Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-17 21:48 | |
![]() | Barn och fest? I några trådar så har det diskuterats hurvida barn ska vara med på fester så som bröllop ellr högtider som jul. Detta för att människor blir berusade. Jag å andra sidan undrar om det är så att barnen tar så illa vid sig som det ibland framhärdas? Vi har haft fester där barn barn är välkomna till ett visst klockslag, därefter så förväntar vi inte oss att människor ska avstå att dansa på bordet om dom skulle känna för det. Vad tycker ni om barn och fester? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-17 21:49 | |
![]() | Helt okej så länge det inte är något fylleslag. | |
| frööet | 2011-04-17 21:52 | |
![]() | Jag tycker bra om både barn och fester ;), men ibland så bör inte barn vara med, sen finns det självklart tillfällen då det är ett måste. | |
| annakvack | 2011-04-17 21:53 | |
![]() | Det beror väl på åldern på barnen. Jag brukar dubbelkolla om det är fler som tar med sina barn..annars blir det barnvakt | |
| slo0308 | 2011-04-17 21:57 | |
![]() | Antingen tycker jag ena föräldern ska vara nykter eller så barnvakt. Inga barn far väl av att se sina föräldrar bli "annorlunda". | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-04-17 21:58 | |
![]() | Gud, när jag var liten (älskade nittital) hängde jag och mina vänner på gårdskräftskivan, där allas föräldrar blev trashed och sjöng YMCA på picknickborden. Vi tyckte bara det var trevligt att ingen sa åt oss att gå och sova. Fast sen blev jag också som jag blev. :/ | |
| Sigrids mor | 2011-04-17 22:03 | |
![]() | Helt okej att ha med barnen på fest - men inte på fylleslag. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:04 | |
![]() | Kapat från ec.europa.eu/youth/i...de x_en.htm Enligt EU-standard får barn upp till 8 år vara kvar på fest till och med klockan 20:00 eller tills dess att genomsnittsfyllan nått 0.4‰ ...upp till 12 år vara kvar på fest till och med klockan 22:00 eller tills dess att genomsnittsfyllan nått 0.7‰ ...upp till 16 år vara kvar på fest till och med klockan 00:30 eller tills dess att genomsnittsfyllan nått 1.3‰ Rimligt och balanserat tucker jag | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:05 | |
![]() | Jag råkade passerade en midsommarfest när jag var barn och det var väl då jag började odla mitt människoförakt. Sen tycker jag barn är ganska oglamourösa, undantaget om de bär frack och serverar skumpa. Om bekantskapskretsen kryllar av barn brukar det betyda att gammfolkets kroppar inte längre tål sprit. Man ska sluta supa när man är 25 om man vill hålla sig fräsch. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:08 | |
![]() | vi ordnade lekar för packade föräldrar och grannar varje midsommar. hur kul som helst :) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:10 | |
![]() | Men sen blev du också som du blev, challe :/ | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:16 | |
![]() | det är smällar man får ta | |
| slo0308 | 2011-04-17 22:20 | |
![]() | Men vad det handlar om är ju att föräldrarna förlorar omdömet. Och ingen kan skjutsa till akuten om det skulle hända nåt med barnet. Egoistiskt att vara onyktra båda föräldrarna anser jag. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:26 | |
![]() | Men vadårå, mina föräldrar var miljönissar som vägrade körkort så dom hade inte kunnat skjutsa mig nyktra heller. Ambulans? Nu känner jag att framställer mina föräldrar som fyllehippies, vilket är ganska ackurat ändå. | |
| apajävel | 2011-04-17 22:28 | |
![]() | Jag tycker störningsmomenten när barn är med är värre. Folk som tvunget tar med småbarn till kyrkan eller vart det nu är och barnen skriker, bråkar och smiter iväg tycker jag är störande. Sen håller jag med ovan, så länge det inte är fylleslag så kan väl barn vara med på fester - förutsatt att de är gamla nog att klara sig själva i viss mån. | |
| club_R - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:28 | |
![]() | "Gud, när jag var liten (älskade nittital) hängde jag och mina vänner på gårdskräftskivan, där allas föräldrar blev trashed och sjöng YMCA på picknickborden." Byt ut nittital mot åttital och det passar ypperligt in på min erfarenhet. Jag har också inte tagit någon skada. :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:31 | |
![]() | Den skadan ni tagit är ju uppenbar för oss som inte hade såna föräldrar ;) Jag hade säkert inte heller tyckt att sånt beteende var äckligt om mina älskade föräldrar hade gjort så. Ni tycker nog att jag är skadad som är så ofolklig. Jag hoppas det i alla fall, annars får jag dåligt samvete ;) | |
| Tess 08 | 2011-04-17 22:32 | |
![]() | Jag anser att de som har barn bör ha ett ansvar över dessa och göra sitt bösta för att dessa barn ska bli trygga och välartade vuxna, vi har olika idéer om hur detta ska göras. Jag kan inte säga hur alla andra ska göra, men jag vet vad jag/vi gör. En av föräldrarna är nykter om barnen är med! Barnen kan vara med, men som flera ovan skrivit, på fest och inte på fylleslag... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-04-17 22:33 | |
![]() | Tänkte dra nåt härligt göteborskt skämt om päronvodka men det ska jag inte. | |
| TooTicki | 2011-04-17 22:33 | |
![]() | ålder och antalet barn spelar väldigt mycket roll. barn upp till 7-8 år brukar vilja vara med mamma eller pappa efter ett tag så har man barn under det får man nog turas om att festa så att antingen mamma eller pappa är nykter varje gång. sen brukar barnen kunna ha kul för sig själva om det är fler barn på festen. barn har lätt att bli vänner för en kväll liksom. | |