Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 877 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| YamahaJet | 2011-06-05 20:16 | |
![]() | Basket! Finns det fler basketspelare här inne? Eller well, jag är egentligen ingen sådan längre, men jag spelade väldigt mycket i min ungdom innan dom la ner den lokala klubben. Tror nästan det är ett av mitt livs misstag att inte ha sökt mig utanför kommungränserna då... När man ser sådant här blir man onekligen sugen på att spela igen www.youtube.com/watc...tu re=share Är LeBron James världens bästa atlet genom tiderna? För det otränade ögat ser det relativt enkelt ut det han gör - men killen är ändå 110 kg! En spelare i den storleksordningen i amatörbasket brukar mest sitta på avbytarbänken och inte göra något större nytta på plan heller, eftersom de är såpass orörliga, saknar kondition och ofta är ganska klumpiga. Den 2 meter långa LeBron har en helt omänsklig fysik - han är helt outröttlig, extremt snabb och sinnessjukt smidig. Kolla bara hur han emellanåt hoppar från straffkastlinjen och dunkar bollen - prova göra samma sak själv sen. Man kommer inte ens i närheten av korgen utan behöver väl två-tre steg kvar dit. Dom menar att Roger Federer skulle vara "historiens bästa idrottsman" eller nåt, men Federer är ju bara en liten kille som kan springa åt höger och vänster marginellt bättre än hans konkurrenter, men det är ju knappast den konstnärliga uppvisning som ses inom basketsporten - som för övrigt är den överlägset roligaste att spela och titta på, på grund av de många olika kombinationerna som går att göra fram till poäng - och händelserikhet från början till slut. ...i motsats till exempelvis fotboll där det knappt händer någonting på hela matchen. Massa avbrutna passningar, tappade bollar och när det väl kommer till skott så skjuter dom tio meter över ribban. | |
| Quicka | 2011-06-05 20:22 | |
![]() | Basket är bästa sporten, jag har spelat i elitserien i 7år och i usa (chicago) ett år. Nu är jag för gammal o knäna pajat. Men det var värt det! | |
| YamahaJet | 2011-06-05 20:30 | |
![]() | Alla bra människor spelar basket, som Reinfeldt, Obama, du och jag. Min blivande fru ska vara basketspelare/volleybolls pelare. Jag kan i allmänhet inte respektera människor som inte sportat någon gång i sina liv. Tycker det tyder på viss bristande social kompetens och rädsla för att prova alla sidor av livet. Sport är det bästa och roligaste som finns i livet. | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-06-05 20:31 | |
![]() | Glenn Berry var den störste. Korgboll är kul. | |
| Quicka | 2011-06-05 20:35 | |
![]() | Jag har M Jordan tatuerat på vaden... | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2011-06-05 20:36 | |
![]() | Basket är ingen sport... | |
| erikhj | 2011-06-05 20:36 | |
![]() | LeBron James (och basket) i all ära men Federer är knappast känd för att vara "lite extra snabb i sidled". :) | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-06-05 20:39 | |
![]() | Visst är basket en sport. Och när den är som bäst är den även konst och kultur. | |
| Gunilla _ | 2011-06-05 20:39 | |
![]() | Rolig sport att kolla på men har aldrig gillat att spela det själv. Skyller på min ringa längd och att det var vad vi tamejfaen _alltid_ fick göra på gympan i gymnasiet. Medan "läraren" drog på Åhléns och fikade med sina polare. Haha, det var tider det :p Sundsvall Dragons har varit trevliga att följa de senaste åren :) | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-06-05 20:40 | |
![]() | "Medan "läraren" drog på Åhléns och fikade med sina polare." Ha ha, vad fan...? :-) | |
| YamahaJet | 2011-06-05 20:43 | |
![]() | Om man lät LeBron träna på tennis i en vecka skulle han döda Federer. Går liksom inte ens att jämföra dem ur idrottssynpunkt. Liten vanlig spinkis vs flygande muskelberg... | |
| erikhj | 2011-06-05 20:46 | |
![]() | Möjligtvis om tennis gick ut på att ha ihjäl varandra. :) | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-06-05 20:50 | |
![]() | LeBron har en stor chans mot Federer - i fickpingis. | |
| MatsJoel | 2011-06-05 20:51 | |
![]() | YJ pitchar plotten till nästa lasse åberg-film. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-05 21:20 | |
![]() | basket är ok,men jag föredrar kampsporter | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-05 21:20 | |
![]() | basket är ok,men jag föredrar kampsporter | |
| Smek-Börje - Ej medlem längre | 2011-06-05 21:23 | |
![]() | Om han så försökte hela sitt liv skulle Lebron inte springa 100 m någon tiondel under 10 s eller hoppa högre än Patrik Sjöberg. Lika lite skulle han vinna mot Roger Federer i tennis. Men visst är han en gudabenådad basketspelare. Man skulle nästa kunna tro att han har serbiskt påbrå. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-06-05 21:35 | |
![]() | Basket är en dimension fattigare än de flesta övriga bollsporter. Målvakt saknas. | |
| YamahaJet | 2011-06-05 21:58 | |
![]() | Jag tror han redan nu hoppar högre än den här Sjöberg. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-06 00:17 | |
![]() | Det finns ingen bättre sport än basket. Punkt. LeBron är helt jävla omänsklig och man behöver knappast en målvakt när man har honom i sitt lag. Har ni sett hans blocks eller? Sinnessjuka. | |