Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-10-11 12:51 | |
![]() | Att komma tillbaka efter föräldraledighet. Nu har jag varit sjukskriven/föräldraledig i ett år ungefär och i slutet på januari ska jag börja jobba igen. Under tiden jag har varit borta har det hänt en miljon grejer på min arbetsplats och även om jag försöker få tag i min chef för att diskutera hur min roll ser ut när jag kommer tillbaka, så svarar han inte på mina mail. Jag vet att det fixar sig, men det börjar kännas olustigt och jag är lite rädd eftersom jag har flyttats till ny avdelning med ny chef under min frånvaro ihop med resten av min enhet. Vad har ni för erfarenheter att komma tillbaka till er arbetsplats efter att ha varit föräldralediga en längre stund? Kan man bli omplacerad efter en föräldraledighet? | |
| gnill | 2011-10-11 13:00 | |
![]() | Man kan alltid bli omplacerad, närsomhelst. Arbetsgivaren som anställt dig har skyldigheter att ge dig det jobb du är anställd för, på ett ungefär. Men som arbetsgivare kan man alltid ge en anställd nya/andra uppgifter (inom rimliga linjer) och flytta runt dem. Att bli det efter föräldraledighet är inte så ovanligt eftersom man kanske under så lång gjort förändringar på arbetsplatsen. | |
| Sigrids mor | 2011-10-11 13:48 | |
![]() | Jag har blivit förflyttad (mot min vilja) bägge gångerna jag varit föräldraledig. Den första gången fick jag byta till en annan byggnad inom samma enhet i andra änden av byn. (jag jobbade på dagis) Jag vill INTE och var supernervös inför att börja på det nya stället. Men men - jag fick jobba med världens bästa Gunilla och stortrivdes från dag ett. Andra gången fick jag byta avdelning till andra änden av huset. Jag ville INTE men det blev även denna gång superbra. Mitt tips är dock att på något sätt gilla läget, ta reda på var du ska rent fysiskt, vilka som är närmast dig och gå gärna dit och hälsa på några veckor innan du börjar jobba. Som jag förstår har du enheten med dig - men det är ändå en stor omställning. Lycka till! | |