va väl bara blockwars som va intressant där:P finns nog intressanta personer här med fast fler äldre:P

Dom flesta lira väl här först innan dom testa blips version kanske därför dom är negativa till det:P

Anden_88 - Ej medlem längre2011-01-01 21:46

Mjo det ligger nåt i det, men nu verkar vi få lite extra tid på oss att spela alfapet ändå! :D

delta92011-01-01 21:47
Antal inlägg: 1041

Blip?
Alfapet?

But.. Why?

Jag trodde otrohet (mot betapet) var typ, olagligt? :]

zlipzten - Ej medlem längre2011-01-03 15:16
Antal inlägg: 1466

Nu så. Jag följde blip till slutet. Känns tragiskt men jag kommer inte att sakna det klientel jag hade som värd där. Hade ingen aning om att det finns så mycket uselhet hos vuxna.

Ja, en snällare variant av alfapet för barn, nybörjare och dyslektiker kanske vore en idé för Betapet.

bujum2011-01-03 16:31
Antal inlägg: 1750

Nää blips alfapet var ren skit. Om man fick ut en rullning där blev man genast kallad för jävla fitta eller så stack motspelaren.
Spelade där några gånger när Beta var nere för uppgradering.
Visserligen händer det att man råkar ut för otrevliga motspelare här också men det är inte särskilt ofta.
I LOVE BETAPET!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?