Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 755 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mammaoxå | 2011-02-04 10:58 | |
![]() | Busringning eller telefonterror? Det är någon som ringer till mig och med hes röst (förställd) säger: Jag behöver hjälp... Det har hänt 2 gånger nu. Samma röst och samma mening. Jag hinner knappt höra vad han säger och jag svarar inte innan han lägger på. Känns lite obehagligt. Har någon annan varit med om något liknande? Hur har ni gjort? | |
| Daggdroppe | 2011-02-04 11:13 | |
![]() | Kanske är Eurocop. | |
| nippertippan | 2011-02-04 11:19 | |
![]() | PÅ mobil eller hemtelefon? hemligt eller inte hemligt nummer? | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-02-04 11:22 | |
![]() | jag råkar ut för att det ringer och när jag lyfter hör jag bara en massa folk innan man lägger på. Tror det är nåt utländskt callcenter fast de behöver ingen hjälp eller talar svenska alltså de talar inte alls-synnerligen irriterande | |
| lenty - Ej medlem längre | 2011-02-04 11:23 | |
![]() | polisanmäl direkt tycker jag | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-04 11:26 | |
![]() | ring upp ditt bolag och be att få en kod,den koden ska du slå in så fort du lyft luren,då kan dom spåra samtalet,jag har själv varit utsatt för det i ett års tid,var det en som ringde och la på luren | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-02-04 11:39 | |
![]() | det kan ju i och för sig vara någon som behöver hjälp på riktigt och råkat ringa fel tre gånger. eller två eller vad det var. | |
| Mammaoxå | 2011-02-04 11:47 | |
![]() | Det är ingen som behöver hjälp. Då ringer man väl någon man känner och inte med dolt nummer. Det var kanske 2 veckor mellan samtalen. Det är mitt mobilnummer och det finns ju på eniro. Jag har ännu inte ringt 112 men funderat på att i alla fall anmäla även om de inte kan göra något. Tack ttiittii, det var ett bra tips. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-04 12:59 | |
![]() | Arbetar du i ett yrke där det finns anledning att ha hem,igt nummer, så skulle jag kolla upp det. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-04 15:08 | |
![]() | Mammaoxå 2011-02-04 11:47 "Jag har ännu inte ringt 112 men funderat på att i alla fall anmäla även om de inte kan göra något." Trist och säkert olustigt också för dig att få såna samtal. Men att du skulle ringa 112 för att anmäla? Nu tror jag väl att du fick en tankevurpa där, för inte kan man ringa 112 och uppta någons tid på nödcentralen med sådant här. Det är till polisen du ska ringa istället - i såfall. 114 14 är numret. | |
| lina88_ | 2011-02-04 15:14 | |
![]() | när jag boddde hos min svärmor så var det någon som med hes röst bad om hjälp. det visade sig efter några samtal och svordomar att det var hennes granne som hade ramlat. och det skiljde bara 1 siffra i nummret så hon hade chansat | |
| golden | 2011-02-04 15:18 | |
![]() | skiljde det bara en siffra mellan din svärmors nummer och 112? | |
| Mammaoxå | 2011-02-04 15:26 | |
![]() | Skrev lite fel såg jag och sedan gick det ju inte att ändra. Såklart ringer jag inte 112, jag menade att jag skulle ringa polisen och det telefonnumret kan jag ta reda på. När någon ringer och ber om hjälp så blir man ju så klart orolig, men tyvärr kunde jag ju inget göra när personen ringde från dolt nummer och la på luren. När han sedan ringde igen och lät exakt lika och sa exakt samma sak så fattar jag ju att det inte är på riktigt. | |
| Bettanse | 2011-02-05 10:52 | |
![]() | Kostsamt att byta nummer men kanske bättre än inget?! Själv hade jag liknande nummer som en veterinär, så det blev mycket svarande i telefonen. | |
| VivoPlena | 2011-02-05 11:59 | |
![]() | En bekant till mitt ex hade 1 siffra ifrån stans största taxibolag, det ringde jämt och ständigt, speciellt nattetid på helgerna. Han fick dock byta gratis, om jag minns rätt. | |