Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-14 13:13 | |
![]() | Snälla skriv på! Mina barn måste tillbringa 1 timme och 20 minuter i buss för att ta sig hem från skolan när jag slutar vara föräldraledig. Läs artikeln och skriv på så att dom kanske slipper ett farligt mote i Göteborg för att ta sig hem. www.direktpress.se/g...A. facebook | |
| Sigrids mor | 2011-08-14 13:19 | |
![]() | Förstår inte riktigt vad man ska skriva på? Det finns ju inget förslag att skriva under. Det är en artikel om busslinjen där bussbolaget uppmanar till att höra av sig om de förändringar man har förslag på. Samt att det är heder till dom som cyklar. | |
| Maja G | 2011-08-14 13:21 | |
![]() | jag har skrivit på | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-14 13:28 | |
![]() | Tack fru Gräddnos! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-14 13:29 | |
![]() | Det man skriver på om är att utöka möjligheterna till att åka med buss istället för bilen. | |
| koksiken | 2011-08-14 13:32 | |
![]() | Är det inte så att Askimsborna är rädda för förslumning om kollektivtrafiken går för ofta? =) Men seriöst: om man inte åker buss, så slutar bussen att gå... hur svårt kan det vara att förstå? Det är ingen ide att skriva under på något som bara kostar en massa skattemedel i onödan. Här uppe går det hur mycket kollektivtrafik som helst från den stadsdel som jag bor i medan det i de mer "välbärgade" områdena är neddragningar, för folk åker hellre bil där... eller cyklar för all del. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-14 13:35 | |
![]() | Håller med dig där koksiken. Anledningen till att dom drog in just de hållplatserna för just den linjen däremot var det motvända. Det var för många som ville på och av på just dessa hållplatser och då drog man helt enkelt in dom för att ersätta med andra bussar. Tyvärr så innebär ersättningen ett så krånligt resealternativ att fler väljer att ta bilen. | |
| koksiken | 2011-08-14 13:51 | |
![]() | Ja, så kan det ju också vara, förstås. Tidsaspekten är ju viktig för att bussbolagen ska kunna tjäna en massa pengar. Tråkigt när folk som faktiskt _vill_ vara miljömedvetna tvingas till att agera tvärtemot pga kortsiktig profit. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-14 18:11 | |
![]() | Tack för att du skrev på koksiken! Kan informera om att jag nu också har läst tidningsartikeln i pappersform som var mycket mer omfattande. Tydligen så är det väldigt många, speciellt ungdommar med kompisar och som tränar över länsgränsen som har stora problem. | |