Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Triss - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:48 | |
![]() | Den svenska gubben Står på Hemköp för att köpa jordgubbar. Framför mig hänger skylten "VÄGS i KASSAN". Den liter jag egentligen vill ha ligger inkilad mellan andra askar så jag tar en trekvartsfull med fina gubbar och börjar plocka från den jag egentligen vill ha. - De vägs i kassan, hör jag en man säga. Bryr mig inte om det för jag tror inte det är riktat till mig. - De vägs i kassan, säger han återigen. - Jag vet det, svarar jag. - De vägs i kassan, säger han tydligt till mig en gång till. Det är en svensk man i 40-årsåldern. - Ja, svarar jag, jag plockar för att jag vill ha fler. Men medan jag säger det börjar jag ana att han inte ärvänligt sinnad. - Jag plockar inte för jag är någon sursnål kärring eller, och riktar mig till de damer som stannat upp och lyssnar, vad det nu var som låg bakom ditt uttalande. Mannen dröp iväg, rodnande. Vad ville han egentligen, den svenska gubben? Rädda mig från att hamna i kassan och inte ha pengar att betala gubbarna med? Tillrättavisa mig för att jag plockade gubbar i tron att man betalade / liter? Om jag varit man, hade han gjort samma sak då eller hade det varit mer OK? Det är fult att roffa åt sig några extra gubbar på andras bekostnad - var det det han trodde jag gjorde? Ville han fostra mig? Är det den svenska mentaliteten som tar sig sådana uttryck? Eller ville han bara köra över en svensk kärring? Jag har inga svar. Har ni? | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:51 | |
![]() | "De vägs i kassan" kan bli ett bevingat uttryck. Gubben hade fritidsproblem, uppenbarligen. | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:53 | |
![]() | Det är klart att man tar så många "gubbar"(!) som möjligt. Fråga mig om jag skiter i att de vägs i kassan. :-) | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:54 | |
![]() | haha. vissa människor föds mindre nöjda och de kommer aldrig att bli helt nöjda,tillfreds och vänliga. tyvär. ta inte åt dig. surgubbe bara. lovar. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:54 | |
![]() | De kallas Ove. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:54 | |
![]() | fredrik.cafe.se/Tagg...he ter-ove/ | |
| vigren | 2011-07-01 19:54 | |
![]() | Det finns väl alltid och överallt rediga "poliser" som älskar att lägga sig i sina medmänniskors förehavande... Tyvärr. Skönt att höra att du "fick luft" och försvarade dig! | |
| Lillsiss | 2011-07-01 19:55 | |
![]() | Japp, självutsedda poliser på alla möjliga platser finns det gott om. | |
| Lill-IT | 2011-07-01 19:56 | |
![]() | Skitstövlar också.. | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:57 | |
![]() | *Fick luft och sa fuck off* Men hade det hänt mig hade jag nog bara sagt "jaså du..." och fortsätta pilla med min jordbär. | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-07-01 19:57 | |
![]() | *mina | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-07-01 20:02 | |
![]() | Efter trede frågningen skulle jag vänligt ha hänvisat honom till affärens kakhylla och vänligt uppmuntra honom att köpa en storpack pepparkakor: Man hörs bli så himla snäll av dom, skulle jag ha asvlutat med, innan jag firade av ett stort leende :) Ont skall med gott fördrivas. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-07-01 20:04 | |
![]() | Vore roligt att vet om den typen av gubbar utomlands också heter Ove :) Och vad heter motsvarande fruntimmer? xD | |
| -Robbish- - Ej medlem längre | 2011-07-01 20:04 | |
![]() | Men frågan är om pepparkakorna vägs i kassan. ;-P | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-07-01 20:08 | |
![]() | De heter Gerd. www.folkvett.se/pran...et er-gerd/ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-01 20:46 | |
![]() | du kunde ha frågat honom varför han sa som han gjorde,en gång blev jag utskäld av en tant för att jag tittade på datumet och köpte den färskaste limpan,hon tyckte att det gammla brödet skulle gå åt först,du kan ta denna limpa den gick ut för en vecka sedan sa jag till henne,hon var jätte sur och muttrade hon kanske hette Gerd eller Barbro många märkliga finns det | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-07-01 20:57 | |
![]() | Tack för svaret crooked :) Ser ni paret Gerd och Ove, spring för glatta livet! | |
| mrperfect | 2011-07-01 21:04 | |
![]() | jag hade talat om för honom att personalen häromdagen sade till mig att jag skulle välja ut de bästa gubbarna , Sedan kunde jag tillägga. Du är inte bland dem :) | |
| Snurransnurr - Ej medlem längre | 2011-07-01 21:09 | |
![]() | cr- Hahaha, jävligt roligt! | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-07-01 21:11 | |
![]() | Åå vad ni är bra på att hitta på dräpande oneliners på plats! Beundrar eran fyndighet. Brukar ni roasta varandra i tvättstugan också? | |