Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade69
Mobilspel
Pågående18 781

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2011-03-27 16:51
Antal inlägg: 2239

Utvecklingen av mobiltelefoner
Eftersom jag tydligen kan få en mobiltelefon gratis mot förlängd bindningstid av min leverantör 3 så tänkte jag välja ut en ny sådan och skänka bort den befintliga till hon som födde mig.

Jag har nu Sony Ericsson W995 och jag gick genom eld och vatten för att få tag på den för dryga månaden sedan. Jag har bara två krav på en mobiltelefon - den ska ha knappar och en bra kamera. Jag var helt galen över att det inte fanns en sådan att få tag på, då utvecklingen av knapptelefoner har upphört!

Denna tycktes vara den sista godtagbara mobilen men det var redan då en utgående modell, så jag fick resa land och rike runt (nåväl, Stockholm) tills jag hittade en butik som hade kvar en i lagret. Olyckligtvis för mig så är kameran ändå värdelös, trots etiketten "kameramobil" och 8 mpx.

Nu ser jag emellertid att problemet är ännu större - det finns ännu mindre att välja på! Tydligen fokuseras utvecklingen på den största kundgruppen och ingen annan - det vill säga alla småväxta, fattiga människor som har en sjuårings händer och båda dessa till förfogande, när de står och väntar på bussen halva dagarna.

Jag kör mycket bil och nyttjar även denna tid till allt möjligt mobilanvändande, från mail, surf, aktiekurser, SMS och det mesta andra som återfinnes på moderna telefoner. Med en knappsats går allt detta att förrätta problemfritt utan att titta - jag kan författa ett helt SMS med en hand utan att blicka ner i telefonen - men med en touchtelefon lyckas jag inte ens skriva samma SMS med två händer även när jag sitter hemma i soffan. Vid bilkörning är det helt omöjligt, och jag kan helt enkelt inte vara kommunikationslös under färd.

VAD ska man göra åt att detta? Jag vill ha en bra kamera, coola mediafunktioner osv, men JAG VILL INTE HA TOUCH! Vet någon om det finns några vettiga knappmodeller alls under utveckling, som jag borde vänta på - eller bör jag skynda med att beställa vad som helst innan det inte finns några knappmodeller alls att välja på längre?

ttiittii - Ej medlem längre2011-03-27 17:24
Antal inlägg: 37631

åk förbi valbo,till Elgiganten där finns det minst 20 olika telefoner med knappar,med iphone så kan du tala in dina medelanden

caughtbock2011-03-27 17:47
Antal inlägg: 7699

Jag hör dig... Hatar touch, så jävla värdelöst. Men tvek om du kan få en grym kamera i en mobil, jag menar om det gick skulle väl alla kameror vara så små.

YamahaJet2011-03-27 18:07

Köpte en mobilladdare i Valbo, av en händelse, för ett år sedan. Har redan tappat bort den, ack.

Caugt - det går nog alldeles utmärkt att få in en vettig kamera i en knapptelefon. Redan 2006 hade Sony Ericsson K800i en bättre kamera än alla uppföljare jag haft sedan dess, och även iPhone 4. Hade nog haft kvar den telefonen även idag, om jag inte råkade ramla ner i ett träsk med den i byxfickan...hmpf

caughtbock2011-03-27 18:29
Antal inlägg: 7699

Shrek? Hehe... Jo det kanske det gör, vad vet jag. Själv är jag bara så trött på min touchmobil att jag hellre skulle ta tillbaks min första telefon någonsin, dvs. Nokia 3310. Där kan vi snacka rediga grejer, sans kamera.

promenad - Ej medlem längre2011-03-27 18:44
Antal inlägg: 3995

k800 var nästan bästa telefonen spec kameran.

promenad - Ej medlem längre2011-03-27 18:45

jag skaffade en xperia mini väldigt lätt att förstå och jag är mkt nöjd

promenad - Ej medlem längre2011-03-27 18:46

sms och touch kan vara knepigt om man inte tittar.
jag röstar på k800 igen, köp en billigt på blocket

grönöga - Ej medlem längre2011-03-27 23:37
Antal inlägg: 5570

YamahaJet. Här har du chansen, billigt också om du har tur.
www.tradera.com/Sony..._1 30133002

grönöga - Ej medlem längre2011-03-27 23:37
Antal inlägg: 5570

Ser visserligen nådigt sliten ut...

Sangria2011-03-28 07:52
Antal inlägg: 504

Stanna bilen när du ska ringe eller sms:a så kan du ha vilken telefon som helst.
När man kör bil eller vad det nu är så ska man inte hålla på med telefonen oavsett om man behöver titta eller inte på den. Fattar inte att vi inte har lag på att man inte får prata i mobil eller sms:a eller surfa och allt vad folk gör när dom kör. I flertalet länder är det dryga böter då det likställs med att köra rattfull vad gäller att uppmärksamheten begränsas kraftigt. Men jag vet ju sedan tidigare trådar att ts inte är den som respekterar svensk lagstiftning i någon större utsträckning utan tycker sig ha rätten att själv tolka lagarna.

le-lou2011-03-28 09:57
Antal inlägg: 17500

yamaha, jag ville ha detsamma. Höll på att gå i taket på min touch, smsade långsammast i Sverige och undvek helt enkelt det där med sms för det mesta, och köpte så istället en Sony Ericsson Elm. Tänkte att jag ville back till basic. Den var inget bra, det var ingen smartphone och jag kände mig som att jag återvänt till -98. Tillbaka till touchen, kapitulerade och köpte en HTC Legend. Helnöjd, trots att den har touch så har den också styrkula som gör att man kan välja mellan att använda touch eller så kör man med den. Fungerar schiitbra.

le-lou2011-03-28 10:04
Antal inlägg: 17500

ska tillägga - kameran är riktigt bra och då har jag jämfört med andra som kör med samma typ av lampa.
www.mobil.se/article...48 342.html

De har tagit en bild, men den går inte att jämföra med de bilder jag har tagit med den. Vissa av bilderna har vi tom kört upp på canvasduk och det har blivit riktigt bra. Pillar man lite med inställningarna som är grymma! - så kan man få riktigt snygga foton.

CD II2011-03-28 10:08
Antal inlägg: 253

k800 rules...

Megaherz2011-03-28 12:57
Antal inlägg: 3304

Gillar inte eller de nya telefonerna. Stora, klumpiga. 3310 är bäst! *vill ha*

teamgrens2011-03-28 13:37
Antal inlägg: 763

jag håller med. Helt värdelöst. Kör oxå mycket bil och är väldigt beroende av att ha kommunikation under tiden. Det fungerar inte med touch. Uselt...

YamahaJet2011-03-28 17:58

Um, köper ogärna en fem år begagnad mobil :S

Men denna HTC Legend - styrkula? Fungerar det verkligen lika väl som en knapptelefon?

Tess 082011-03-28 18:12
Antal inlägg: 18003

Jag har en LG med knappsats och ett par touch-knappar vilka jag tror är valfria... Funkar skitbra, jag skriver långa sms utan att titta :)
Men det kanske beror mer på min skicklighet är på telefonens brahet. Kameran är på "bara" 5 megapixlar, men ger förvånansvärt bra kort!

slånbär2011-03-28 19:45
Antal inlägg: 5539

Fattar bara inte varför ni är så beroende av att ha kommunikation när ni kör bil?? Ni KÖR bil, då ska ni väl för katten inte messa,prata och surfa? Har ni en bar i bilen också? Det finns massor med forskning kring trafiksäkerhet och mobiler och den är inte positivt inställd till användandet av mobil under körning. Många länder har förbud redan men så långt har vi inte kommit tyvärr. Helt obegripligt att ni ens kan fundera över att riskera andra människors liv för att ni har ett kommunikationsbehov.

Tvålis - Ej medlem längre2011-03-28 19:52
Antal inlägg: 4429

HTC desire....
Lätt den bästa mobil jag har haft. Touch är här för att stanna. Sluta grina och lär dig hantera det istället.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?