Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Saberhagen | 2011-10-18 20:14 | |
![]() | historien om "ditt fel och inte mitt" Fick idag höra talas om ännu en situation som gjorde mig n'stan full i skratt. Min svärfar gillar pickuper och kör för tillfället en röd s.k "colorado". Bor i ett hyreshus med garage på källarplan, högt i tak och lättåtkomliga p-platser. En vacker dag kommer han ner till sin bil som då har en liten parkerigsskada på kofångaren bak. Bredvid honom parkerar sig en äldre dam på sin plats med en passat från sent nittiotal, som tittar lite snett på honom, hälsar motvilligt och far upp med hissen. Han mäter noga och konstaterar att det är damens bil som orsakat skadan då hon har en röd repa precis i rätt höjd. Detta påtalar han lite försiktigt nästa gång han träffar damen, som högfärdigt tittar på honom och svarar: ' Det kanske vore dags att byta bil, när personen i rutan bredvid inte kan backa ut utan att stöta i din bil, vänder på klacken och går. Med detta menade hon att det var hans fel att han hade en så stor bil att hon inte kunde backa ut utan att repa sin. Goddag yxskaft... | |
| Saberhagen | 2011-10-18 20:16 | |
![]() | Någon mer som har roliga historier att dela med sig av? framför allt gamla människor som gärna skyller allt på den yngre generationen :P annat roligt i kategorin är naturligtvis också välkommet ^^ | |
| Redemeer - Ej medlem längre | 2011-10-18 20:36 | |
![]() | Cheva Colorado är ju inte precis någon stor bil. Jag hade tidigare en Cheva Suburban som är betydligt större. Småskitbilar som passat mosade man under ena bakhjulet. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2011-10-18 21:58 | |
![]() | För obehörigt avvikande från trafikolycksplats, eller smitning som man ofta säger, är dagsböter en vanlig påföljd. En polisanmälan skulle täppa till truten på damen. Men kanske inte förbättra grannsämjan. | |
| Jymden2_0 - Ej medlem längre | 2011-10-18 22:02 | |
![]() | :-) | |
| Hillegnu | 2011-10-19 17:54 | |
![]() | Jag satt i passagerarsätet på en gräsparkering. Det var på en auktion på Gotland så det stod folk o visade vart man skulle parkera. Jag hade dörren öppen i ca två minuter innan jag faktiskt klev ur bilen.Det var tomt på bilar i övrigt. Det kommer en bil och blir visad platsen bredvid vår. Han kör så nära vår bil att han tar bildörren med sig och både vår bil och hans får skador. Jag tog för givet att detta inte var mitt fel eftersom han redan på 20 meters avstånd borde ha sett att bildörren stod öppen men ack så fel jag hade.... | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-10-19 19:15 | |
![]() | Finns yngre som inte sköter sig heller speciellt väl i trafiken.... ....en gammal volvo dånar genom vårt samhälle i alldeles för hög fart, i bilen satt ett par yngre kille. En gammal tant gick över ett övergångsställe och hann precis över när vilvon kom rusande. Precis när dom var förbi tanten sticker ena killen ut nyllet genom fönsterrutan och skriker "J*vla horkärring*. Förbannat synd att vi inte hann ta regestreringsnumret... | |
| Saberhagen | 2011-10-22 11:28 | |
![]() | taxam - jag önskar att den som gjorde det blev av med körkortet.. ellar så hade han hittat det i ett cornflakespaket! Fattar inte hur man kan bete sig så illa.. | |
| Saberhagen | 2011-10-22 11:31 | |
![]() | Redeemer - det har du så rätt i! Borde kanske köpa en sån och byta bil med svärfar ^^ | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-10-22 14:04 | |
![]() | Min exman och jag hade lantbruk för en del år sen. Min svärfar var av den gamla stammen, och muttrade en del första gången när JAG skulle köra traktorn när vi pressade klöver. Han varnade för att om jag inte växlade ned när jag såg att klövern låg i tjocka stråk, då skulle den fastna. Ok, jag körde en stund, och körde så fast. (Det är alltid stressigt och oftast hänger regnmolnen vid horisonten, och då är detta ju tidsödande.) När vi fått loss allt som fastnat sa han "Nu kör jag"... Han hann köra ett par minuter och sen körde HAN fast:-)). Sen dess körde jag. (Rätt lämpligt då att "stå på lasset" är riktigt tungt jobb. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2011-10-22 14:15 | |
![]() | Pressa klöver? Tänk så mycket folk gör som man inte har en aning om. Varför pressar man klöver? | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-10-22 15:28 | |
![]() | Alltså man kör klövern genom en höpress, så att den blir bunden till kompakta höbalar, som man sen använder som foder! Detta gör man helst före midsommar, på en bondgård är man nästan aldrig ledig när solen skiner, knappt när det regnar heller. (Förr i tiden körde man in klövern lös). | |
| Saberhagen | 2011-10-23 21:48 | |
![]() | Ha ha där fick han ^^ | |