Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 755 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-31 18:19 | |
![]() | Sluta skälla! Finns här någon som har erfarenhet/kunskap om antiskällhalsband? Till hund alltså ;) | |
| MalanMos | 2011-01-31 18:25 | |
![]() | Jag hade en sån där som sprutade ut citronvatten i näsan på hunden. Verkade mer humant än ett sånt där som ger stötar, hjälpte dock inte så slutade med det efter ganska kort tag.. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-31 18:30 | |
![]() | Hm...trist, får inte hunden att sluta... | |
| Maad Max | 2011-01-31 18:33 | |
![]() | Vansinne! | |
| Engelein | 2011-01-31 18:43 | |
![]() | Med tanke på ditt namn kanske du ha en tax? Then live with it! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-31 18:43 | |
![]() | Nej men jag har funderat på det,min hund har nog lite"hunddamp"hon skäller så jag får frispel på henne,jag har haft hund i hela mitt liv.men denna går jag bet på,får henne inte att sluta skälla | |
| slånbär | 2011-01-31 19:11 | |
![]() | Det är för övrigt inte tillåtet att använda el längre så det som ger stötar är inte ett alternativ ändå. Det finns olika sätt att prova men alla hundar går inte att nå tyvärr. En del är helt enkelt skälliga men man kan få det under lite kontroll genom ihärdig träning men den ska ju helst sättas in tidigt. | |
| magnusito | 2011-01-31 19:11 | |
![]() | Jag tror mer på att ta hjälp! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-31 19:12 | |
![]() | Det dagiset vi hade vår hund på förut använde citron halsband, 40 tysta hundar, så det måste ha funkat. Vår vovve skäller så sällan att jag inte ve´t från egen erfarenhet. | |
| slånbär | 2011-01-31 19:13 | |
![]() | Taxam -tänk på att inte gapa och skrika på hunden när den börjar för då förstärker du bara beteendet-hunden tror att du "hjälper till" och tror att den gör rätt. Kolla in hur Cecar Milan gör för han har en hel del bra knep(om man bortser från el då) | |
| eeistan | 2011-01-31 19:27 | |
![]() | ... och glöm inte för allt smör i småland att hundar enligt svensk lag ska hållas i halsband! då slipper vi valigt dödliga vara livrädda när era hundar börjar skälla och springa, tack för kaffet! | |
| magnusito | 2011-01-31 19:29 | |
![]() | finns inget om halsband! Hunden ska hållas kopplad eller motsvarande d v s under kontroll. | |
| shoppa | 2011-01-31 19:31 | |
![]() | Ett enkelt och billigt knep kan funka..spreja med vatten på den när den skäller..iskallt ska det vara..de brukar bli snopna..och tysta.Jag vet många som det har fungerat på,men det finns undantag! | |
| Light | 2011-01-31 19:39 | |
![]() | Håller med "Shoppa". En vän till mig har en Ridgeback, och som valp (könda som svåra hundar) skällde den oavbrutet i perioder. Hon hade alltid en vattenflaska tillhands, kombinerat med verbal tillrättavisning lärde han sig tids nog! Lycka till! | |
| slånbär | 2011-01-31 19:42 | |
![]() | Vad som gäller med kopplade hundar eller ej kan variera något mellan olika kommuner. Håller absolut med om att man alltid ska ha sin/sina hundar under full kontroll. Finns en kvinna där jag bor som har runt fem sex korthåriga Bordercollies som ALLTID springer lösa. Visserligen är dom oerhört lydiga och kommer när hon ropar men problemet är ju att hundarna oftast är långt före henne och hon omöjligt kan se runt varje krök. Kan tillägga att vi bor precis vid ett stort naturområde med många gångvägar,springslingor/s kidåkningsslingor(eller vad det nu kallas) och här rör sig många människor och även hundar och hästar. Jag hatar när jag möter henne och hennes hundar för dom springer ju i flock och mina två Schäferhanar (givetvis kopplade) blir helt uppjagade när dom kommer rusande. Värst är ju att kärringen anser att det är jag och mina hundar som är problemet då dom börjar skälla på hennes som rusar omkring för själv anser hon minsann att hennes hundar minsann uppför sig. Många hundägare är tyvärr väldigt nonchalanta mot andra människor och visar väldigt dålig hänsyn och omdöme. | |
| stormig | 2011-01-31 19:55 | |
![]() | Är absolut emot detta halsband som sprutar Citron. Har ni själva fått det i näsan? Förstå då hur hunden reagerar som har BETYDLIGT känsligare nos än oss människor. Detta halsband som sägs ge "stötar" är en vibration mot hundens hals som hunden reagerar mot pga att den inte vet vad som händer och därför slutar med sitt beteende. Inte ens så stark som vi upplever om vi tar i en inhängnad som är strömförande. Förbjud "Citronen " är min åsikt!! | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-31 20:03 | |
![]() | Nu är det så att jag håller ALLTID min hundar kopplade. För det första av vanligt sunt förnuft eftersom jag själv avskyr när hundar kommer rusande och för det andra skulle min hundar vara borta inom två minuter och jag. Har tre taxar, två strävhåriga och en slät. Det är mamma tax och två valpar efter henne. Den lilla är bara tio månader och det är hon som skäller. På allt. Det är ok om dom skäller en liten stund men hon skäller konstant hela tiden. Och jag skäller inte på henne för det, försöker med att avleda. Men vi har en inhängnad trädgård och där älskar dom busa omkring och det är där skällandet är. Undrar om korthårstaxar har ett annat temprament? Hon skulle ju ta efter dom andra två tycker jag men hon kör sitt skällrace! I övrigt underbara hundar, vänliga och älskar alla. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-01-31 20:04 | |
![]() | Vill också tillägga att jag aldrig skulle använda el eller annat som gör ont! | |
| Megaherz | 2011-01-31 20:10 | |
![]() | slånbär: Milan kommer in som en främling i en familj och bryter ner hunden psykiskt till lidande. Det är bättre att satsa på att bygga upp förhållandet till hunden. Vi uppfostrar "vår" hund genom att belöna och framhäva det vi gillar, och ignorerar det som vi inte vill ha. Kontakt i alla former är bättre än ignorans för en hund - dvs skriker du på den kommer det bara det förstärka beteendet. Skit i hunden när den skäller (vilket kan vara jobbigt) och belöna och uppmärksamma den när den är lugnare, så kan man träna bort "överdrivet" skällande. Sen får man inte glömma att hundar är hundar vissa skäller mer än andra | |
| Megaherz | 2011-01-31 20:13 | |
![]() | och jag går även utan koppel. Kommer det någon, må det vara cyklist, joggare, annan hund osv ropar jag hunden till mig LÅNGT i förväg, och kopplar den, eller gör något spännande så hunden hellre vill vara med mig än att hälsa på dem som kommer förbi. Det är viktigt att ropa tillbaka hunden även när ingenting speciellt kommer hända, annars lär den sig att förkoppla rop och "oj oj, nu händer det något spännande" | |