Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2011-03-07 10:26 | |
![]() | Varför stängdes tråden om Alfons?? ?? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-07 10:46 | |
![]() | förmodligen att den utvecklades till en trolltråd,istället för till barns internet vanor,men det är vi föräldrar som har ansvar där | |
| Snoosy | 2011-03-07 12:05 | |
![]() | Jaja, synd att så många inte kan se allvaret kring allt negativt som finns på nätet. Tråkigt när man ska ironisera! SYftar mest på pichi.. Det är sjukt att förstöra en barndomsfigur, ännu sjukare om barn råkar se det! | |
| pion ekrot | 2011-03-07 12:12 | |
![]() | Jag tror att den stängdes för att du ansågs ha fått svar på din fråga. | |
| icy | 2011-03-07 12:22 | |
![]() | Det finns mycket som är sjukt på nätet...Det ligger i föräldrarnas intresse att kolla upp detta innan barnen tar del av det eller om de är så stora så att man kan förklara för de innan de exponeras för det. Att sen Pichi ironiserar det tycker jag bara är roligt. Kan se humorn i själva grejen. Sen är det klart inte bra att ett litet barn ser Alfons döda sin pappa. Men jag antar att du satt sidan om och kunde stänga av innan det blev för mycket? "Man" sätter ju inte bara sina barn framför datorn och sätter igång ett klipp...eller? :) | |
| Bitte - Administratör | 2011-03-07 12:23 | |
![]() | Skriv till någon av värdarna och ställ fråga om stängningen de vet ju varför, vi andra kan ju bara spekulera Bitte | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-03-07 12:24 | |
![]() | Kan man inte läsa vad klippet heter först? Det står ju för guds skull "dagen då alfons åberg dödade sin pappa". Bara att läsa innantill innan man sätter ungen framför datorn. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-07 12:30 | |
![]() | Men Snoosy dåå... :/ Ska du gå i Alfons fotspår och halshugga mig nu då? *l* | |
| Gautama | 2011-03-07 12:32 | |
![]() | Namnet på din tråd inbjöd till ironi tycket jag tyvärr Snoosy. "Alfons Åberg har dödat sin pappa" Jag kan inte ta det på allvar när det låter som senaste scoopet att en tecknad figur mördat sin pappa. För övrigt så tycker att detta du pratar om är ingenting i jämförelse med andra saker som hägrar på nätet och youtube. Knappast första barnboksfigur som de driver med. Pippi har väl varit en poppis figur att skoja med. Tycker inte alls att det är så myckt att höja på ögonbrynen för som sagt. Bara att kolla innan man visar sina barn. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-07 12:34 | |
![]() | Näe, nu ska jag vara allvarlig. Snoosy. Du kan väl be Mouche öppna tråden igen och kanske sudda lite där också, så blir det nog bra. Och jag kan väl nämna för dig för ordningens skull att jag var på Mouche redan igår i omgångar med just samma frågeställning som din, här. Jag tyckte nämligen inte alls att stängningen av tråden var befogad. | |
| erikmats | 2011-03-07 12:41 | |
![]() | Gratis är gott, eller hur. Rekommenderar att köpa en Alfonsfilm eller låna på bibblan, om man bara vill ha originalvara :-) | |
| Systersol - Ej medlem längre | 2011-03-07 13:50 | |
![]() | jag får nog hålla med erikmats. varför leta efter alfons åberg på tuben, det är väl inte nytt för dig att det förekommer otrevligheter på nätet? du verkar lite naiv. | |
| MalanMos | 2011-03-07 13:51 | |
![]() | Min dotter har en egen spellista på youtube, ibland lägger man till en massa klipp och efter en stund hör man diverse dubbade Pippi Långstrump- eller Bamse-klipp. Vansinnigt irriterande! | |
| Mouche - Administratör | 2011-03-07 16:01 | |
![]() | pichipichi min vän, du glömde nämna här ovan att jag tydligt förklarade för dig att jag inte var den värd som stod för stängningen. När värden är på plats så ska jag framföra era önskemål. Mouche | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-07 16:51 | |
![]() | Mouche Ajdå, visst gjorde du det. Men å andra sidan har jag ingen aning vem av er som stängde den (framgår ju inte av tråden) och vet inte heller hur det går till "bakom kulisserna" hos er, d.v.s vad ni har för rutiner. På något sätt bortsåg jag ifrån det du nämnde om att det var någon annan än du, som hade stängt den, för att från "den här sidan" sedd så betraktar åtminstone jag alla värdar som att det inte spelar någon roll vem man vänder sig till. Typ, att ni alla fixar allt. Hm...nu tycks det nog bli mer än lovligt stor sak av det här. - Och bara för att Snoosy ofta öppnar så roliga trådar (medvetet eller omedvetet), så det helt enkelt inte går att motstå frestelsen att skoja lite. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-03-07 19:04 | |
![]() | Bara för att det finns saker som är olämpliga eller farliga kan man ju inte bara ta bort det bara för att ett barn KAN se det. Det är rätt fel att måla upp en värld där allt är puttinuttigt. Vill man göra det ändå får man väl se till att glo igenom saker innan man låter barnen se det. | |
| Mouche - Administratör | 2011-03-07 19:15 | |
![]() | Varför gör vi inte så här: Den ursprungliga tråden om Alfons Åberg innehöll några svar på TS fråga och efter det blev det mest tramsande. Lekfullt tramsande och alls inte elakt men tillräckligt urspårat för att få tråden att förlora sin innebörd. Om någon vill diskutera just saker som det, alltså saker som sätts in i exempelvis filmsnuttar, "göms" där och kan leda till att barn får se saker de inte är ämnade att se, så skapa en ny tråd och ta upp den saken till diskussion. Det finns en sak som jag ska tillägga. Från och med nu så blir det inga mer trådar av slaget som denna är, alltså "Varför stängdes..." si eller så. Har man något att fråga om så ställ frågan till mig eller någon annan värd och inte på det här viset. Nu stänger jag denna tråden. Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.