Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade56
Mobilspel
Pågående18 742

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-03-26 22:38
Antal inlägg: 670

Downton Abbey
Herrejävlar vad bra det var. Ser fram emot säsong två!

Visst är det härligt med bra kostymdrama! Ser det mesta som erbjuds.

becccaaaaa2011-03-26 22:46
Antal inlägg: 1330

Var det den där serien om ngn rik familj ??... den enda avsnitt jag såg, var det ngn kille som dog när han hade sex :P jag fattade inte programmet så jag fortsatte inte kolla.... är det samma program ?

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-03-26 23:11
Antal inlägg: 670

Ja det är samma program och du måste titta på hela! Det kanske inte förändrar ditt liv men det är underhållande.

AMF2011-03-26 23:24
Antal inlägg: 335

Sååå bra, som de flesta engelska serier. Ser fram mot fortsättningen i höst. Mr Bates och Anna MÅSTE ju få varann, eller hur:-)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-26 23:28
Antal inlägg: 4050

Mmm. Det dricks lite för lite kaffe bara. Jag tycker om att dricka kaffe med britter i TV:n.

slånbär2011-03-26 23:30
Antal inlägg: 5539

Underbart program.Har ända sedan Herrskap och Tjänstefolks gick på tv älskat filmer och serier som handlar om just den tidens England. Den i särklass bästa var ju Brideshead Revisited som gick i början av 80 talet. Fantastiska miljöer och underbar musik.

Pethero2011-03-27 17:40
Antal inlägg: 16

kram

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-27 17:42
Antal inlägg: 6334

Hatar egentligen kostymdramer, men Brideshead Revisited asså. Herregud vad bra den är.

Stenknäck2011-03-27 17:49
Antal inlägg: 430

Jättebra serie det här. Jag älskar engelska serier. Skådespelarna är så fantastiskt duktiga och skickliga i sitt agerande. De är så naturliga. Såna skådespelare har vi inte i Sverige, men så är ju England också teaterns land med en lång tradition. Amerikanska serier är helt värdelösa och innehållet är så billigt.

smulgubbe2011-03-27 18:10
Antal inlägg: 237

Downton Abbey är det bästa programmet på hela veckan. Ser verkligen fram emot det. Gillar engelska serier över huvud taget, men den här är bland det bästa de har gjort. Håller med om att amerikanska serier är dåliga, det är för det mesta så utseendefixerat.

slånbär2011-03-27 18:58
Antal inlägg: 5539

Det hänger säkert också ihop med att Engelsmän inte har låtsats att folk har varit jämlika utan det har alltid varit väldigt tydliga skillnader mellan just herrskap och tjänstefolk. Dom har heller inte brytt sig så mycket om att dölja att det bland herrskapen hände precis samma saker(skandaler) som bland vanligt folk men det har liksom varit slutna led kring samhällsklasserna . I USA så har man försökt framställa sig som så himla jämlika även i början av förra seklet då detta utspelade sig. Samtidigt så gick ju den utvecklingen mycket snabbare i USA och möjligheterna fanns för vanligt folk att faktiskt klättra på samhällsstegen än i England där klasserna var mycket mer statiska och där även tjänstefolken faktiskt bevarade och värnade om den kulturen. Tror att när man idag gör serier/filmer om just den tiden så visar sig detta väldigt tydligt och man tycker då att just dom Engelska är mer genuina än dom Amerikanska.

Zaskia - Ej medlem längre2011-03-27 19:06
Antal inlägg: 576

Roligt med filmer från äldre tider och där sederna var annorlunda. Det är också roligt att se de vackra interiörerna och vackra klädstilar.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?