Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 18 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| malman | 2011-04-28 18:41 | |
![]() | Dålig mamma Nu har jag gjort det!! jag la min dotter i min säng för att jag skulle plocka upp lite kläder på golvet, jag hinner knappt böja mig ner innan jag hör en smäll bredvid mig, och sen kom ett vrål. Jag han inte reagera innan min dotter som är 7 månader snart låg på golvet, jag har aldrig blivit så nervös någonsin. In på sjukhuset och konstatera hjärnskakning och en övernattning på sjukhuset, sen kom det dåliga samvetet, jag känner mig som världens sämsta mamma, jag ska ju skydda henne mot sådant som kan skada henne men jag misslyckades. och det får mig att gråta, det är skit jobbigt. Har ni tappat era barn eller sätt en olycka ske som ni omöjligt kunna stoppa då ni inte hunnit fram i tid??? och vad var det, fick ni dåligt samvete och hur kom ni över det??? | |
| IAÖ | 2011-04-28 18:43 | |
![]() | En dag sa min 4 åring: Mamma, fyller inte jag år idag? Det gjorde han........ | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-04-28 18:46 | |
![]() | Jisses Malman, ta ett djup andetag och lugna ner dig. Du är Inte en dålig mamma. Och du är inte heller den första eller sista att i stress glömma hur fort dom kan röra/förflytta sig. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-28 18:49 | |
![]() | Hej Malman, Med 4 egna och ett bonusbarn så skulle jag kunna skriva en hel lista på urbota dumma "dåliga mamman" grejer jag har gjort. Men för att röra oss just kring ditt tema (du kommer att fylla på listan senare nämligen och då kan jag komplettera på nyinkomna poster då). - Tappat ett storpack välling i ansiktet på min ena tös som satt i bilbarnstolen i kundvagnen. - Inte sänkt sängen tillräckligt i tid så att lilltösen tagit sig ur den med huvudet först. - Klämt fingrar i ytterdörren riktigt illa - Vält med barnet i kundvagnen i snömojset på parkeringsplatsen. För att inte framstå som en allt för dålig mamma så håller jag där just nu. Detta är sådant som händer. När man inte är väldigt ovaksam eller skadar sina barn medvetet så är jag rädd för att detta är en del av livet med småbarn och dåligt samvete över ens tillkortakommande likaså. Jag hoppas personligen på att slippa ifrån dåligt samvete någon gång lagom till pensionsåldern kanske. Men jag tvekar på att det blir så. Det går över så småningom. Oftast betydligt snabbare på barnet än på föräldern. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-04-28 18:50 | |
![]() | Min ena dotter klättrade upp på fönsterkarmen i vardagsrummet när hon var 9 månader (hon började gå när hon var 8½), jag stod och lagade mat när min dåvarande man öppnade dörren i hallen (han klippte gräset och såg henne utifrån) innan vi han in i vardagsrummet hörde vi smällen... :S Det gick bra tack och lov, men visst ställer man frågan till sig själv tusen ggr Vad kunde jag gjort annorlunda?! Ibland går det så snabbt.. Men det gör dig inte till en dålig mamma. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-28 18:51 | |
![]() | ouch IAÖ! :) | |
| Gautama | 2011-04-28 18:52 | |
![]() | Japp, det händer många Malman, du är inte en dålig mamma för det. Olycker är framme snabbt som ögat ibland. Min son ramlade ur sin insats till vagnen en gång när han var liten. Hans pappa bar den och skulle byta hand och fick bara tag i ett handtag och vips rullade plutten ut på asfalten. Som tur var så hade han en filt över sig som tog emot lite av smällen. Han blev inte skadad men vi blev skärrade som attan. Likaså så drog min son barnvagnen med tösen i när hon var liten. Han skulle svänga och tog tag lite för hårt och vagnen vippar. Han hade 4 år gammal sinnesnärvaro att ta emot henne innan jag hann fram till dem. De har gått bra..., oroa dig inte så mycket utan njut av din lilla. | |
| Lill-IT | 2011-04-28 18:52 | |
![]() | Man kan inte förebygga alla olyckor malman. Min son gjorde samma sak... fast han bröt nyckelbenet. Man vill skydda dem från allt farligt och allt ont... och just därför är du den bästa mamma ditt barn kan ha! Nu börjar en jobbig tid.. ditt barn börjar bli väldigt rörligt men har ingen kunskap om vad som är farligt. Jag tror att iom att detta hände så kommer du att tänka till och skydda ditt barn bättre mot saker som annars kunde drabba henne. IAÖ: Du glömmer den nog aldrig igen:) | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-04-28 18:57 | |
![]() | Haha, jag måste ha tappat mina barn i golvet på olika sätt minst 10 gånger. Calm down. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-04-28 18:57 | |
![]() | Ja jisses! Nu kom jag ihåg nåt dråpligt. Min dotter var knappa året och satt i en kundvagn (den där lilla stolen man fäller ut) när jag hade stuvat in varorna i bilen så gick jag bort för att lämna tillbaka kundvagnen och få tillbaka myntet. Jag kunde inte fatta varför kedjan var så kort.. omöjligt att få dit den! Så hörde jag plötsligt ett litet "ynk" och mötte min dotters stora frågande ögon (hon grät inte tack och lov så jag han/lyckades inte att skada henne) och förstod varför det inte funkade. Lilla, lilla stackars sötnosen satt ju kvar i kundvagnen! Då kände jag mig hems kan jag lova! | |
| Bitte - Administratör | 2011-04-28 19:01 | |
![]() | Fall, från bord , sängar , med cykel , dvs hjärnskakningar , trasiga tänder, sydda med X antal stygn i ansikte, ben .mm,mm det liksom bara hör till med barn , för de rör sig och hittar på massor och INTE sjutton anser jag mig vara en dålig mor för det. Tycker det skulle ha varit värre att ha tvingat dom att blixt stilla Bitte med 3 grabbar | |
| le-lou | 2011-04-28 19:46 | |
![]() | Jag har gjort detsamma, dottern trillade rakt ner i golvet med en smäll och illfart till sjukhuset :(. Det där dåligt samvetet gnagde sönder på mig med, men det går över malman, lugn :). Du är världens bästa mamma för din dotter oavsett, alla kan vi göra misstag och inte tänka oss för, det är mänskligt. En bra sak som blir av sånt här är att man inte gör om samma sak igen. Kram! | |
| malman | 2011-04-28 19:56 | |
![]() | Tack så mycket, men vi kan ju fortsätta skriva om våra misstag man kan ju lära sig av varandra;) | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-04-28 20:06 | |
![]() | Min son är ovanligt stark och lyckades rycka bort grinden ovanför trappan och ramlade omedelbart ner. Jag pratade i telefon. Visst skäms man. Men man får vara glad att man kommer undan med blotta förskräckelsen. Nästan alla olyckor är tyvärr helt onödiga när man efteråt tänker på hur man kunde ha gjort, men vissa föräldrar får sedan gå hela livet och grubbla på det lilla misstaget som på en hundradels sekund ändrade allt. | |
| slånbär | 2011-04-28 20:11 | |
![]() | Man är självklart ingen dålig förälder för att det händer en olycka- man är bara en dålig förälder när man gör det medvetet. Själv gjorde jag min tabbe en kväll när min första som var ca fyra månader och min sambo var ute med jobbet. Strax efter han hade gått hemifrån började ungen skrika och sedan slutade han inte på hela kvällen. Visserligen var han en svårsövd unge men det här var galet. Jag gjorde precis allt jag kunde komma på men inget hjälpte. Jag gick och bar och vaggade honom i flera timmar, ni vet "klapp klapp i rumpan" varianten. Till slut bestämde jag mig för att åka till akuten för jag var övertygad om att han var riktigt sjuk men innan jag åkte tänkte jag byta blöja bara (vilket jag självklart gjort tidigare också) -då upptäcker jag att han är illröd i rumpan och liksom skinnflådd och i blöjan finns nån slags "oljig" smet som jag inte hade sett tidigare på kvällen. Då trillade polletten ner- Jag hade utan att tänka mig för dagen innan ätit kinamat med nån skitstark sås fast jag ammade. Inte tänkte jag på att stark mat också påverkar bröstmjölken och självklart då även avföringen. Han var helt enkelt bränd i rumpan pga av detta. Det värsta var att där hade jag gått i ett par timmar och till råga på allt klappat honom i baken......när blöjan kom av och jag försiktigt hade tvättat honom och hörde den sucken av lättnad som kom när han fick ligga naken och ifred det glömmer jag aldrig. Fy fan vilken ångest jag hade länge efter det. Men som sagt barn överlever för det mesta även dom mest klantiga föräldrar så länge det som sagt inte är med flit. | |
| Ewelyn82 | 2011-04-28 20:20 | |
![]() | Du är absolut inte en dålig mamma som alla föregående talare säger det händer oss alla nån gång. Jag har varit med om exakt samma sak med båda mina töser...man tycker att man borde lärt sig efter första gången men icke sa nicke. Du är den bästa mamman dina barn kan ha det är så du ska se på saken | |
| gnill | 2011-04-28 20:31 | |
![]() | jag är väl lite sjuk men jag har skrattat gott åt denna tråd... själv har jag klippt min son i fingret (sjukhusbesök och tejpning), klippt honom i örat (en klassiker vid hårklippning har jag förstått). När han precis hade börjat klättra upp på saker och jag inte riktigt hade fattat det, så kom han upp på en stol och hann dricka en halv flaska hostmedicin (ringde giftinformationen som sade att det var ingen fara han skulle bara bli lite lös i magen och då fattade jag också varför den där receptfria hostmedicinen aldrig hjälper mot hosta...) Det finns mer skulle jag tro, om vi talar om "dålig mamma" kan jag ju bjuda på när han var 2,5 år och jag hade laddat för att vi skulle gå på barnteater och köpt biljett, och när vi ska gå är han sur och "trotsig" och kryper in under ett bord och vägrar klä på sig och strular så att jag ser att vi kommer att missa bussen vi måste ta. Varpå jag skriker "skit i det då om du inte vill" och storgråtande stänger in mig på toa. Förvånad unge och inte ett av mina stoltaste ögonblick. Men det var både hormoner och sömnbrist med i spelet... | |
| Tessa00 | 2011-04-28 20:35 | |
![]() | Olyckor händer, du är ingen dålig mamma för det! Min äldsta son bet av överläppen när han klättrade på en byrå (2 års ålder) som inte var tillräckligt förankrad i väggen, min dotter klippte av ett finger (syddes fast igen på akuten) när hon skulle pyssla, mm, mm. Jag kan göra en lång lista på olyckor som hänt barnen, det är just det, det händer och man lär sig ngt nytt varje gång. Njut av din bebbe och ta det lugnt! | |
| pandanr9 | 2011-04-28 20:48 | |
![]() | Min dotter andades in en sten under ett obevakat ögonblick på en strand, den fastnade i ena bronken... Aktersnurra till fastlandet, racerford till sjukhuset och operation. | |
| Maja G | 2011-04-28 20:53 | |
![]() | Jag släpade med mig sonen,2,5 år, till affären med brutet ben. Kunde inte fatta varför han gnällde så....:( Somnade när han kom hem.Dagen därpå var vaden dubbelt så stor och illrött. Iväg till akuten, röntgen,gips och annat så fick vi åka hem igen. Jättegullig personal. Jag var helt förtvivlad.. Det värsta var att jag inte kunde förklara vad han hade gjort eftersom ha lekte med andra barn vid en klätterställning. Nu i efterhand så förstår jag att han fastnade mellan ribborna med benet och de andra. lite större barnen, drog och drog för att han skulle komma loss. jag var nog upptagen med lillebror som låg i vagnen.. Samma barn har jag tappat i backen då jag snubblade på en trottoarkant då han var typ 6 månader.. Usch, nu blir jag nästan illamående av dessa minnen:( | |