Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2011-02-28 23:13 | |
![]() | Transexuell, är man kvinna eller man? Började att fundera över en sak eftersom jag följer BB, och där är en person som är transexuell. Vi börjar med att reda ut begreppen transvestit och transsexuell. Transvestit är en person, manlig eller kvinnlig som gillar att klä sig och identifera sig med det motsatta könet. Transsexuell är en person som anser sig vara född med fel kön. Hur som helst så funderar jag över hur andra människor ser på dessa individer och deras skyldigheter. Säg att en person föds som man men opererar sig till kvinna och känner sig som kvinna. Är hon då kvinna? Har hon skyldigheter när hon träffar en man att berätta att hon varit man en gång i tiden? Jag har lyssnat på snacket runtomkring mig och det känns som att många tycker att de har skyldighet att berätta sitt ursprungskön?? Annars om det kommer fram senare så kan pojkvännen känna sig lurar osv. Hur tänker ni kring dessa frågor? Kan ju ta min åsikt först då... Jag tycker inte att de har skyldighet att berätta det. De är ju det kön som de är, operation eller födda med. Jag tror verkligen att naturen kan slå fel ibland och att man föds i fel kropp. För övrigt så förstår jag inte detta snack om att känna sig lurad?? Blir man kär i personen så kan det väl inte spela någon roll om hon/han varit något annat för länge sen? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:18 | |
![]() | Jag anser man i respekt kan berätta,för hur som så vet man ju att de finns faktiskt de som inte kan med "sånt" & de måste ju den personen oxå respektera.Jag själv skulle inte vilja leva i en slags lögn,tror de skulle kännas så om min pojkvän helt plötsligt kommer & berättar han föddes som kvinna & har gått igenom det ena & det andra.Jag skulle inte lämna honom,jag älskar ju honom redan.Tror oxå att om jag vore transvestit,jag skulle känna detsamma,berättar jag inte så skulle de kännas som att jag döljer något som jag inte borde.Nej,ta de från början,de tror jag blir det bästa i överlag & för de flesta:) Sedan verkar det som att just killar har svårare för "sånt". | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:19 | |
![]() | Vad naturen gör är ju skitsamma eftersom man tydligen ändå bestämmer själv. | |
| apbur | 2011-02-28 23:20 | |
![]() | Skyldighet och skyldighet. Det är väl inte så lyckat att påbörja en relation med att undanhålla en sådan stor och betydande sak som det ändå är. | |
| Gautama | 2011-02-28 23:20 | |
![]() | Klart man kan berätta om man vill göra det. Men det jag tänker lite på är att man blir liksom "dömd" på en gång på något vis. Man får inte en chans att visa vem man är utan blir direkt dömd efter den andra personens synsätt. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:22 | |
![]() | Precis apbur,så tänker jag med! Man vill väl helst inte börja något med att dölja något!då kan de ju vara andra saker med | |
| apbur | 2011-02-28 23:23 | |
![]() | Sen är det väl inte så lätt att undanhålla en sån sak. Så duktig tror jag inte någon kirurg är att man inte ser skillnad. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:23 | |
![]() | Ja men jag skulle inte vilja leva med någon som har den synen så jag skulle nog berätta av den anledningen oxå.Jag skulle få bli kränkt för resten av förhållandet...utan att min partner vet om det.Höra fördomarna bara hagla & hemskheter!nej tack | |
| Gautama | 2011-02-28 23:24 | |
![]() | Det finns ju mycket som man inte vill berätta precis i början av en relation. Man berättar ju inte sitt livs historia på en första date. Visst det här är en stor grej men det kan ju finnas andra stora grejer också egentligen. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:26 | |
![]() | Ja,det beror på vad det är.Vissa saker kan man ju förstå kan ha en stor betydelse för förhållandet.Jag berättade en grej direkt,i det förhållandet jag är i nu.Min sambo tyckte det var jätte bra.Så det var ju skönt haha | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:26 | |
![]() | Jag kan tycka att det vore konstigt att inte berätta en sådan sak eftersom man under processen att lära känna varandra berättar saker från ens barndom och tidigare år. Att man bytt kön har förändrat ens liv så mycket att det inte är någon småsak som inte är av relevans. Man är ju det man är opererad till, men jag tror att ett könsbyte har betydelse för vem man varit och vad som gjort en till den man är. Ärlighet hör till ett förhållande och då borde en sådan sak finnas med. Jag tror äkta kärlek övervinner de betänkligheter partnern kan ha. | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:26 | |
![]() | Kön är inte vad som sitter mellan benen, utan en del av själen. Det är vetenskapligt bevisat att människor kan födas med "fel kön". Ta tex hermafroditer - de är tvekönade fram tills att kirurg och föräldrar bestämmer sig vilket kön barnet skall fostras som och korrigeras till. Det är inte säkert att det könet är det barnet faktiskt är av. Det finns också män som är fullt utrustade som män och kan skapa barn, men ändå har menssmärtor och vissa inre könsdelar som en kvinna. Jag anser att samhället inte har rätt att döma en person, eller bestämma dess kön, det är det individen som gör. Det är också upp till individen om man vill berätta om könsbyte. För man blir väl ändå inte kär i ett kön, man blir väl kär i en person? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:26 | |
![]() | Men sen sån grej du tar upp nu,jo det tycker jag man ska. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:27 | |
![]() | Och sedan,hur ska man lyckas dölja det?finns ju flera stycken som vet,familj,släkt & vänner! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:28 | |
![]() | Passiflora:det låter fint de du säger & man önskar alla vore så & kände så,men irl så funkar det inte sådär,tyvär. | |
| apbur | 2011-02-28 23:29 | |
![]() | -Passiflora-, vad är det som är vetenskapligt bevisat? Att det finns hermafroditer eller att könet sitter i själen? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:29 | |
![]() | Från början är man väl ändå inte kär.Som jag skrev för min egna del,skulle jag få höra det som nu efter flera år tillsammans,ja jag älskar ju honom redan inte fan dumpar jag han!haha men de kan nog bli tufft på ngt vis!om man nu vill berätta,varför göra det i efterhand? | |
| apbur | 2011-02-28 23:30 | |
![]() | Undrar om man kan vara kvinna i kroppen men hermafrodit i själen? | |
| Gautama | 2011-02-28 23:30 | |
![]() | Det måste vara ett helvete att födas i en kropp där man inte känner sig hemma. Sen när man äntligen blir det kön som man känner sig som så är inte allt frid och fröjd för det. Då har man en massa förpliktelser och åsikter från en massa fördomsfulla människor runtomkring i samhället. Jag lider med dem. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-28 23:34 | |
![]() | Ja,har sett några dokumentärer då man fått följa de som föds med en kropp/kön man inte vill ha..alltså flera har ju tagit livet av sig! | |