Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade75
Mobilspel
Pågående22 096

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2006-07-27 22:15
Antal inlägg: 7442

OnOff/El-giganten
Måste spy lite galla över OnOff. Var inne i dag och skulle köpa fläkt till mitt kök (renoverar!). Hittade en nice för 2.000. Sa att jag ville ha den. "VI måste se om den finns i lager". Jahap tänkte jag.. inte igen. "Vi hade visst bara skyltexet kvar". ARGH! Alltid samma sak, fattar inte att de kör den idiottaktiken. De vägrade sänka priset fast de inte ens hittade kartongen till skyltexet. Kunde köpt det om de fixat kartong et c. Men nej då, samma pris iaf..

Fyfan för OnOff, även om jag kanske måste åka till dem här i Sthlm och köpa den (detta var i Norrköping).

Vet att det inte är försäljarens fel, är väl högre chefer som har denna taktik för att man ska köpa billigare prylar...
 
Beth2372006-07-27 22:21
Antal inlägg: 58

Håller m dig odin! samma visa varje gång!
 
odin - Administratör2006-07-27 22:27
Antal inlägg: 7442

Trodde inte på att det var såhär riktigt, men nu fick jag det bekräftat.
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-27 22:29
Antal inlägg: 386

Alltså, är de inte givet (ett krav) att en produkt som stått framme i skyltfönstret, skall vara billigare???
 
Slemet2006-07-27 22:36
Antal inlägg: 938

Vill klaga på Elgiganten också: Skulle köpa tv där och hade sett ut en i affären. Först fick jag köa i evigheter för att få tag på en säljare, sen visade de sig att den var slut. Snopet, men jag pekade då på en annan som jag hade som andrahandsval och vad var den? Jo, slut såklart. Och den tredje då? Slut. Pissaffär! De kan ju inte ha skyltgrejer som inte finns i lager, isf får de väl skriva det nånstans. Och när skulle de få in nya då? "Vet inte"... Åkte på Siba istället, där hade de grejer!
 
Birgerkung - Spelvärd2006-07-27 23:02
Antal inlägg: 2392

Det finns ju folk som har stått först i kön när dörrarna öppnar på första rea-dagen och ändå fått beskedet att varan tyvärr är slut. Så visst är det en taktik att göra massor med reklam för billiga varor som egentligen inte finns.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-07-28 07:09
Antal inlägg: 2977

Eftersom ONOFF/Elgiganten har 20 000 produkter inne i butiken kan de ej ha allt i lager, vissa saker är bara för display för att kunan beställas in. Att tro nått annat är rätt dumt. Man måste välja vad man vill ha på lager efter vad man tror skall säljas mest!
 
Beth2372006-07-28 08:08
Antal inlägg: 58

ja men när det inte ens går att beställa då?? När man kommer dit första dagen på rean och vill ha sin tv eller vad det nu kan vara och man får beskedet att den är slut!! Eftersom det är rea varor så går det inte att beställa frå något huvudlager!! USELT!!
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-07-28 08:13
Antal inlägg: 2977

Står du först i kön får du din tv, hur många varor räknar du med att de skall ha? Reor är till för att locka folk.
 
smurvlan2006-07-28 08:22
Antal inlägg: 840

uscha nu skäms ja för staden =)
 
Andi E - Ej medlem längre2006-07-28 08:32
Antal inlägg: 68

tsarraz är försäljare - det kan en gräsmatta räkna ut. Lita aldrig på en försäljare, särskilt när h*n säger att just precis den här produkten har h*n själv hemma.
 
gardenia2006-07-28 08:35
Antal inlägg: 43

Vad jag inte förstår riktigt är att det man handlar på OnOff/El-giganten
så får man lämna tillbaka varan om man ångrar sig efter ett antal dagar!

Då undrar jag vad dom gör med den varan om folk ångrar sig, får någon annan köpa den till samma pris?
 
Snurt2006-07-28 09:36
Antal inlägg: 1304

Jag går aldrig till de där butikerna. Pinsamma.
 
Nunnan Green - Ej medlem längre2006-07-28 09:41
Antal inlägg: 337

<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...

Från: www.warpdrive.se/
 
Scandal - Ej medlem längre2006-07-28 10:48
Antal inlägg: 620

Usch, ogillar Onoff. Allting ser billigt ut. Även det som är dyrt ser billigt ut för att de kör IKEA-taktiken! Lite tråkig koncept, och trist när de håller på som i Odin's fall :/
 
mc haakon2006-07-28 10:53
Antal inlägg: 34

Det är väl allmänt känt att de som arbetar i dessa butiker har första tjing på de till antalet få reavaror som annonseras ut i reklamblad. Inte konstigt att de är slut när vänner och anhöriga har bokat upp sig på dessa ex redan.
 
TopBanana2006-07-28 11:22
Antal inlägg: 752

Hahaha, har inte bott i Sverige på många, många år nu, men ändå blir jag irriterad bara jag läser denna tråd: Vaddå, det är väl självklart att man inte skyltar med varor man inte har på lager, och gör man det så säljer man antingen den skyltade varan FÖR BILLIGARE PRIS eller lägger en lapp om att den INTE finns på lager. Onödigt att låta folk stå i kö hur länge som helst, bara så man kan säga att "nej, tyvärr är den slut..." Lycka till med fläkten, Odin :o)))
 
TopBanana2006-07-28 11:24
Antal inlägg: 752

Jag menar, tänk om ICA skulle ha några tomma mjölkpaket som skyltvaror...
 
lelou - Ej medlem längre2006-07-28 11:35
Antal inlägg: 2025

On Off har iaf den mest inkompetenta personal jag stött på, av mina erfarenheter. försöker undvika den affären.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-07-28 14:21
Antal inlägg: 2977

Inkompetent personal hittar man överallt. Beror helt på vem man träffar. Alla kedjor har tyvärr några stolpskott.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?