Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| janne121212 | 2011-03-29 10:23 | |
![]() | Big Brother ur genusperspektiv Råkade titta in i BB tråden och förvånades över kvinnodominansen där. Själv avskyr jag den här typen av program som bara går ut på intriger, sex och supande för att locka tittare. Vad är det hos tjejer (kvinnor) som gör att man fascineras av dylikt och kan kommentera i trådar vad dessa nollor säger och gör. Eller har jag fel, är det lika många killar som tittar men inte vågar erkänna? | |
| Tess 08 | 2011-03-29 10:33 | |
![]() | Jag är nog fel person att svara då jag bara sett ca ett program, men det jag såg lockade mig inte att klistra fast mig framför TVn. Det borde egentligen locka fler killar eftersom mycket av det som verkar hända är att hångla hit och dit och ha sex... Däremot kanske det är något som inte känns helt ok att erkänna öppet... (jag bara spånar) Jag tittade på första säsången och då var det riktigt roligt! Det var fler regler, mindre sprit och deltagarna verkade inte fokusera lika mycket på sex som de gör nu... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-29 10:37 | |
![]() | Kvinnor är sociala djur som intresserar sig för (och är bra på att läsa av) samspelet mellan människor. Män är oftare ensamseglare med andra intressen. Kunde du inte räkna ut det svaret själv så måste du vara man. | |
| janne121212 | 2011-03-29 10:39 | |
![]() | touche | |
| Tess 08 | 2011-03-29 10:40 | |
![]() | Jag vet inte SP, men namnet "janne121212" tycker jag avslöjar rätt mycket också :P | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-29 10:43 | |
![]() | Det gick mig inte förbi, jag försökte vara rolig. | |
| janne121212 | 2011-03-29 10:44 | |
![]() | Jag tror Sylvia försökte sig på att vara sarkastisk. | |
| Pocaloca | 2011-03-29 10:46 | |
![]() | jag tror att andelen manliga tittare oxå är rejäl, efter vad jag hört....men har ingen fakta att komma med =) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-29 10:46 | |
![]() | Mm, som jag just skrev. | |
| pabster1 | 2011-03-29 10:52 | |
![]() | Jag ser ner på alla som ser på BB. Det bara är så. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-29 11:00 | |
![]() | "Jag ser ner på alla med svart hudfärg. Det bara är så." pabster, hade jag varit du hade jag inte skrutit med min inskränkthet. Jag förstår inte hur man kan se ner på en kategori människor på ett så blint sätt. Obehagligt. | |
| ajohansson | 2011-03-29 11:01 | |
![]() | Jag är tjej och tittar på BB, jag tycker om sådana program. Men de e nog bara för att jag är perfekt själv och de e så långt ifrån min verklighet som de går att komma. Tror jag! /Aj | |
| Gautama | 2011-03-29 11:01 | |
![]() | Word SP | |
| le-lou | 2011-03-29 11:19 | |
![]() | Människan är en gluttare av naturen och gillar att beskåda och övervaka vad som händer omkring oss , programmet ger precis detta . Vad är så facinerande med det? Jag ser Big brother som en förlängning av liknande fenomen som att följa bloggar eller se filmer om en viss person. Man är nyfiken och ju mer man får veta, desto mer vill man ta reda på mer. Big Brother ger , som jag har skrivit innan i en annan tråd - inget för den som inte följt det och som bara tittar på ett eller två avsnitt, av den enkla anledningen att det enda man då uppfattar är ett gäng störiga typer som bråkar, har sex och pratar om vardagsgrejer. Vad är grejen liksom? Följer man det däremot så lär man "känna" personligheterna och det är det jag tycker är kul, att se hur olika människor reagerar på olika händelser. Psykologiskt experiment kallar en del det, det tycker jag är lite missvisande dock. Det är ett tjyvkik in i människors vardag, om än i en väldigt redigerad och kontrollerad miljö. Ser inte nån direkt skillnad på Big Brother och på tex Robinson som hade betydligt högre status men som i grund och botten handlade om precis samma sak fast i en annan miljö. Ingen människa tittade på Robinson för naturbilderna, man kollade för intrigerna och gruppdynamiken. Sluta hacka på Big Brother - börjar bli tröttsamt zzzzzzzzzzz, ingen tvingar er att titta. | |
| le-lou | 2011-03-29 11:22 | |
![]() | ska tillägga med tanke på trådtiteln - tror kvinnor allmänt är mer intresserade av naturen av just mänskligt samspel. Ni vet - förhållanden... vem är det som vill "prata ut" ? | |
| slower | 2011-03-29 14:25 | |
![]() | Tror det beror på vilket forum man diskuterar i. På familjeliv gissar jag att det är övervägande kvinnor. På flashback, män. Trodde det var mer blandat här..... | |
| firedancer | 2011-03-29 14:46 | |
![]() | jag älskar big brother, jag älskar att klaga på dom, och jag älskar att se dom göra bort sig... en typisk tjej eller bara väldigt nyfiken av mig?? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-03-29 15:12 | |
![]() | Ooooo... Jag har sett ungefär första halva avsnittet och sen kanske en 15 minuter vid något tillfälle och ytterligare 5 minuter två gånger. Jag skulle gärna vilja se det för jag tycker att tanken är intressant men jag blir så obehaglig till mods å deltagarnas vägnar att jag inte klarar av att se det. I övrigt är jag inne på SPs linje. Kvinnor har ett större intresse för och tar större ansvar för sociala samspel än män. En högst personlig åsikt utan någon som helst faktaförankring. | |
| Quickfix - Ej medlem längre | 2011-03-29 15:24 | |
![]() | Eftersom en del, som regelbundet/slaviskt kollar, verkar tycka att det sociala samspelet är under all kritik (" jag älskar att klaga på dom, och jag älskar att se dom göra bort sig... ", " Men de e nog bara för att jag är perfekt själv och de e så långt ifrån min verklighet som de går att komma. " osv.) kan man ju verkligen undra vad som fascinerar... Oavsett kön. | |
| Gautama | 2011-03-29 15:37 | |
![]() | Det som fascinerar mig mest är egentligen vilka upprörda känslor just dokusåpan Big Brother får fram hos många människor, det kan vi se här i forumet t.ex. Det går och har gått hundratals såpor som handlar om samspelet mellan människor utan att det blivit lika mycket ramaskri och hatkänslor hos människor som det blir med BB. Det är också intressant tycker jag. Det är ju just det som är intressant med sammansättningen av människor som ska samsas. Lite som vi här i forumet försöker göra. | |