Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade10
Mobilspel
Pågående18 980

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvålis - Ej medlem längre2011-07-12 21:22
Antal inlägg: 4429

Mortons neurinom.
Har idag fått en diagnos efter 4 års smärta i fötterna (är inte helt bekväm med att gå direkt till läkare). Mortons Neurinom heter det tydligen. Jag är vansinnigt lycklig eftersom jag trodde att det var reumatism som min far också har.

Påstående: Hatten av för den allmänläkare som hörde på mina symptom i 5 minuter och direkt sa att det lät exakt som detta. (har googlat efteråt och det stämmer på allt på pricken) Hur tusan kan dom direkt veta en sådan grej? Jag har aldrig hört talas om det innan.

Fråga: Har någon annan erfarenhet från detta?

MaBinta2011-07-12 21:38
Antal inlägg: 45

Kan du beskriva dina symtom?

frvib2011-07-12 21:45
Antal inlägg: 431

Det var glädjande att höra att du upplever att din läkare kunde fastställa vad som som orsakar smärtan i dina fötter. Förhoppningsvis kan det också leda till att du i fortsättningen vågar söka läkare i tidigare skeden.

Mortons sjukdom är en ganska vanlig form av smärta i den främre delen av foten. Du kan läsa mer om Mortons sjukdom på länken nedan:

www.1177.se/Stockhol...fr amfoten/

Tvålis - Ej medlem längre2011-07-12 21:51
Antal inlägg: 4429

MaBinta, det började för fyra år sedan med att jag slutade att använda högklackat för att det gjorde för ont i tårna. Sen har det kommit mer och mer. Jag har problem med promenader som är längre än 40minuter och känner mig osäker på om jag ens kommer hem. Eftersom jag har promenader av denna art varje dag så är detta väldigt frustrerande.

Det börjar med att tredje och fjärde tån domnar bort. Sen börjar smärtan som blir tydligare för varje gång du sätter ner foten. Har du belastat mycket så känns det som att det räcker att någon ens tittar på foten. Det gör läskigt ont.

MaBinta2011-07-12 21:54
Antal inlägg: 45

Har du domningar i övrigt, typ i benen? Har du Halux Valgus? Jag frågar då min mor har exakt de symtom du beskriver

Rapé12011-07-12 22:01
Antal inlägg: 409

Det låter bekant det där. Jag får det också då och då (några gånger om året) Brukar hålla i 2veckor och sedan är det bra igen. Kan beror på att jag nästan bara använder sneakers som sitter väldigt hårt...

slånbär2011-07-12 22:12
Antal inlägg: 5539

rape-och jag som trodde det var för du använde högklackat:-)

slånbär2011-07-12 22:13
Antal inlägg: 5539

det var i alla fall det jag läste först för då hade jag precis läst ts första inlägg
och hade det kvar på näthinnan liksom....sen såg jag att det var sneakers du hade skrivit.......

Rapé12011-07-13 11:20
Antal inlägg: 409

Haha slånbär!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?