Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade32
Mobilspel
Pågående19 916

Forumkategorier

Användare Inlägg  
meniskled - Ej medlem längre2011-05-05 09:06
Antal inlägg: 34

Poäng per idiotförklarande eller "God dag yxskaft"

Kanske både för Snack och Support.

Har Betapet märkt om antalet inlägg i forumen har ökat sedan det delas ut statuspoäng efter hur många inlägg som gjorts?

Jag kan känna att det ibland ges poäng för att idiotförklara vissa.

Det kan vara att TS frågar efter ett specifikt råd. Som att den ska beställa några varor på Internet och vill veta vilket av de företag som finns att välja på som är bäst när det gäller pris inklusive frakt samt sortiment. Fösta svaret blir ändå "Köp det på AFFÄREN XX..De har bra utbud".

Är det bara jag som utgår från att TS i sådana lägen mycket väl vet vad en affär är och av någon anledning fastnat för det andra alternativet.

Jag tror också att de flesta vuxna vet att det finns specialbutiker för det ena och det andra.

Eller fenomenet att diskutera något man säger att man ALDRIG har sett men ändå ha åsikter om både det och även de som ser det.

blue_moon2011-05-05 09:36
Antal inlägg: 9713

Det är inte kvantiteten som ger status, enligt min mening. Det är kvaliteten på inläggen (genomtänkta, välformulerade, originella, humoristiska, empatiska) som skapar respekt och sympati bland forumfolket.

I Ordlekar och Det här är en chattråd kan du producera inlägg på löpande band och snabbt vara uppe i flera tusen. Utan att ha sagt nåt vettigt. :)

Proserpina - Ej medlem längre2011-05-05 09:40
Antal inlägg: 285

Men vad ska man med dom poängen till..........

slånbär2011-05-05 09:46
Antal inlägg: 5539

vadå poäng per inlägg?? Ni menar där man kan se antalet inlägg och vilken nivå man ligger på? Vem fan bryr sig om det? Är det på riktigt någon som överhuvudtaget kollar på det? Och i så fall är det verkligen ett problem?

Proserpina - Ej medlem längre2011-05-05 09:49
Antal inlägg: 285

Bra där slånbär...... ops nu fick jag ett poäng till =)

blue_moon2011-05-05 09:51
Antal inlägg: 9713

Antar att TS menar medaljerna på profilsidan. "Succéförfattare: 3787 inlägg. Nästa nivå: 5000 inlägg".

Bitte - Administratör2011-05-05 09:55
Antal inlägg: 24199

Visst är det väl rätt valfritt att svar hur ofta man vill ?? eller hur lite man vill??

Bitte

slånbär2011-05-05 09:58
Antal inlägg: 5539

Ja det är ju sånt som man alltid kollar på också ? Verkligen? Har faktiskt överhuvudtaget aldrig kollat på det ens när det gäller mig själv.

apajävel2011-05-05 10:20
Antal inlägg: 572

I början ville jag ha den röda medaljen bara för att jag inte hade någon medalj och tyckte det såg trökigt ut. Så jag tänkte att den röda nog var lätt att krångla ihop, men nu är jag fast i forumssnacken och skriver för att det är kul bara :)

Tvålis - Ej medlem längre2011-05-05 11:17
Antal inlägg: 4429

oj då, tittar ni på varandras medaljer alltså?
Jag tycker nog att i´diotiska inlägg har mer med person och mindre med forum att göra.

treapplen - Ej medlem längre2011-05-05 11:40
Antal inlägg: 110

Jag har faktiskt aldrig kollat några medaljer alls. Vore jag samlarnörd på det viset hade jag nog fyllt forum med ännu mer meningslösheter.

meniskled - Ej medlem längre2011-05-05 11:56
Antal inlägg: 34

Nej jag tittar inte på hur många inlägg folk gör. Men tycker att det verkar som det finns personer som känner att de måste skriva i varenda tråd som finns. Denna är inget undantag

grönöga - Ej medlem längre2011-05-05 12:17
Antal inlägg: 5570

Klart att den här tråden inte är ett undantag, varför skulle den vara det...

Vi befinner oss i ett forum under kategorin "Snack".
Det ligger lite i ett forums "natur" och då särskilt i mindre seriösa trådar att bli lite inhopp där man kanske inte först läser allt grundligt innan man skriver.
Och vad så, om man inte vet tillräckligt om ett ämne men ändå känner att man har en åsikt om det man läser, klart man ska få uttrycka den.
Ett forum ska "leva", det ska hända lite i trådarna, dvs nya inlägg osv.

Labyrint2011-05-05 12:35
Antal inlägg: 513

Jamen visst, jag ska ha fullt på alla medaljer, bara därför jag försöker skriva ibland.

Palini2011-05-05 12:40
Antal inlägg: 1381

Fast det här forumet lever lite sämre just nu, tycker i alla fall jag. Jag ser en klar tendens i att framsidan överhopas av megalång jättetrådar på flera tusen inlägg. Finns det nån anledning till att man hela tiden tycks (?) ta bort nya trådar?

Jag tycker att man hör det allt oftare, att folk saknar en tråd av nån orsak. Jag vet att jag skapade en tråd som jag tyckte var rätt harmlös som handlade om trisslotter. Den blev bortplockad för att den inte var tillräckligt intressant eller vad det nu var och jag hänvisades till chattråden istället. =)

Är det av utrymmesskäl som man vill klumpa ihop trådar hela tiden. Är det av estitska skäl som man hela tiden hänvisar till till exempel sex år gamla trådar som handlar om samma sak, men ändå inte riktigt? Eller har forumvärdarna för lite att göra? Vad är problemet?

Jag förstår att man inte vill ha 14 trådar som handlar om Bin Ladens död och som skapas med några timmars mellanrum, men annars...

Får man inte öppna nya trådar längre som handlar om i stort sett vad som helst? =)

Tvålis - Ej medlem längre2011-05-05 12:43
Antal inlägg: 4429

Håller med dig där Palini. Man kan hänvisa till andra trådar i stort sätt om vad som helst, men inte kan det vara för att man ska hitta gamla inlägg? Finns inget effektivare sätt att dölja folks åsikter än att dränka dom i ett hav av 79 sidor.

carlmartin - Ej medlem längre2011-05-05 12:50
Antal inlägg: 4590

Frekvensen av mina inlägg står i perfekt paritet med hur uttråkad jag är.
Därför ser jag inläggsräknaren och stalkerräknaren som ett viktigt hjälpmedel när det gäller att avgöra "hur jag mår egentligen".

Pottränad - Ej medlem längre2011-05-05 13:17
Antal inlägg: 4315

Hehehe carlmartin! :)

Zizzi2011-05-05 18:15
Antal inlägg: 866

Jag tror att forum på internet tar fram det sämsta uppförandet hos vissa (kanske många) människor.
De verkar tycka att man kan bete sig hur illa som helst på ett forum eftersom det inte är "på riktigt" utan bara ord som kastas ut i tomma intet.
Man får heller aldrig erkänna att man kan bli sårad över att bli påhoppad i ett forum, för då är man känslig och borde skaffa sig ett liv eller ett hårdare "skal".

Personligen anser jag att man ska behandla andra så som man vill bli behandlad själv.
Elakt raljerande och ironiserande samt forumister som förlöjligar andra tillför inget.

_athena - Ej medlem längre2011-05-05 18:17
Antal inlägg: 147

Ja e snäll

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?