Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade50
Mobilspel
Pågående18 732

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nyckelpigan_2011-02-06 13:26
Antal inlägg: 543

Bakfull
Jag har en liten undran.

Varför blir man "mer" bakfull när man är äldre?

De flesta upplever att när man är i 20-års åldern är det inte kul att vara bakfull men funkar hyfsat. När man är typ 35 år så är man totalt utslagen dagen efter.

Varför är det så?

Kan väl inte bara ha med att göra att man blivit äldre? Varför blir det så? Något som händer i kroppen när man blir äldre??

Någon som vet?

Tess 082011-02-06 13:29
Antal inlägg: 18003

Vet inte det... Är gammal och har än inte varit bakfull...

grönöga - Ej medlem längre2011-02-06 13:31
Antal inlägg: 5570

Kroppens alla organ som tar hand om skiten man svept i sig är inte vid samma goda vigör som när man var 20.... Enkel matematik ;)

ttiittii - Ej medlem längre2011-02-06 13:32
Antal inlägg: 37631

jag har aldrig druckit alkohol och kommer aldrig att göra det,så jag har alltid sluppit bakfylla ganska enkelt ellerhur,sluta och drick du ochså och börja må bra jämt det är bättre för kroppen

gnill2011-02-06 13:32
Antal inlägg: 1942

jag tror att man är lika bakfull, man bara lider mer när man är äldre för att a) det känns för jäkligt att kasta bort en dag och b) man har helt andra åtaganden och kan inte bara ligga i sängen och sega en hel dag.

annakarineli2011-02-06 13:37
Antal inlägg: 2519

Igår var dagen då jag undrade vad som händer egentligen. Någon som vet? Varför blir man dplig dagen efte och inte när det beger sig? Är kroppen så seg på att reagera? Jag drack 4 st Xider på fredagkvällen och kunde inte ta mig upp igår. Annat än för att kräkas då... Kunde inte äta något förän 03.00 natten till idag. Hade varit ute och ätit med jobbet så det var ju knappast på fastande mage och drack sista klunken vid uppskattnigsvis 23.30...
Detta inträffar då och då. Förra gången var det efter 2 st Xider, alltså 5 dl 4.5% alkohol. Ibland kan jag dricka mera utan att något händer annat än att jag kan känna mig lite trött. Detta gör gvetvis att jag dricker mycket sällan, men ändå, ibland vill jag också kunna ta något...
Vad beror detta på? Kan iofs inte säga att det har blivit så mycket vvärre med åren. Ibland går det bra -ibland blir det katastrof.

Örn-Björn - Ej medlem längre2011-02-06 13:41
Antal inlägg: 1086

håller med TS.. jag är snart 28.. dricker inte så mycket som jag gjorde förr.. varken i mängd eller lika ofta.. Men jag blir helt kass dagen efter.. även om jag bara druckit 3-5 starköl..

Hoodman - Ej medlem längre2011-02-06 13:45
Antal inlägg: 2826

Det är ju direkt hemlighet att kroppens absoluta toppform är vid 20. Sen går det bara utför.

kläm - Ej medlem längre2011-02-06 13:48
Antal inlägg: 137

haha...kul Hoodman...

Det gäller att dricka med förstånd och fullkomligt ösa i sig vatten så man inte torkar ut!

Hoodman - Ej medlem längre2011-02-06 13:49
Antal inlägg: 2826

Det är ju sant. Efter 20 bryts kroppen bara ner.

Allanmagnus2011-02-06 13:50
Antal inlägg: 10

Efter att ha varit en riktig "karlakarl" och hällt i mig öl efter öl, så har jag nu låtit bli alkohol i 5 månader. Kan rekommenderas. Jag har minst lika roligt och kan uppskatta det dagen efter också.

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-06 13:55
Antal inlägg: 4429

Värst är det dagen efter om man har varit på en riktigt vild fest och bestämt sig för att feströka en halv limpa cigg också. Då är man inte dålig dagen efter, då är man döende känns det som. Jämnför jag det med när jag vaR 19 och ´festade till 3 för att vara på jobbet klockan 6 och ändå var topp trim hela dagen. Nu har jag av naturliga anledningar inte druckit någon alkohol på senaste året på grund av den lille killen som ammar just nu, och jag saknar inte att vara trött dagen efter.

ramsay - Ej medlem längre2011-02-06 13:56
Antal inlägg: 9204

när jag var i 20 års åldern drack jag ofta till 6 på morgonen och var på jobbet vid 10. idag sover jag tolv timmar efter en sån fest och ligger darrande i sängen i några timmar innan jag slocknar igen. dag två är jag ungefär som jag var dag ett som ung.

kan det ha med levern att göra. den tycks inte jobba lika snabbt.

Huvudsaken2011-02-06 13:57
Antal inlägg: 53

Å, att få vara 20 igen...herregud vad man kunde festa!

annakarineli2011-02-06 14:01

Låg och funderad lite på det där med levern och njurarna igår när jag låg och vred mig. Kan det vara så att jag har dålig lever och njurfunktion? Ingen jag känner blir så dålig som jag och ingen tror mig förän de har sett mig typ...

le-lou2011-02-06 14:06
Antal inlägg: 17500

i så fall har jag också dåliga njurar och lever. Blir så bakis att jag vill dö när det händer. Därför har jag slutat dricka. Har iofs inte blivit värre, alltid mått superdåligt dagen efter.
Alkoholfritt är bäst.

nyckelpigan_2011-02-06 14:07
Antal inlägg: 543

Är det inte lite konstigt när man skrivet ett sådant här inlägg så får man förslag på att vara nykter? Jag har inga problem med alkoholen. Kan väl säga att ligga som en döende dagen efteråt är inget kul varför jag senaste åren max druckit något alkoholhaltigt typ var tredje månad. Högt räknat.

Ser att många andra har samma erfarenhet. Saknar fortfarande någon som VET vad det är som händer i kroppen.

Själv så har jag två barn. Tätt :-). Detta gjorde att jag inte drack något på ca 3 år. Därefter så var småbarnsåren vilket gjorde att man inte precis festade till :-). Tror inte att min lever är så illa.

Funderar fortfarande på varför!

promenad - Ej medlem längre2011-02-06 14:07
Antal inlägg: 3995

kroppens återhämtningsfunktioner går långsammare än hos en 20åring

annakarineli2011-02-06 14:08

Ja, jag dricker också mycket, mycket sällan som sagt. Några gånger per år kanske. Ibland går det bra -ibland känner jag mig fullkomligt dödssjuk och tror att jag måste till sjukhus för att få dropp...

Araknoidea2011-02-06 14:45
Antal inlägg: 783

annakarin...

Tror snarare att det handlar om hur pass utvilad du är, hur mycket vatten du druckit och hur mycket du ätit. Det ska mycket till för att njurarna och levern ska säga ifrån, om du inte har nån sjukdom som tär på dessa organ.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?