Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 980 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kirkelina | 2011-07-14 15:02 | |
![]() | bios error 8302 Är det någon som vet vad det är för fel och om det går att åtgärda. Det går att komma in i bios men är det något som jag kan göra där för att avhjälpa detta fel? | |
| wildman | 2011-07-14 15:31 | |
![]() | Det är ju kanske inget vem som helst gör, men här har du en tråd på ett forum i ärendet. forum-en.msi.com/ind...c= 133258.0 | |
| Kirkelina | 2011-07-14 15:33 | |
![]() | Detta felmeddelande kommer alltså efter omstart av datorn. Det som hände innan omstarten var att det inte gick att komma ut på internet. Övriga datorer i hemmet kommer ut på internet utan problem. Datorn i fråga är stationär och uppkopplad mot internet med kabel. Datorn hängde sig när vi försökte starta om den och vi var tvungna att stänga av den. Den fick sedan vila över natten och när vi satte på den idag så kom ovanstående felmeddelande fram. | |
| Kirkelina | 2011-07-14 15:34 | |
![]() | Tack! Jag har redan sett detta, men blir inte mycket klokare av det. | |
| Kirkelina | 2011-07-14 15:36 | |
![]() | Vet du vad det är för fel? Är det moderkortet som är sönder? | |
| wildman | 2011-07-14 15:50 | |
![]() | Det verkar av det jag läser inte som det måste vara något specifikt som är sönder, utan det verkar kunna vara biosen som klabbat till det på något vis. Det man gör enligt den tråden är ju att man rensar alla inställningar och försöker uppgradera biosen till senaste möjliga. Men som du sägerär det ju kanske inte helt lätt om man inte är väldigt datorvan (på en meckarnivå). Funkar allt skulle jag nog bara leva med felet skulle jag säga. | |
| Kirkelina | 2011-07-14 17:01 | |
![]() | Men, det är ju just det som är problemet. Att datorn inte funkar. Det står att man ska trycka F1, men det går inte. Det enda man kan göra är att gå in i biosen. Stod det inte något om att man ska pröva att ta ur minneskorten och sätta i ett och sedan starta datorn. Jag är en gammal datanörd och det där med dos och bios kan jag rätt bra. Det är värre med nyare system och så tycker jag det är lite svårt ibland med engelskan. | |