Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 34 |
Mobilspel
Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
supersaft | 2011-07-14 21:20 | |
![]() | Om du skulle bjuda på tre-rätters, vad skulle det bli? Har tittat på "halv åtta hos mig" för mycket på sistone (a) Jag skulle nog bjuda på: Förrätt: smördegspirog med svamp Varmrätt: orientaliska färsspett m tillbehör (typ..) Efterrätt: Cheesecake med after eight Vad skulle du bjuda på? | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2011-07-14 21:22 | |
![]() | Lardo inlindade pilgrimsmusslor med citrusdoftande sallad- Lambracks med honungsrostade primörer och färska jordgubbar med pannacotta. | |
Bitte - Administratör | 2011-07-14 21:23 | |
![]() | Förrätt:Snittar med Kalix löjrom och rödlök Varmrätt: Lax från Bottenviken tillagad på saltbädd med färsk potatis och tunnbröd Efterrätt: Vaniljpanacotta med rårörda Havtorn Sällskapet skulle vara några få väl utvalda vänner Bitte | |
SaraAras | 2011-07-14 21:47 | |
![]() | Hmmm svårt... Ett alternativ skulle vara: Förrätt: baguette med chevreost som man värmer i ugnen, lägger detta sedan på en bädd av machesallad och granatäpple Varmrätt: Grillad oxfilé med färkpotatis, vitlöksbearnesås och en god sallad på mixsallad, gurka, tomat, rödlök och avocado Efterrätt: någon god chokladkaka med vanlijglass och bär | |
Samla poäng | 2011-07-14 21:54 | |
![]() | Blinier med löjrom, rödlök och smetana (en dillkvist som garnering) Ankbröst (medium minus) med ugnsstekta rotsaker och rödvinssås Chokladsufflé med hemmagjord vaniljglass (bara för nerverna, en sufflé kan lätt bli platt och det imponerar med en perfekt sådan :-) | |
club_R - Ej medlem längre | 2011-07-14 22:15 | |
![]() | Förrätt: Halstrade pilgrimsmusslor, smörstekt sparris, tjock grädd/vitvinssås, parmesan. Huvudrätt: Grillade kycklingfiléer, vitt vin, honung, citron, vitlök, rosmarinkvistar, parmaskinka Efterrätt: Glöggkokta päron och italiensk vaniljglass | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-07-14 22:18 | |
![]() | haha vad ni håller på. Nån som INTE ska laga pilgrimsmusslor? Jag kunde gjort tonfiskcrêpes vit chokladmousse med hallon och ptja nån skagengrej med kräftor i vitlök med chili och parmesan eller varför inte Vb-ost ist. och lite balsamvinäger (nån billig från Lidl duger fint) småhackad lök o småtomater. | |
club_R - Ej medlem längre | 2011-07-14 22:19 | |
![]() | Nej, pilgrimsmusslor är smaskigast, ryskan! :) | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-07-14 22:20 | |
![]() | Jag tycker det ser vulgärt ut. Men man kanske ska prova, det finns på min affär jättebilligt. | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-07-14 22:21 | |
![]() | Hur smakar det? Blir det segt osv? Jag gillar Halloumi annars. | |
club_R - Ej medlem längre | 2011-07-14 22:27 | |
![]() | Pilgrimsmusslor är asgoda om rätt tillagade. Annars kan det vara knepig smak och konsistens. :P | |
EbbaGreen | 2011-07-14 22:30 | |
![]() | Förrätt: Liten sallad med päron +rostade valnötter + gorgonzola + olivolja. Varmrätt: Färsk ravioli med parmesanost och hyvlad tryffel. Efterrätt: En espresso och mig själv. | |
EbbaGreen | 2011-07-14 22:31 | |
![]() | Baha. Cheers. Och allt serveras med ett gott Chiantivin. | |
Labyrint | 2011-07-14 23:04 | |
![]() | Jag drömde en mardröm om att jag var med i halv åtta hos mig. Hade glömt förrätt, serverade illa kokt spaghetti med ketchup till varmrätt pch big pack-vaniljglass till efterrätt. Gästernas reaktioner var inte med i drömmen, men jag tyckte själv det var mycket pinsamt =) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-14 23:17 | |
![]() | jag bjuder dom på käk på krogen eller catering,jag är trött på att laga mat | |
Secretgirl - Ej medlem längre | 2011-07-15 00:09 | |
![]() | Om gästerna hade kommit nu, i juli månad, hit ut till landet så hade jag bjudit på: Camenbert i ugn med smörstekta kantareller, honung, pinjenötter och hackad färsk persilja. Fläskfilé som grillas på bädd av enris, hemodlad färskpotatis och kantarellsås med mycket grädde och cremefraiche i. Basilikaglass med färska jordgubbar, alternativt pannacotta gjord på vildhallon och lime. | |
elgen5 | 2011-07-15 01:55 | |
![]() | Beror på vem jag bjuder, när och humör. Hade det varit i morgon hade det blivit... Förätt:vitost, avocado, tomat (som man skivar och häller lite olivolja över) Huvudrätt: Musslor i vitvinsås (mmmmmus) vitlöksbröd Efterätt:Hemmagjord choklad och kaffe | |
elgen5 | 2011-07-15 01:57 | |
![]() | Grönmusslor : ) | |
Tinna | 2011-07-15 11:34 | |
![]() | Labyrint. Haha, den drömmen var inte att leka med. :P Undra om du hade fått nåt poäng öht.. ;) | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-07-15 12:11 | |
![]() | Inga märkvärdigheter här. Avocado med räkor, fläskfile med mozzarella och körsbärstomater, cheesekake med hallon. | |