Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 755 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bulll | 2011-01-18 18:56 | |
![]() | Bokklubbar!? Idag tittade jag avundsjukt på när dottern packade upp sitt månatliga bokklubbspaket och tänkte att det kanske vore härligt att själv få hem ett gäng bra böcker med jämna mellanrum. Förr fick man ju snudd på varje vecka reklam hem för alla möjliga bokklubbar och alltid med tillhörande käcka väskor och plädar, men inte de senaste 5-10 åren va? Fulväskor och annan skit kan jag gott leva utan känner jag, men.. är det någon som är med i bokklubb nuförtiden och kan rekommendera någon bra? | |
| blue_moon | 2011-01-18 20:47 | |
![]() | Är medlem i Bonniers Bokklubb sen länge, har köpt både böcker och prylar, allt har varit till belåtenhet. Men på senare år har jag upptäckt att det är betydligt billigare att köpa böcker på nätet (adlibris, bokus, bokia) och få dem gratis fraktade med Schenker och DHL. :) | |
| schmuppisch | 2011-01-18 21:02 | |
![]() | Jag kan inte rekommendera någon speciell "vuxenbokklubb" men jag vet att när jag var yngre så var jag med i Funtasies tjejbokklubb som var suverän! Vet inte om den fortfarande finns kvar men om den gör det så reommenderar jag den vart till alla 10-15-åriga tjejer där ute! | |
| gnill | 2011-01-18 21:26 | |
![]() | Jag tycker det är bättre att läsa om böcker, t ex här bokhora.se/ och sen beställa dem på Bokus. | |
| blue_moon | 2011-01-18 21:54 | |
![]() | Jag får många intressanta litteraturtips från medlemstidningen Bokspegeln, som nu senast "Hemligheten" av Philippe Grimbert, nyligen utgiven på svenska. Funderar på att beställa den från adlibris - 30 kr billigare än Bonniers bokklubb. | |
| bulll | 2011-01-18 22:27 | |
![]() | Mm, jag har också tänkt att det nog är billigare att beställa typ från adlibris, men jag blir så tråkig på så sätt, och läser bara samma gamla deckare och biografier. Men det där med bokhora var ett bra tips, den sidan ska jag kolla in. Likaså Bonniers (hmm, kan det vara där min mamma är medlem? Typ: köp månadens bok så får du även köpa den här lite slaskiga deckaren för bara 69 kronor. Sånt gillar jag!) Schmuppisch: Funtasies bokklubb känner jag inte till. Jag var själv med i Tl-klubben som barn, och döm om min förvåning när dottern började få reklam för den klubben i sina tidningar, och de dessutom hade samma maskot fortfarande! Klart att jag var lättövertalad att låta henne bli medlem:-) | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-18 22:44 | |
![]() | Å, bra Gnill! Det är härligt att läsa om hur människor väljer bort bokklubbarna, dessa kulturdödare som bara satsar på "bästsäljare" och därmed gör det ännu svårare för den smala litteraturen. I dagens datoriserade samhälle finns det ju heller ingen anledning att vara med i bokklubbarna och det är väl därför de är utdöende (yes!!!!). Nej, gör som Gnill, jag och många andra: läs om god litteratur på en mängd ställen på nätet, hitta de riktiga pärlorna (som kan vara små men ack så skimrande) och beställ från svenska eller utländska sajter. | |
| Bitte - Administratör | 2011-01-18 22:49 | |
![]() | Bibliotek ,, absolut billigaste sättet att läsa böcker på Bitte | |
| Pseudonymf | 2011-01-18 23:01 | |
![]() | Fast nu handlade ju inte tråden om billiga sätt att läsa böcker på. F.ö känner jag bara till Pollux som är en hästbokklubb för yngre barn :) | |
| Virvelie | 2011-01-18 23:08 | |
![]() | Jag är med i Pocketbokklubben sen länge. Det är alltid aktuella böcker och eftersom det är pocket är de inte alls lika dyra som andra böcker. Sen kan man beställa en massa extra böcker om man vill. Det som är bra är att man i god tid innan får veta vilka böcker om kommer nästa månad. Då kan man ändra, beställa fler, eller avbeställa om man vill. Man behöver inte köpa nåt visst antal, utan bara när man känner för det. Kanonbra tycker jag :) | |
| Bim1964 | 2011-01-18 23:28 | |
![]() | Jag har vart med i Bonniers bokklubb i omgångar. Men nu har jag gått ut sedan några år tillbaka. Avvecklat mina böcker har bara sparat några. Lånar på biblioteket i stället som dessutom är gratis. | |
| clivia | 2011-01-18 23:46 | |
![]() | Den bästa enligt mig är Böckernas Klubb. De satsar på kvalitetsböcker och inte bara bästsäljare. | |
| Mimikryp | 2011-01-19 22:44 | |
![]() | Jag är med i Pocketklubben. www.pocketklubben.se Ganska smidigt och bekvämt. Bra liten skrift varje månad där man kan läsa om de aktuella böckerna. | |
| blue_moon | 2011-01-29 17:32 | |
![]() | Eftersom gnill nämnde bokhora.se vill jag tipsa om biblioteket i fokus, som dels ger ut en tidning 4 gånger per år (gratis på biblioteken) dels finns att läsa på nätet. Ett bredare, billigare och bättre alternativ till kommersiellt inriktade bokklubbar, där man dessutom slipper hålla reda på sista datum för avbeställning av periodens utvalda bok. :) www.biblioteketifokus.se/ | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2011-01-29 20:51 | |
![]() | Jag brukar kolla på www.boktipset.se eller tidigare nämnda bokhora.se, sen håller jag med om att det är både billigare och smidigare att beställa från t.ex adlibris än att vara me i en bokklubb. | |
| Aurora Aurum | 2011-01-29 21:59 | |
![]() | flera bokhandelskedjor har bokklubbar där du betalar runt 300 kr och får då läsa runt en 12-15 böcker och i slutet av medlemsåret behålla en bok bra ide tycker jag, man läser vad de har valt ut och nobelpristagaren i litteratur brukar alltid vara med, nackdelen kan vara att man måste gå till butiken för att byta, men är det en större kedja behöver man inte byta i sama butik utan kan göra det där man är | |
| Aurora Aurum | 2011-01-29 22:15 | |
![]() | Bokia Låna o Läs - www.bokia.se/i/base/...s_ 2010.pdf Ugglan Bokcirkeln Läslustan - www.uis.se/index.php...-2 010-2011 Akademibokhandlen Läsecirkel - www.akademibokhandel...se cirkeln/ | |