Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kanestig - Ej medlem längre | 2011-09-10 14:08 | |
![]() | Kattproblem! Hej! Min hankatt drar loss sin päls. I ungefär en månad har hemmet varit fullt av stora och små hårtussar, som jag antog var resultatet utav näringsbrist(Pga. sjukdom, ålder) och lek med den yngre katten. Han är för övrigt väldigt pigg, glad och social, äter som en häst. Men först idag såg jag att han självmant rycker bort pälsen, han kliar sig inte som besatt och jag har inte sett några loppor. Han fjällar inte vad jag kan se, så utesluter torrhud, eksem eller dylikt. Någon som varit med om liknande? Tips på behandling? Hankatt ca 13-15 år Underviktig Pigg, glad Delvis utekatt (sover inne, äter inne) Tack! :) | |
| sijanje | 2011-09-10 14:10 | |
![]() | Vår honkatt på ett år har också hållt på sådär i perioder under sommarn. Hon verkar inte lida av det men man vill ju ändå veta vad det beror på! | |
| AndoKongo | 2011-09-10 14:13 | |
![]() | Gå till en läkare o kolla dem vet nog med säkerhet vad det beror på eftersom fler med samma problem kanske har varit där :P | |
| le-lou | 2011-09-10 15:51 | |
![]() | Är det en innekatt så kan det vara psykiskt. Stressade katter som lider av tristess ex kan rycka av sig päls frivilligt. | |
| le-lou | 2011-09-10 15:52 | |
![]() | ah såg att det var en delvis utekatt. kanske börjar han bli gammal (senil mao) | |
| Lillstölla | 2011-09-10 15:56 | |
![]() | Man kan på Agrias hemsida ställa frågor till en veterinär, även om man inte är kund hos dom, kan söka bland redan ställda frågor med. Får du inget vettigt svar där så får du väl ringa till din veterinär på måndag, om de inte har jour. | |
| Lasse1978 | 2011-09-10 15:56 | |
![]() | Sådant beteende kan bero på mycket. T ex obalans hormonellt, allergier etc. Men om katten är ute + är underviktig så tänker jag att det handlar om parasiter. Har han avmaskats regelbundet? Ringorm? | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2011-09-10 16:03 | |
![]() | Min tanke var också parasiter...om han tar sig en sork då och då..? | |
| Lilla Busan | 2011-09-10 16:08 | |
![]() | Testa att bada honom med vetriderm.. Finns att köpa på apoteket receptfritt o är ett schampo med antibakteriella saker i .. Om han har ngn form av kläda beroende av smuts, bakterier eller skadedjurär det ofta första grejen att testa.. Kostar dryga hundralappen.. Kram | |
| Mouche - Administratör | 2011-09-10 16:13 | |
![]() | Det finns mängder och åter mängder av kattrådar här i forumet. Använd någon av de trådarna så är du snäll. Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2011-09-10 18:57 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ch creator= | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.