Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| AMF | 2011-03-08 09:02 | |
![]() | Monarkins vara eller inte vara? Hovet begär 5,5 miljoner kronor mer i anslag för nästa år. Detta för merkostnader för bröllopet och Daniels utbildning. Bröllopet kostade oss skattebetalare ca 100.000000 miljoner kronor. Sammanlagt 127,7 miljoner kronor per år kostar det oss skattebetalare att försörja kungafamiljen. Min fråga; är detta försvarbart för att ha dessa galjonsfigurer. Oftast när jag för detta på tal får jag höra att det inte är billigare med president. Jag vill varken ha monarki eller republik! Jag vill ha ett folkvalt parlament som styr landet. Vad tycker ni? | |
| nygiants | 2011-03-08 12:03 | |
![]() | Vi kan skänka det svenska Kungahuset till tyskland där deras popularitet är omättlig. Jag skulle vilja reformera om en hel del faktiskt. Bort med kung och nuvarande politiska system och landsgräns. Mälardalen, Närke, Värmland och Dalarna skulle kunna bli ett nytt land så får södra Sverige vara för sig själva med Göteborg som stolt huvudstad. Då skulle ni slippa oss tykna 08:or. De norra delarna kan ju välja att tillhöra Republiken Jämtland, alternativt bilda eget eller gå i klinch med valfritt grannland, så skulle ni slippa skämma bort oss huvudstadsbor med elektricitet och annat ni kan tänkas producera. Ni skulle slippa vårat översitteri och bestämmande och bli fria. Det låter väl jättebra? | |
| nygiants | 2011-03-08 12:04 | |
![]() | Anledningen till att jag vill att Dalarna ska ingå i Sthlmspaketet är för att jag gillar Vasaloppet... | |
| Guldplate | 2011-03-08 12:07 | |
![]() | Jag är fortfarande för val av kung/drottning. Inför demokratin i kungafamiljen istället för att kasta ut den. Sen finns det en gammal tråd om detta som fortfarande är aktuell. www.betapet.se/forum...ea did=3410 | |
| Watchman | 2011-03-08 12:09 | |
![]() | Jag tror på alla människor lika värde och jag tror på demokrati. Sålunda kan jag inte acceptera att landets statschef inte är folkvald eller straffimmun. Skicka monarkin dit den hör hemma, historien. Det är dags att visa att vi i Sverige är vuxna nog att välja vårt eventuella statsöverhuvud. www.repf.se | |
| morihei_79 | 2011-03-08 12:18 | |
![]() | bort med kungen - vet han gör mkt nytta - men som fenomen är det märkligt i mina ögon. Å ANDRA sidan kan jag tycka att det finns rätt mycket andra problem som bör fixas till - de ligger som långt ner på priolistan :) | |