Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Alvwera | 2011-04-16 22:03 | |
![]() | Gifta sig - dresscode En vän ska gifta sig. Min pojkvän fick dresscode mörk kostym. Men vad ska jag ha på mig? Jag tycker det alltid är så svårt att klä sig inför ett bröllop. Någon här som har några bra tips på klädsel/affär som jag kan hitta någon passande klänning? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:05 | |
![]() | En klänning, eller två/tredelat nedanför knäet. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:06 | |
![]() | Klänning med längd nedanför knäna. Ej bar ärm. Ej vit, ej svart, helst inte beige. Rött hör jag betyder att man legat med brudgummen ;) Sen kan du köpa den vart som helst... | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:11 | |
![]() | Haha, nu kommer jag aldrig kunna se någon i rött på ett bröllop utan att fundera på om bruden vet om det... ;) | |
| Optimisten | 2011-04-16 22:13 | |
![]() | Hmmm, det där med rött hade jag inte hört, rja nu får man något att fundera över, asgarv | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:18 | |
![]() | Gäller det samma för manliga gäster i röd kostym? | |
| slånbär | 2011-04-16 22:19 | |
![]() | Gud så löjligt. Man kan väl gå på bröllop klädd som man själv tycker. Jäkla trams det där, blir det roligare och trevligare om alla damerna har klänningen nedanför knäna?? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:20 | |
![]() | Att dom har legat med brudgumen? troligen... | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:34 | |
![]() | slånbär: det kallas vett & etikett. Om det läggs ut en sån önskan så kommer man inte hur som helst. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:46 | |
![]() | någon stil måste det vara, tänk om någon skulle komma jeans hur skulle det se ut | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:49 | |
![]() | Jag skulle bli jättebesviken om någon valde att strunta i mina önskemål på en av de viktigaste dagrna i livet, | |
| krillo18442 | 2011-04-16 22:51 | |
![]() | antingen följer man uppsatta regler eller så tackar man nej, därmed basta. | |
| Optimisten | 2011-04-16 22:53 | |
![]() | Kan förvisso hålla med dig slånbär men om brudparet har en önskan säger vett och etikett att man uppfyller den. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-16 22:55 | |
![]() | på ett bröllop bör det vara stil,håller med krillo | |
| Optimisten | 2011-04-16 22:58 | |
![]() | Och eftersom det faktiskt är deras dag som du skall hjälpa till att förgylla och de som bjuder har de faktiskt rätt att sätta reglerna. Håller med Krillo, följ uppsatta regler eller tacka nej. Det är inte din sak att ha åsikter om brudparets önskemål. De tycker om dig tillräckligt mycket för att bjuda in dig, tycker du om dem tillräckligt mycket för att hjälpa dem att få sin dag som de vill ha den? I så fall spela spelet enligt regelboken! | |
| Megaherz | 2011-04-16 23:17 | |
![]() | Har samma problem, letar efter klänning till brorsans bröllop! | |
| slånbär | 2011-04-16 23:24 | |
![]() | Trams-jag skulle aldrig gå på ett bröllop om det var regler för vad jag skulle ha på mig. Man kan väl vara snyggt klädd utan att det ska behöva vara massa regler kring kjollängder,ärmar eller ej och färg på kläderna? Det låter som ni lever kvar på femtiotalet. Det viktiga är väl att man gifter sig med den man älskar och att man firar det tillsammans med goda vänner inte vilken längd man har på kjolen? Men som sagt vi är alla olika och en del tycker krafset runt om är viktigare än innehållet. Förresten så slutar dom flesta bröllop ändå med att någrar blir överförfriskade, lite bråk, ett och annat slagsmål och tjejer som grinar. Kavajerna och kjolarna sitter inte på plats efter att alkoholen har hamnat i knäna.......... Personligen så skulle jag hellre gå på ett bröllop där folk hade tex jeans än ett där alla hade frack. Och jag skulle förövrigt helt enkelt inte gå om jag blev bjuden på ett sånt uppstyltat bröllop. Så Optimisten- nej jag skulle inte hjälpa dom att få en sån dag dom ville ha den utan jag skulle tacka nej utan tvekan. | |
| lewarcher | 2011-04-16 23:30 | |
![]() | Det är inte ditt bröllop. Om en vän gifter sig och vill att alla ska ha röda kläder så klär jag mig därefter eller väljer att inte gå dit. Allt annat är oroväckande egocentriskt. | |
| slånbär | 2011-04-16 23:34 | |
![]() | lew-men jag säger inte heller att jag skulle gå klädd som jag vill. Jag säger att jag tycker det är tramsigt med klädkoder och därför aldrig skulle gå på ett sånt bröllop. Så vad är problemet? | |
| lewarcher | 2011-04-16 23:41 | |
![]() | Inget problem. Det är någon annans fest, gillar man inte klädseltvånget så går man inte dit. Själv väljer jag, i dylika fall, nästan alltid att respektera mina vänners önskemål. Jag tycker inte att det något som är värt att göra någon stor affär av. Min personlighet är, förhoppningsvis, större än min klädsel. :=) | |