Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 659

Forumkategorier

Användare Inlägg  
clinton2011-10-11 01:10
Antal inlägg: 283

lek på du om du känner behov av det, god natt
 
Resurrection - Ej medlem längre2011-10-11 01:11
Antal inlägg: 11463

natti!
 
Jarnis862011-10-11 01:18
Antal inlägg: 1663

Hahaha, vilken stjärna du är clinton. Jag skulle också vilja ta en "bärsa" med honom, även om han inte verkar kläcka alltför många smarta kommentarer per kväll. Ett möte på Cosmopol hade ju varit det ultimata!
 
Jarnis862011-10-11 01:18
Antal inlägg: 1663

Sovtime nu, lycka té!
 
Guldplate2011-10-11 10:06
Antal inlägg: 1212

Clinton:
Om du nu tycker det är fel att tjäna sina pengar på poker då det innebär att man tar ifrån folk som är i en missbrukarställning så är jag lite nyfiken på vad du tycker om andra varianter där ens sysselsättning går ut på att tjäna pengar på att ta från andra människor,

B2C-säljare är ju ganska vanliga i vårt samhälle. Deras uppgift är ju att få vanligt folk att spendera pengar på de sakerna de säljer. Dom riktar sig till främlingar och kan inte avgöra ifall dessa lider av ett köpmissbruk eller har ifall de varken har behov eller råd att köpa deras produkter.

Är det lika moraliskt fel att vara en duktig B2C-säljare som en duktig pokerspelare?
 
sebgra2011-10-11 11:45
Antal inlägg: 175

Haha vilket rent guld den här tråden var. Ångrade inte en sekund att jag läste varenda inlägg nu under lunchen.

Jag har fått veta lite mer om Asperger och att de flesta pokerspelare (antagligen jag själv också då) har den diagnosen. Jag har fått lära mig att poker är riggat "för en gång torskade jag fyrtal mot färgstege". Jag har även sett prov på fantastisk argumentationsteknik.

Detta och mkt mer=GULDtråd. Tack!
 
Palini2011-10-11 13:41
Antal inlägg: 1379

Jag kan till viss del förstå Clinton, även om det som pokerspelare är rätt svårt att ta ansvar för hela världen. Säkerligen finns det en hel del som har förstört sina liv på poker.

Hur många av er pokerspelare här inne skulle med gott samvete t.ex. spela mot en kompis som man vet är en jättefisk och som har spelat bort allt han äger och har alla möjliga problem på grund av sitt spelande?

Förhoppningsvis rätt få, men det är ju sånt här som aldrig framkommer vid nätpoker. Det är bara att köra på och fortsätta att intala sig att alla gör sina egna val här i livet.

Jag är rätt övertygad om att pengarna går nerifrån och upp. Det är nog en hel del pengar som ligger bakom personliga tragedier som döljer sig bland dina pokervinster...sen om man ens kan eller vill ta ansvar för det... Tja, det är en helt annan femma.
 
sebgra2011-10-11 16:06
Antal inlägg: 175

Väl rutet Palini. Ditt tredje stycke måste ändå någonstans vara utgångspunkt för hur man tänker om man spelar vinnande poker. Hur gärna man än vill så kan man inte ta ansvar för alla medmänniskor, utan man får helt enkelt lita på att vuxna människor kan ta ansvar för sig själva. Det är trots allt åldersgräns på spel.
 
kohlipe2011-10-11 16:31
Antal inlägg: 8

Roligt att så många diskuterar i tråden :)

Först vill jag säga att jag var nära att hamna i ett spelmissbruk pga pokern. Räddningen var delvis betapet och att jag har en hög självdiciplin. Jag anser mig själv som en bra pokerspelare men vem säger inte det. I början gick det bra men fick storhetsvansine och ville vinna ännu mer. Det började gå allt sämre och förlusterna blev allt större och större. Nu kunde jag inte ta en förlust och försökte snabbt vinna tillbaka pengarna jag förlorat. Det största misstaget man kan göra men många är så tiltade att man bara forsätter iaf fast man vet vad som kommer att hända. När pengarna är slut på kontot mår man inte så bra vinsterna överväger inte förlusterna om man säger så. Nu har jag lyckats ta mig samman och i sommar har det bara blivit några få poker turneringar. Har sagt till mig själv att jag kommer spela 1 till pokerturnering på nätet och det är pokerstars sunday million. Efter det kommer jag bara spela med kompisar. Den tid som man måste lägger ner för att vinna är inte värt det. Jag kommer gå över till att spela på sportbetting men mer om det en annan gång.

 
Jarnis862011-10-11 17:04
Antal inlägg: 1663

Sportsbetting är intressant! Men väldigt väldigt svårt. Du måste vara extremt insatt, samt ha konto på säg 20 olika sidor, alltid spela till marknadshögst odds, ALDRIG satsa mer än 5% av rullen på ett och samma spel (om du inte surebetar vill säga, alternativt köper en större post på Betfair, i avsikt att sälja av innan spelastopp). Skulle gissa på att det är max 200 personer i Sverige som klarar att försörja sig på enbart sportsbetting. Dom vassaste yrkesspelarna har kanske en ROI på 120% (men dom är lätträknade) vilket innebär att man måste satsa i snitt typ 3000 kr per dag för att komma upp i en medelsvenssonlön.

Jag sportsbettar en hel del själv, fast mest som en hobby. Sjukt nog så brukar jag, när jag summerar sportsbettingåret, alltid sluta på nånstans i spannet mellan 20000 back & 20000 plus, trots att jag omsätter runt en halv miljon. Men det är förbannat skoj!

 
Zaky2011-10-11 17:47
Antal inlägg: 2

Clinton du måste nog vara en av de dummaste jag någonsin skådat. Du drar ju alla över samma kant! Livnär sig på någon annans beroende? I hur många fall då? 1 av 100? Låt så vara! Bara för att någon lurar någon att köpa en bil som är trasig, ska du förbjuda alla att sälja beg. bil då? En som är skicklig som turneringsspelare kanske livnär sig på turneringar. Jag går själv in och spelar turneringar lite då och då för att det är KUL precis som Betapet ingen skillnad alls! Du är ju mer social när du spelar poker än Betapet det är ju en sak som är klar! Du påstår då att mitt s.k missbruk går till någon arrogant asocial person som du inte har någon respekt alls för? Skillnad på att livnära sig på poker och på att sälja droger. Ett är olagligt det andra inte, ganska stor skillnad enligt mig. Om någon tycker det är kul och är väldigt duktig på det, låt den då hålla på med det.
 
kohlipe2011-10-11 18:42
Antal inlägg: 8

Jarnis86 du verkar veta en del om sportbetting, som sakt ska det bli min hobby inom en snar framtid. Jag har läst lite om sportbetting på fb och det är inte många som klarar av det. Men jag tycker det är mycket lättare än pokern och dessutom kräver inte lika mycket tid. Ska iaf ge sportbettingen ett seriöst försök undrar hur stor bankrulle man måste ha?
 
Palini2011-10-11 18:59
Antal inlägg: 1379

Sportbetting handlar i mångt och mycket om att hitta det som kallas spelvärde. Det är t.ex. väldigt lätt att satsa stort på Barca till oddset 1.15 och så vinner de med 8-0 och så tror man har gjort ett bra spel, men om din värdering visar att oddset på Barca borde ha varit minst 1.20, så gör du helt rätt i att inte spela (eller i att spela på motståndarlaget istället) även om du tror att Barca ska vinna.

I slutändan hänger mycket på om det finns nåt spelvärde, att man gör bättre värderingar än bookmakern. Väldigt svårt och ofta finns det inget riktigt facit, men om man går med vinst gör man i alla fall nåt rätt.

Och oftast är det lättare och mer lönsamt att hitta spelvärde i smala sporter än i stora sporter som t.ex. fotboll och då framför allt de stora ligorna i England, Spanien och Italien.

 
kohlipe2011-10-11 20:10
Antal inlägg: 8

Palini du har helt rätt spelvärde är a och o i sportbetting det gäller att leta ner i div och andra ligor. Lägger sällan på odds lägre än 1,90 funderar faktiskt just nu att tippa mot hjärtat tror nämligen att Sverige förlorar mot holland till 2,6 i odds.
 
Pottränad - Ej medlem längre2011-10-11 20:13
Antal inlägg: 4315

Bettar inte men spelar poker tämligen regelbundet. Ofta med modesta insaster såsom 25 dollar eller dylikt.
Ibland går det inte alls, ibland kan det flyta nåt rent jävulskt.
 
Jarnis862011-10-12 00:24
Antal inlägg: 1663

kohlipe: Bankrullen spelar egentligen inte så stor roll om du ska spela för att det är skoj / som en hobby. Allt handlar om att inte satsa för mycket av din rulle på ett och samma spel. Försök hålla dig mellan kanske 1% & 5% beroende på hur stort du anser att spelvärdet (överoddset) är. Ett bra tips är ju som Palini nämner att försöka spela mycket på smala marknader (t.ex. bandyn, handboll ( helst allsvenskan & damernas elitserie :)), innebandy). Ett annat tips för att undvika alltför stora svängningar i din bankrulle är att spela "asiatiska handikapp" och då lira på den linan som ligger närmast 2 ggr pengarna i odds.

Här har ett par sköna sidor:

www.gamblersvardag.se/
iceeman.bettingblogg...en s%20drag
 
gdaily2018-10-03 09:22
Antal inlägg: 4

Tydligen går det att spela poker i lag också, där är uppenbarligen inte pengarna i fokus utan lagandan
lagpoker.se/lagpoker-sm-2 018/

Sedan kan jag verkligen rekommendera att spela Bridge, roligare spel finns helt enkelt inte!
www.svenskbridge.se/
 
markoolio5 - Ej medlem längre2018-10-09 18:57
Antal inlägg: 1825

Kan rekommendera vinpoker. Man samlar ihop ett gäng pokersugna vänner eller kollegor, alla har med sig en flaska vin som insats. Man spelar Texas Hold'em med marker, och den som tar hem spelet vinner alla vinflaskorna.

Det dyra är att värden kanske står för konsumtionsdrickat under spelets gång … såsom jag gjorde som initiativtagare, kunde dock glädjas åt vinsten och fyllde på vinhyllan i gengäld. Och så turas man om att vara värd(inna).

Det är på ett sätt att spela om pengar, men en relativt liten och synnerligen begränsad summa och det blir till en social aktivitet.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?