Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 877

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lilla Busan2011-06-09 16:37
Antal inlägg: 896

BULLTERRIER
Vi är lite sugna på en miniatyrbullterrier o jag undrar om det finns några här med erfarenhet av rasen o eller uppfödare..

Även dem med bullterrier större modellen får skriva men vill hålla denna tråd till just Bullterrier/miniatyrbullt errier rasen..

Kram

_SockerTopp_2011-06-09 16:42
Antal inlägg: 79

Google är fantastiskt till såna här frågor. Brukar rassla till med uppfödare :) Sen är de bara att välja och vraka :D

Lilla Busan2011-06-09 16:43

Ler jo jag vet att google är bra. O jag har googlat o vet vart det finns uppfödare..

Nu ville jag ju dock ha lite tips råd o info från folk som har bullterrier här.. Inte via google.. Ler

Lill-IT2011-06-09 16:48
Antal inlägg: 31596

En släkting till mig har haft tre bullterrier. Två av dem har haft väldiga hudproblem. Vet inte om det är typiskt för rasen.. Värt att kolla upp iaf.

Lilla Busan2011-06-09 16:51

Lill-It jo det kan vara en del av rasens problem vilket gör att jag kommer vara extremt noga med vad vi tar hem. garantier har man ju aldrig men man kan ju undvika linjer som ger detta.

Tack för första SERIÖSA inlägget ler

mz_lzrd2011-06-09 17:01
Antal inlägg: 2498

Vovve.net brukar jag ställa hundfrågor på. Man kan få svar från knastar där som här, men ofta får man många bra svar också.

Jag känner dock ej ngn bullterrier så kan ej ge dig någon info om rasen.

promenad - Ej medlem längre2011-06-09 17:33
Antal inlägg: 3995

Olle Bull

Laserswärd2011-06-09 18:16
Antal inlägg: 1172

Du verkar ha ett stort hundintresse och behov av att skriva om det på forum. Skaffa ett medlemskonto på vovve.net. Där talas det hundar hela dagen lång :)

hutt2011-06-09 18:16
Antal inlägg: 66

Har haft bulle och hon var helt underbar. Envis, egensinnig, älskade allt och alla som behandlade henne väl. Hon var omplacering för att hon blev osams med sin första husse och vägrade vistas i samma rum som honom men något sådant såg vi inte av. Antagligen var han för hård mot henne och det passade inte.

Hon var en liten standard och vägde ca 20 kg. Frisk förutom ett nackdiskbråck troligen orsakat av en något omild behandling av våra hjorthundar.

Vi hade henne inte som valp så vi såg aldrig av valptiden då bullar kan vara helt hysteriska. det sägs atom man överlever de två första åren så är det lugnt sedan. vår lilla gris var i alla fall väldigt lugn och lätt att ha med överallt.
Tyvärr har min man svårt att klara pälslaget annars hade vi nog aldrig mer varit utan bulle. Blir fortfarande alldeles lycklig när jag träffar någon och bara måste kladda lite.

Finns ett bullterrierforum där du kanske kan hitta lite matnyttigt.

Lilla Busan2011-06-09 20:11

Laserswärd.. vad jag skall skriva om här bestämmer absolut inte du,, Förstår inte vad du skall leka dryg för.. Har inte sett att du skriver sånt skit i andra trådar som handlar om katter barn etc etc.. Så spare me please..

Hutt mm jo vi brukar passa en bulle i den större storleken ibland men det är min enda erfarenhet av rasen.. han blir två o är totalt hemsk hemsk men så himla cool.. Oxå omplacering o kommer från polen så man vet ju inte riktigt hur han haft det. Hanhar helt klart inte haft en fast hand iallafall *ler*

slånbär2011-06-10 08:09
Antal inlägg: 5539

Lilla busan-Jag uppfattade inte lasers inlägg som något annat än rådgivande men du tycks ha tagit det som ett påhopp. Du fick ju ett bra råd om ett forum som är direkt intresseinriktat av honom.
Men den här tråden bör ju ändå gå in under den allmänna hundtråden på precis samma sätt som hon som ville prata om Grand Danois i en annan tråd häromdagen. Den tråden stängdes ju rätt snabbt med ovanstående motivation. Så visserligen bestämmer absolut inte enskilda medlemmar vad som får och inte får skrivas men vi har ju våra forumvärdar som sköter det jobbet med bravur för det mesta.

sanlin2011-06-10 08:18
Antal inlägg: 1462

Uppfattade inte heller Laserswärds inlägg som annat än ett tips. :)
I övrigt har jag ingen erfarenhet ang dessa hundar tyvärr.

morihei_792011-06-10 08:35
Antal inlägg: 134

uppfattade inte heller herr swärds inlägg som något annat än konstruktivt... kom ihåg att vi alla själva bestämmer hur saker och ting landar i oss... Var nu rädda om er där ute i helgen .. de blir nog öligt kan jag tro ;)

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-10 09:43
Antal inlägg: 37631

bodils minicirkus födde upp bullar,dom är så fula så dom är söta,lättlärda är dom

boy_power022011-06-10 10:07
Antal inlägg: 1

hej, bullterrier är ingen nybörjar hund,men det är en mycket
personlig och trevlig vovve, antingen älskar man utseendet eller
så tycker man att den ser ut som en gris, själv är jag helt frälst på
rasen underbar helt enkelt, huvudet ser ut som en fulländad
skulptur från egypten, tempramentet är godmodigt,milt
överseende mot barn, om du köper en så önskar jag dig Lycka till!

rabarber11 - Ej medlem längre2011-06-10 10:43
Antal inlägg: 40

slånbär...Den som skev om Grand Danois var också Lilla Busan. Mouche ansåg då att det inte skulle vara trådar om "en massa" raser utan att det ju går att diskutera flera i samma tråd.

hutt2011-06-10 10:44
Antal inlägg: 66

Lättlärda skulle jag inte vilja kalla dem. Det var nog snarare så att Bodil hade en osedvanligt god hand med djur. Trevliga bullar hade hon i alla fall-vår kom därifrån.

Tandapa2011-06-10 11:07
Antal inlägg: 1

Vi har en Bullterrier och jag måste nog säga att det är den perfekta nybörjarhunden! Perfekt med barn och andra djur, vi har tre katter och två småbarn och det funkar kanon. De kan ju få lite ryck då och då men för det mesta är hon lugn och snäll. Att kalla en bulle lättlärd är nog att ta i men vardagslydnad har gått väldigt bra. Jag tror att bullar överlag är bra familjehundar, dock är iaf vår, världens sämsta vakthund. Hon släpper in vem som helst och viftar glatt på svansen. Vi köpte henne på Tarzeys. Tror hon hade miniatyrer också.
Hudproblem har vi sluppit men däremot får hon som svamp på tassarna när det blir varmt och fuktigt, vet inte om detta är rastypiskt..
Hoppas du hittar en liten bulle, du kommer garanterat inte ångra dig!

Laserswärd2011-06-10 11:10
Antal inlägg: 1172

Lilla brusan: Jag tänkte bara att det var en god idé då din förra tråd om bara en specifik ras blev stängd. Betapets forum är nästintill hopplöst att starta nya trådar i numera. Om jag fick bestämma skulle det knappast vara så att folk skulle känna sig tvungna att skriva i andra forum bara för att man inte lyckas skapa trådar som antingen inte finns, eller passar in inom snäva mallar, men nu råder "platsbrist" tydligen... Men visst, släng skit på den som försöker hjälpa dig. Tycker fortfarande att vovve.nets, eller varför inte aktivhund.se forum är ett mycket trevligare och bättre (om man vill få många svar) forum att diskutera hundar i.

sockersocka - Ej medlem längre2011-06-10 11:36
Antal inlägg: 10

På tal om att "leka dryg" så tänker jag också göra det nu! *s*

Är det något jag tycker är drygt i forumtrådar är det när TS måste skriva namnet på tråden i versaler för det känns som att personen skriker alternativt inte själv tror att ämnet i sig är så lockande att det funkar att skriva på normalt sätt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?