Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 431

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pialina2011-09-02 22:00
Antal inlägg: 665

No frost-frys högljudd?
Ska välja frys och kylskåp imorgon efter att den fullhöga frysen pajade tre veckor efter att vi flyttat in...

Har hittat ett Whirlpool som verkar mycket bra, men tvekar om vi kan ha självavfrostande frys då en del säger att det är så högljutt och störande.

Vad har ni för erfarenhet av sådana? Framförallt fullhöga, men också kombinerade. Skriv gärna vilkendera kommentaren gäller.

slånbär2011-09-02 22:15
Antal inlägg: 5539

jag har en husqvarna självavfrostande och det är det bästa jag har köpt. Låter inte alls mycket, har faktiskt inte ens tänkt på det. Men det är såååå skönt att slippa frosta av. det blir verkligen ingen is i den. Har haft min i en sex sju år nånting och aldrig haft några problem med någonting.

Tyllestar2011-09-02 22:29
Antal inlägg: 350

välj en som har is i frysen! vi är jätte nöjda med våran. man bara tar fram glaset och trycker mot dörren så kommer massor med isbitar.

Pialina2011-09-02 22:31

Tack för svaren. Har du fullhög eller kombinerad, slånbär? Och brukar du störas av ljud eller får det bullra hur mycket som helst utan att du märker?

Tyllestar, vi använder sällan is, så vi har inte behov av en sådan modell.

Liz12011-09-02 22:32
Antal inlägg: 115

Vi har en siemens och den är perfekt. Frysarna låter lite just när den frostar av, det gör alla frysar, men det är ju bara under en kort begränsad tid då och då och det är inget som stör. Det liksom brummar till lite, inte mer än så.

Pubbe2011-09-02 22:35
Antal inlägg: 4593

Tycker de flesta med sån där is i dörren snor massor med frysplats där inne.

Pialina2011-09-03 19:55

Någon mer som har erfarenheter att dela med sig av? Imorgon ska vi bestämma oss.

Sigrids mor2011-09-03 20:04
Antal inlägg: 858

Har kompisar som ångrat sig då en självavfrostande rymmer färre liter inuti än en vanlig frys. Avfrostningen tar en hel del plats fast yttermåtten är standardmått.
Men kan man leva med det så är det kanoners med självavfrostande.

slånbär2011-09-03 20:12
Antal inlägg: 5539

Jag störs inte på något sätt av högt ljud-den låter helt enkelt inte alls så man ens tänker på det. Vad gäller platsen inuti så tycker jag att den är väldigt rymlig. Jag har en full hög med ett kylskåp bredvid. Alltså en kyl och en frys i fullhöjd. Har aldrig ångrat mig.

thessa2011-09-03 20:24
Antal inlägg: 573

Hade ett kombinerat tidigare, Samsung. Jag tyckte att det lät ganska mycket. Nu har jag ett från smeg som är hur tyst som helst. Även det kombinerat.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?