Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 692 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rönnbybo | 2011-01-17 13:19 | |
![]() | Vargkött... Är det någon som vet vad som händer med vargköttet nu när det är vargjakt. Tas det till vara och äts upp eller förknippas de för mycket med hund. | |
| Elsa_89 - Ej medlem längre | 2011-01-17 13:21 | |
![]() | Antagligen så ingår de -in inimaginable ways- i bestialiska riter kring lägereld då vargjakten är över och blodtörstan stillad.. | |
| Mimikryp | 2011-02-08 23:52 | |
![]() | Jag har ingen aning, men jag skulle gärna smaka. Jag skulle iofs gärna prova att smaka hund också. Och katt, för den delen. Men inte någon hund eller katt som jag känt när de var i livet. | |
| Dersu | 2011-02-09 07:22 | |
![]() | Tycker också det hade varit intressant att få veta. Har svårt att tänka mig att det äts. Någon som vet får gärna upplysa oss. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-09 09:18 | |
![]() | förknippas för mkt med hund? vi äter inte köttätare oavsett vad vi förknippar dem med. vare sig räv, lo eller skunk. jag läste att de forskar massor på de skjutna vargarna. pälsarna borde iaf tas om hand om. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-09 10:38 | |
![]() | Jag har ätit björnkött många gånger och de är köttätare. Fiskar är också rovdjur. Att inte äta katt och hund är bara tabu i t ex Sverige. Jag vet inte men gissar på att vargarna blir hundmat (R I P kära vargar, jag vill att vargar och hajar också ska få finnas). | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-09 11:01 | |
![]() | björn är allätare som (den vilda) grisen. | |
| flydet | 2011-02-09 11:20 | |
![]() | Jag har en gång haft ett par hundhandskar, och de värmde, må jag säga. Tar man vara på pälsen så gör man nog en bra affär, men vargkött är nog ingenting att ha. Alldeles för magert med den kosten vargar normalt har. | |
| ooord | 2011-02-09 20:07 | |
![]() | Jakträttshavaren får behålla skinnet, men inte kraniet och kroppen. Den ska skickas till Sveriges veterinärmedicinska anstalt för närmare studier. Följ instruktionen för att flå varg på www.sva.se. Det är viktigt att den flådda kroppen är komplett, alla tår, svanskotor och kraniet ska följa med. Källa: Naturvårdsverkets hemsida | |