Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Didis | 2011-09-10 12:55 | |
![]() | mobilhjälp - samsung galaxy s2 Köpte idag en ny mobil (igen...) och denna gång en samsung galaxy s2. Nu är det så att jag undrar om någon liten betapetare vet hur jag ansluter mobilen till mitt fasta nätverk via USB-kabel? Alltså att jag använder datorns nätverk på mobilen om nätverket INTE är wi-fi. Går det? | |
| Kirkelina | 2011-09-10 13:31 | |
![]() | Det går väl inte. Du måste ha tillgång till ett wi-fi-nätverk för att kunna koppla upp mobilen. | |
| Kirkelina | 2011-09-10 13:34 | |
![]() | Du kan också använda mobilen som en trådlös kopplingspunkt och koppla upp andra enheter mot den. Men fortfarande gäller det att mobilen bara kan ta emot signaler från trådlösa nät och naturligtvis det mobila nätet via simkortet. | |
| Didis | 2011-09-10 13:44 | |
![]() | Ja det vet jag, grejen var bara att med HTC mobilerna kan du koppla upp dig på datoernas nätverk och det var därför jag undrade om det gick med samsung också men okej, tack så mycket kirkelina :) | |
| Kirkelina | 2011-09-10 16:21 | |
![]() | Pröva att gå in på inställningar för trådlöst och nätverk och sedan Internetdelning och mobil surf. Bocka i USB-sammanlänkning. Det är kanske så du menar. Testade men då verkar det som det är datorn som vill koppla upp sig mot telefonens nät. Telefonen har fortfarande 3g på. Så inte vet jag, men någon annan kanske vet bättre. Hur gör du med HTC för att koppla upp mobilen på datorns fasta nät? | |
| Kirkelina | 2011-09-10 16:25 | |
![]() | Det stämde att det var datorn som kopplade upp sig på mobilens 3g-nät. för när jag drog ur USB-kabeln så hade jag inget internet på datorn längre. Mobilen hade stängt av mitt trådlösa nätverkskort. | |
| Killbull | 2011-09-10 16:43 | |
![]() | Med en HTC pluggar du i telefonen i datorn och väljer "Internetpassage" i rutan som poppar upp. Letade runt på ett par forum m.m. och det ska enligt utsago inte fungera på en Galaxy S2. Det kan finnas en app som gör detta möjligt, gör en sökning på market efter ordet "Tethering" och leta genom den uppsjö av appar som finns. | |
| Didis | 2011-09-10 17:13 | |
![]() | Okej, tack så mycket killbull | |
| Didis | 2011-09-10 17:13 | |
![]() | Och kirkelina såklart! | |
| Dersu | 2011-09-10 17:29 | |
![]() | Sök efter 'reversed usb tethering' istället. Bara 'tethering' ger mest träffar som gäller för att koppla upp PCn mot mobilens 3g-nät. | |
| Didis | 2011-09-10 19:42 | |
![]() | Okej, tack igen :) | |
| Caligatia | 2012-08-15 17:17 | |
![]() | Snor denna tråden... :) Jag har köpt en samsung galaxy s3 - och nu har jag en detalj som tokstör mig. Jag vill kunna lägga in flera nummer under samma kontakt, men kan inte för mitt liv räkna ut hur jag ska bära mig åt. Google var inte min vän. Nån som kan hjälpa? | |
| uFuFuo - Ej medlem längre | 2012-08-15 18:05 | |
![]() | På min SII LTE trycker jag på vänstra knappen nertill, sedan redigera och därefter det gröna plusset vud telefonnumret. | |
| kajix | 2012-08-15 18:50 | |
![]() | markera kontakten. tryck knappen nere till vänster (vad nu den heter?) välj redigera | |
| kajix | 2012-08-15 18:51 | |
![]() | eller det ufufuo skrev :-) | |
| Caligatia | 2012-08-15 19:57 | |
![]() | hade jag bara haft ett plus tror jag att jag hade kunnat räkna ut det själv... :/ | |
| Key Largo - Ej medlem längre | 2012-08-15 20:30 | |
![]() | Jag har avslutat mitt mobilabbonemang då min gamla Nokia dog och skrotades. Äger alltså ingen mobil längre! Jag kommunicerar bara via mejl. Så lungt och skönt det blivit om dagarna..... | |