Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trattizen | 2011-03-03 18:06 | |
![]() | Shutter Island Jag och min dotter är oense om slutet av den här filmen. Hon tror att han ( Leonardo DiCaprio) är patient som har råkat ut för ett iscensatt rollspel. Jag tror att han har blivit lurad i egenskap av polis, har fått en massa konstiga tabletter och så bryter de ner hans psyke med alla historier. Allt för att mörka hemligheter som inte får lämna ön. Vad tror ni som har sett filmen? Vore kul att höra fler teorier. | |
| Daggdroppe | 2011-03-03 18:08 | |
![]() | Ja tror på den första teorin. | |
| Gautama | 2011-03-03 18:10 | |
![]() | Det är det första alternativet. I alla fall om man ska utgå från boken som filmen bygger på. | |
| Jenaveve - Ej medlem längre | 2011-03-03 18:22 | |
![]() | Håller med föregående talare. Det är första alternativet. Allt är iscensatt på (i filmens fall Leonardo DiCaprios huvudrolls) begäran. I samarbete med de som har huvudansvaret på den psykinstutition han i sitter på, samt i samverkan med vissa specifika personer. Tanken är ju att han själv iochmed detta ska tillfriskna. Men den psykos han lider av är för djupt liggande för att han ska kunna tillfriskna. Så alternativet han har gått med på är det här experimentet antingen gör honom bättre eller att han blir lobotomerad. (Om jag minns rätt vill säga ? ;) ) | |
| emmylicious | 2011-03-03 18:25 | |
![]() | Jag tolkade det som att han var patient.. | |
| Jenaveve - Ej medlem längre | 2011-03-03 18:28 | |
![]() | Han är patient, men har fått vissa privilegier eftersom han är en fd polis. Allt för att dom vill att han ska tillfriskna... | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-03-03 18:41 | |
![]() | Njae... det är iscensatt för att försöka få honom att bryta sig ut ur psykosen, men det vet han ingenting om... | |
| tipitina | 2011-03-03 18:42 | |
![]() | Jag tror absolut att han blivit förd bakom ljuset i egenskap av polis, alltså precis som TS. Skulle jag välja att tro annorlunda så skulle hela filmen för mig vara meningslös! | |
| pabster1 | 2011-03-03 18:43 | |
![]() | hoppas alla som läser tråden sett filmen.... tyckte det var tydligt att han var patient..... Inception då?? är han inte sovande hela tiden i olika dimensioner inklusive på slutet. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-03-03 18:58 | |
![]() | Jag har både läst boken samt sett filmen två gånger och för mig råder det inga som helst tvivel om att de vill hjälpa honom, att en sista gång göra något drastiskt för att häva psykosen. När inte det lyckas har de inget annat val än att lobotomera honom... | |
| Jenaveve - Ej medlem längre | 2011-03-03 18:58 | |
![]() | en.wikipedia.org/wik...te r_Island | |
| Sandy pete | 2011-03-03 19:01 | |
![]() | Jag har bara sett filmen men är inne på samma spår som ivanstående att det inte råder någon tvivel om att de vill hjälpa honom- | |
| Gautama | 2011-03-03 19:01 | |
![]() | Exakt som Pottränad säger har jag upplevt filmen och boken. Är också övertygad om att det är så det är. Det kommer ju fram rätt så bra i slutet tycker jag. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-03-03 19:25 | |
![]() | Mm, Gaut, det framkommer tämligen klart i slutet, tycker jag också :) | |
| ANDERStG | 2011-03-03 19:31 | |
![]() | Det är en dokumentär om hur det är att vara Leonardo di Caprio. | |
| Nenne82 | 2011-03-03 19:42 | |
![]() | Håller med om att det är den första teorin. Jag har också läst boken och det är väldigt klart att han är patient. | |
| dilivio | 2011-03-03 19:58 | |
![]() | Jag instämmer. Helt ok film för övrigt. | |
| tipitina | 2011-03-03 20:01 | |
![]() | Jag tycker inte alls att det är självklart utan snarare att ni inte ser det som man vill förmedla. Däremot håller jag med om att i Inception så är han fortfarande fast... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-03-03 20:07 | |
![]() | Han är patient. Men ni som inte läst boken, gör det. Lätt en av dom bästa! | |
| caughtbock | 2011-03-03 20:35 | |
![]() | Har inte läst boken, men jag tänkte att rollspelet fungerade, alltså att han så att säga vaknade ur sin psykos, men eftersom han inte ville leva med den hemska sanningen att hans barn och fru var döda valde han att låta dem tro att han var helt borta så att de skulle lobotomera honom. | |