Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 217

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Prärieklocka2011-07-30 14:51
Antal inlägg: 11487

Har ni nåt Betaminne att berätta?
Jag kan berätta vad jag håller på med just nu! Jag spelar en slumpad normal match, fast jag egentligen skulle ha spelat en klassisk hets! Fattar inte hur det gick till, men det här lär jag komma ihåg! Jag spelar aldrig slump annars och aldrig, aldrig normal!

Vad kommer ni ihåg härifrån? Nån speciell situation som ni vill dela med er av? Varsågoda, här är tråden för er i så fall!

ttiittii - Ej medlem längre2011-07-30 14:56
Antal inlägg: 37631

en gång spelade jag en hets match vet inte hur det gick till feltryck,jag hade ingen mus,jag gav inte upp utan tok förlorade,men dom bästa minnena är alla glada tokroliga människor jag tjötat med under spelen

Pubbe2011-07-30 15:17
Antal inlägg: 4593

Ska fundera ut nåt eller några särskilda minnen. Många är dom iaf! Allt från märkliga skamliga förslag till intressanta konversationer som har lett till nya vänner och även kärlek <3 Kan tacka beta för att jag nu har den sambo som jag har :)
Diverse märkliga spel, en match med totalt 8 rull i tex.

Bitte - Administratör2011-07-30 20:44
Antal inlägg: 24200

Har verkligen massor av minne från denna sida,, ler för mig själv då jag tänker tillbaka . Jag har träffat massor av underbara människor här en del har verkligen blivit vänner och kommer alltid att vara det.

En massa spel med både trevliga och otrevliga spelare, personen som pratade om sina bälten var väldigt speciell =).

Bitte

Prärieklocka2011-07-30 21:00
Antal inlägg: 11487

Jag kan berätta om nåt kul som hände nyligen. Spelade klassisk hets, det stod PAGE längst ner. Till vänster om P:et var den röda vänstra hörnrutan. Några rutor bort från E:t var den mellersta röda. Jag såg direkt att man skulle kunna skriva SPAGETTI över två röda. Bara ett par gånger senare hade jag fått både S, två T och I och drämde till! Vilken känsla! Min motspelare blev impad, kommenterade ordet, samt avslutade med att skriva: Spagetti är dagens ord!

Pubbe, grattis till betakärleken! :)

Själv har jag spelat under fler än ett namn. Det låter kanske lite knäppt, men det känns som mina tre spelare här, verkligen är tre olika personer. Min första har jag inte spelat med på tre år, för det känns som att det inte är jag längre, även om det känns som någon jag kände väldigt bra en gång. Den andra spelar jag inte heller med längre, och hon känns mer som en flyktig bekant jag hade en gång i tiden. Prärieklocka, som jag heter nu, är jag! :)

När jag fick mitt första barn spelade jag mycket när jag var mammaledig, för hon sov ju så himla mycket. Nu är jag hemma med mitt andra barn och därför har jag börjat spela mer igen. Har varit medlem i snart sex år, men bara varit aktiv kanske halva den tiden. Har haft flera långa uppehåll, på som mest ett år - men på nåt vis återvänder jag alltid till beta ändå! Nu när jag är hemma fyller forumet en social funktion och spelandet blir ett bra tidsfördriv och hjälper förhoppningsvis min hjärna att inte slumra till allt för mycket!

Ja, det var lite om mig och min relation till beta.

Nån annan som vill berätta?

slånbär2011-07-30 21:16
Antal inlägg: 5539

Det är ett spel-varken mer eller mindre-ett tidsfördriv och ett juste forum där man kan tjata med folk och reta upp en och annan. Men att det betyder något för mig-nä inte mer än att det är kul. Skulle aldrig drömma om att skaffa vänner genom ett sånt här ställe heller.
Och ditt minne som du beskrev med spagettin -jättekul för dig men snälla nån -att rulla över två röda gör man väl i var och vartannat spel ändå. Är det något jag i så fall kommer ihåg så är det väl dom fåtal spel där man inte rullar för händer väldigt sällan.

ANDERStG2011-07-30 21:21
Antal inlägg: 7560

slånbär: Ja, man behöver ju inte bli vänner. Men rulla över två röda är inte så vanligt på riktig plan.

Shylster2011-07-30 21:31
Antal inlägg: 943

Bästa med betapet är när man testar ord som man egentligen inte tror är riktiga ord. Som när jag testade ''klut'' för att sedan förlänga det till ''eklut'' några rundor senare.
Händer titt som tätt men ganska roligt när man spelar med nån man pratar med på skype samtidigt, o frågar ''vafan betyder det där?'' ''ingen aning'' :D

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-07-30 21:33
Antal inlägg: 915

Bra gjort att få in en rull över två röda på klassisk.
Vänner kan vara lika bra här som någon annanstans. Mina bästa betaminnen består just av vänner.
Ordis personbildsanalystråd var kul. Mycket var roligare förut, saknar både värdar och vanliga spelare.

slånbär2011-07-30 21:41

Nä det förstås-Jag spelar special och där rullar man ju lätt över två röda. Men i klassisk behöves ju mer tur. Så ok-det var bra jobbat.

ANDERStG2011-07-30 21:42
Antal inlägg: 7560

O så krävs det mera med oböjda listan. Med böjningar kan till och med en... gris rulla.

Maja G2011-07-30 22:06
Antal inlägg: 10730

Mina goa vänner som jag har träffat under alla åren från 2005-06 någongång tills dags datum...och när den första familjetråden kom till.Då hade vi riktigt roligt,tyckte vi alltså...flera tyckte vi flamsade och tramsade och var verkligen tvungna att påpeka det ett flertal ggr.

Men vi hade verkligen kul!!

Snurreduttan2011-07-30 23:07
Antal inlägg: 12

När jag fick 465 poäng på ett utlägg!

ttiittii - Ej medlem längre2011-07-30 23:09
Antal inlägg: 37631

förra hösten bara stog en betavän här på bron ända från Västerås det var jätte kul

MissVe2011-07-30 23:09
Antal inlägg: 139

ett av de häftigaste minnena var när jag fick 820 p på ett ord..

jag blir lite avis på er som lyckas få vänner härinne, en del surrar man lite med, men sen blir det inte så mycket mer. De flesta lämnar spelet snabbt och går vidare till nästa..

Som härom dagen när jag gav små "käcka" kommentarer om spelet och inte fick någon som helst respons, jag försökte hålla humöret uppe trots att jag låg under med ca 200 p. Till slut lämnade jag för det var så trist att spela med någon som verkade vara helt död!
Jag är inte nån som tjatar jättemycket i spelet, speciellt inte på de snabbare spelen, men nån liten kommentar kan faktiskt vara kul så att man vet att man spelar med en levande människa...

Maja G2011-07-30 23:12
Antal inlägg: 10730

Jag tjötar knappt med någon då jag spelar.Det är här inne i trådarna som vi har lyckats hitta varandra och börjat prata via PM,MSN och FB senare.

MissVe2011-07-30 23:13
Antal inlägg: 139

aha är det så det går till... kanske måste "tjöta" lite mer här dårå...

Pubbe2011-07-30 23:13
Antal inlägg: 4593

Har lagt ut för över 1000 ett par gånger, det är ju rätt kul med :)

JefautjOuer2011-07-30 23:47
Antal inlägg: 373

När jag för sex år sen inte visste vad tfgm mm stod för, trodde alla skrev vilka bokstäver de hade kvar. pzä som slutfras kanske fick en och annan medspelare att lyfta ett ögonbryn...

slånbär2011-07-30 23:57

jefautjouer- Den var ju bäst hittills:-D
(jag måste också spela.....)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?