Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 229 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vinterkungen | 2011-02-20 02:08 | |
![]() | Varför mobbar kvinnor andra kvinnor när de jobbar i grupp? Jag vet inte... | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:13 | |
![]() | typiskt tjejer att bli avundsjuk på varann,töntigt men ack så de kan skada | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:16 | |
![]() | män kan dom med men jag tror fan brudar är värst!jag ska fundera vidare på detta och se vad jag kan komma fram till vad de kan bero på! | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:18 | |
![]() | Det är sant: det finns ett särskilt tillägnat helvete där kvinnor hamnar som inte hjälper varandra. | |
| Neaa2 | 2011-02-20 02:24 | |
![]() | Det handlar ju om gruppdynamik... I en grupp kvinnor finns de som rör sig i det övre skiktet och de som rör sig i det lägre skiktet! Gruppen är ständigt i rörelse och alla försöker ta sig uppåt, att sänka andra gör det automatiskt lättare att skaffa sig själv en bättre plats!! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:25 | |
![]() | eller så kan då handla om något så patetiskt som en karl | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:25 | |
![]() | så funkar många brudar,han får vara en idiot!brudarna flockas och slåss om honom YACK! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:28 | |
![]() | neaa2:bra beskrivet | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:32 | |
![]() | Öh... övre och lägre skikt? De enda som tänker på människor i "skikt" är de som beter sig på just det viset. | |
| Vinterkungen | 2011-02-20 02:44 | |
![]() | Ja, men det är så tråkigt. Pratat med en tjejkompis ikväll som blivit väldigt mobbad när hon kom in i ett nytt gäng med andra tjejer på jobbet. Jag försöker förstå men det är svårt. Jag har själv upplevt att det är mer krångel i gruppdynamik bland kvinnliga kollegor, men det är mer mot andra kvinnor än mot oss karlar... Beror det på de manliga strukturerna eller är det annat....? Något vi kan förbättra? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:48 | |
![]() | de kan handla om att hon ses som ett hot på ngt sätt,snygg?smart?rolig?al lt på samma gång?vad som helst egentligen...men även om de är avundsjuka så kan det såra som fan och det blir lixom inte lättare för det! tjejer ska vara så komplicerade & krångliga,sätta sig på tvären direkt! | |
| Neaa2 | 2011-02-20 02:49 | |
![]() | Har studerat en hel del flockdynamik hos hundar. Det är inte svårt att se ett samband när människor kommer ihop sig och konkurrerar! Du delar också upp människor i skikt, vi har ranking här på betapet, ska du välja en vän att berätta en hemlighet för så graderar du dem i huvudet för att välja den bästa... Alla fungerar så...mer eller mindre. Men.... Frågan är ju vad man väljer att vara för människa... Om man är så osäker så att man måste tracka andra för att lyfta sig själv eller om man törs vara själv genom att vara den man vill och vara stolt över det och räkna med att det räcker till!! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 02:51 | |
![]() | de behöver inte alls betyda att de avskyr henne,tvärtom!de tok gillar henne & är nu rädd att någon annan kanske viktig person som chefen ser det!aj aj aj,iiiinte bra för oss tänker dom!vi var ju ändå hör först och yada yada | |
| Vinterkungen | 2011-02-20 02:54 | |
![]() | Ja Valkyia Men varför är inte vi karlar lika hårda/(onda) mot varandra....? | |
| Neaa2 | 2011-02-20 02:57 | |
![]() | Män gaddar inte ihop sig på samma vis, det är väl det som gör skillnaden!! När var och en står på egna ben och tar sina egna beslut som de själva får stå för uppstår inte dessa situationer... De försöker helt enkelt inte "flocka" ihop sig på samma sätt som kvinnor gör! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 03:00 | |
![]() | Äh,de är ni men ni nöjer mer med en käftsmäll sen så haha!nejmen skämt å sido.. Ni är det ni med fast kanske på ett annat sätt,ni ser inte utseende osv som tjejer,däremot kan ni mäta er i styrka på olika plan och på olika vis Sen är ni inte lika brydd helt enkelt,som brudar oftast är!och varför,jadu =/ | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-20 03:12 | |
![]() | På ett övergripande teoretiskt plan är svaret enkelt: killar håller varandra om ryggen - ett system som bidragit till den grundläggande ojämställdheten som gör att kvinnor måste slåss om utrymme eftersom det inte finns utrymme för alla att lyckas. | |
| Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-02-20 12:01 | |
![]() | Har inte märkt av det problemet - trots (eller kanske just för) att jag de senaste 20 åren så gott som bara arbetat med kvinnor. Tror dock att CallmeIngrid har svaret 2011-02-20 03:12 då problemet uppstår. | |
| Trolsa | 2011-02-20 12:03 | |
![]() | Patetiskt beteende det där. Killar har jävligt sällan utfrysning av någon som är ett ställningstagande från hela gruppen. Brudar beter sig som småbarn av och till..i alla åldrar... medan killar kan vara jävla småbarn på andra vis istället, men inte på det sättet som beskrivs i den här tråden... Det är åtminstone min observation. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-02-20 13:11 | |
![]() | Därför att de är kvinnor? Skämt åsido - för att de (vi) konkurrerar om (att bli befuktade av de mest framgångsrika) hannarna. Och det är ett helt seriöst menat svar. Jag tror vi har det i generna. | |