Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 869 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 16366 | 2011-05-21 00:37 | |
![]() | Tycker synd om läraren! Vad tycker ni? www.youtube.com/watc...7G 01Qnqkxo | |
| Mindymoo | 2011-05-21 00:48 | |
![]() | Oproffsig lärare tycker jag. | |
| le-lou | 2011-05-21 00:58 | |
![]() | vet inte vad jag ska tycka. man ser ju inget av början till bråket heller? Vad har hänt innan? Läraren verkar rosenrasande. Eleven likgiltig? vad handlar det om ? nån som vet? | |
| le-lou | 2011-05-21 00:59 | |
![]() | är man rasist om man kallar nån som uppenbarligen är invandrare för invandrare??? | |
| Mindymoo | 2011-05-21 01:18 | |
![]() | Men - hur vet du att han är invandrare? Han kan väl vara född i Sverige, eller adopterad? | |
| henrik_l | 2011-05-21 05:15 | |
![]() | dryga skitungar tycker jag. ett totalförbud mot kameror oavsett om dom sitter på mobiler eller i en penna vore på sin plats i skolorna. | |
| janne121212 | 2011-05-21 05:41 | |
![]() | Så här ser stora delar av skolan ut idag. Jag tycker synd om alla lärare som måste ha det så här på sin arbetsplats. Ta sån skit och sen dessutom få höra av andra i skoldebatten att man inte är tillräckligt duktig och inte gör lika mycket för eleverna som t ex skojaren Stavros i klass 9A. Själv kommer jag aldrig att återgå till lärarjobbet. | |
| janne121212 | 2011-05-21 05:43 | |
![]() | Vad är det förresten för idiot som filmar det hela och sitter och skrattar dessutom. Håller med henrik förbjud mobiler på lektionerna | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2011-05-21 06:25 | |
![]() | ge lärarna rätt att slå eleverna med linjal på fingrarna och ordentliga kvarsittningar! skitungar som stör ordningen på lektionen är bland det värsta som finns! | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-05-21 07:30 | |
![]() | synd inte början är med, men uppenbarligen har eleven bla kallat läraren för rasist. helt omöjligt att avgöra om läraren hade fog för att reagera som han gör. läraren spårade ur och hanterade situationen illa, eleven svarade upp och moppsa upp sig. bägge gjorde fel. antar att det var ett känsligt ämne eftersom reaktionen är stark på orden rasist och invandrare. mindymoo, adopterade bryter väl inte? och svenskfödda bryter väl inte heller.. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-21 07:39 | |
![]() | Det lilla som går att se är ju att: Läraren uttrycker sig på ett olämpligt sätt, oavsett start till bråket. Killen som är del i bråket är provocerande på ett grymt irriterande vis. Killen som filmar är helt körd. Klassen som helhet får ingen som helst undervisning under dessa minuter på grund av vad som händer. | |
| annakarineli | 2011-05-21 08:07 | |
![]() | Jag gissar att liknande scenarion inte är helt ovanliga. Jag ser en oerhört pressad lärare som tappat kontroll över situationen. | |
| matoh - Ej medlem längre | 2011-05-21 08:22 | |
![]() | Läraren spårar ut, filmaren bryter mot PUL-lagen,( som är omöjlig att följa). Läraren skulle lämpligen räknat till 10 oavsett vad som hänt innan och inte låta eleven sätta sej i en offer-roll som gör att hans ledarskap spricker helt. | |
| grusplan | 2011-05-21 08:44 | |
![]() | Vad ska en lärare göra när man inte kan tillrättavisa en stökig elev utan att bli filmad o utlagd på nätet?? Borde bli dryga böter till eleven som filmar. Förbjud mobiltelefoner i klassrummen det är ett störande moment. Stackars lärare. | |
| janne121212 | 2011-05-21 08:58 | |
![]() | Match: Förmodar att läraren räknat till tio redan åtskilliga gånger den dan. Ett av lärarnas största problem idag är personer som du som kommenterar deras jobb utan att ha en inblick i hur skolan ser ut. Ge dig ut och jobba i skolan, du verkar ju veta hur man ska göra. | |
| groenmeyer | 2011-05-21 09:16 | |
![]() | Återinför skol-aga, den eleven skall vara tacksam över att det inte var jag som var läraren. | |
| numsan | 2011-05-21 09:20 | |
![]() | Det är ju som sagt problematiskt när man inte vet bakgrunden. Men oavsett så ser vi ju alla att de båda beter sig illa. Skillnaden är att läraren är en vuxen människa och eleven är ett barn. Självklart ska inte elever kunna bete sig hur som helst, men vi har definitivt ett större ansvar som vuxna, och särskilt pedagoger. Det är såklart ingen tvekan om att lärare måste få ge reprimander till sina elever men kommentarer som "jag hjälper invandrare, såna som du, att få jobb i det här landet" och "de har jätteproblem eftersom att de tjaffsar som du" är inte ens i närheten av ok! Silverbjälke - i förorterna är det många som "bryter" oavsett bakgrund. Även de som bott i Sverige flera generationer bakåt i tiden. Förortssvenskan är ju numera mer en dialekt än en brytning. | |
| Mindymoo | 2011-05-21 09:45 | |
![]() | Väl uttryckt, numsan. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-05-21 09:57 | |
![]() | numsan, de som talar förortska har ganska stort behov av att faktiskt vara med på lektionerna och lyssna på sina lärare. även om läraren är dålig på pedagogiken, att provocera och moppsa upp sig för att man inte fattar eller håller med fungerar inte. rent krasst så har vi väl några hundra tusen elever i landet och ska alla individuell förståelse från läraren och ifrågasättande av utbildningen kan vi lika gärna lägga ner skolan, för när finns det då tid för lektioner? 28-35 pers som vardera ska lägga 1,5 minuter för att hävda sitt ursprung eller sina socialgruppsförhållande så är lektionen över sen. att bryta med flit för att vara cool lär inte öka möjligheterna för en mörkhyad kille med attitydsproblem att få jobb. antingen så lär de sig en korrekt svenska eller så får de sitta tysta och ge lektionstiden till dem som vill lyckas. verkligheten är inte alltid så PK och individsanpassat human. gilla läget kallas det. :) | |
| wertigo | 2011-05-21 10:10 | |
![]() | Oavsett vad som är riktigt o sant om filmen så skulle telefoner med kamera definitivt förbjudas i skolan av flera orsaker. Dom tar alldeles för mycket fokus från undervisningen. Det är fanimej klent att inte våga bestämma att telefoner inte får finnas på lektioner | |