Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 509

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jonisen2011-10-20 19:08
Antal inlägg: 1338

Köpa iphone eller ipad
Ja jag tänkte nu skaffa mig en iphone eller ipad eller något i den stilen. Har aldrig ens haft en mobil innan så jag totalt oinsatt vad som finns på marknaden. Jag är intresserad av en mobil som har egenskaperna:

- Ringa och Sms:a
- Tillgång till internet(via abbonemang såklart)
- Kunna ladda ner appar(ex Wordfeud som jag är väldigt sugen på)
- Kunna rymma ganska mycket musik
- Har Touchskärm

Har ni tips på några ipad/iphones eller vad det nu heter(ni märker hu lite jag kan) som skulle kunna vara aktuella.

Nyrakad2011-10-20 19:20
Antal inlägg: 108

Ingen padda , om du vill ringa. (iPad)
Det finns tredjepart appar för telefoni, men då krävs det en "Jailbreak av den.

Det finns viss risk att denna tråd kommer att bli en sån där "jag gillar iPhone allt annat är skit eller tvärsom tråd.

Jag har haft iPhone i några år och den är jättebra, men den har en del nackdelar också.
Den största är det eviga synkroniserandet med iTunes och att att man får nöja sig med de appar som Apple godkänt (Om man inte "Jailbreakar" den"förstås)
Sedan är det inte någon vidare batteritid på dem, om man använder den till surf och spel eller dyl, då suger den ur batteriet ganska snabbt.

Jag kan inte säga så mycket om de andra märkena, då jag inte haft någon.
Men mina tankar om iPhone har du fått del av iallafall. :)

Fast_Eddie2011-10-20 19:21
Antal inlägg: 23

Ipad är bra mkt större än iphone, ipad är ju en surfplatta. men nog om det, skulle definitivt satsa på en Samsung Galaxy ll istället för en iphone. den är billigare och är mer användarvänlig, man slipper använda ett speciellt program för att lägga in musik, film å grejer.

Incidental - Ej medlem längre2011-10-20 19:36
Antal inlägg: 7958

Håller med Fast_Eddie, gillar min Samsung Galaxy ll, den är superbra!

Rapé12011-10-20 19:38
Antal inlägg: 409

Jag gillar min HTCsensation jag, hur bra som helst!

sessessa2011-10-20 20:37
Antal inlägg: 40

Är sjukt okunnig inom ämnet. Men kan iallafall säga att nokia n8 är totalt värdelös, så köp ingen sån om du skulle tänka den tanken =)
De mesta är dåligt med den, förutom kameran, den är grymt bra! =)

ullis1164 - Ej medlem längre2011-10-22 20:54
Antal inlägg: 1019

Enligt min son är Iphone överskattad, han har HTC.

trovik - Ej medlem längre2011-10-24 02:06
Antal inlägg: 191

Förslagsvis köper du en telefon som du kan ringa på och slopar extrafunktioner. Sedan använder du resten av pengarna till något vettigt istället.

Borde innebära ca 4000-5000:- kr över beroende på vilken modell av ipad eller iphone du tänkt köpa.

Kontentan är: bara för att man har pengar betyder det inte att man behöver köpa en massa blaj som man egentligen inte behöver för att vara lycklig.

Måns_E2011-10-24 09:31
Antal inlägg: 12028

Trovik, det där var väl ett ovidkommande inlägg? Har du något emot apparater som kan göra mer än en sak samtidigt?

Om du har tänkt att i princip uteslutande använda den hemma så skulle jag satsa på en surfplatta, annars en smartphone.

Hillegnu2011-10-24 09:37
Antal inlägg: 710

trovik, det finns säkert grupper för sådana som lever efter den enda rätta sanningen, pröva harekrishna

Träsmak2011-10-24 09:57
Antal inlägg: 882

Skulle varken köpa iPhone eller iPad. Inbyggda batterier är ett helvete, vilket man inte märker efter ett par-tre år.

Men apples datorer är bra. Varför inte köpa en MacBook istället?

Jonisen2011-10-24 17:05
Antal inlägg: 1338

Kan förövrigt meddela att jag nu bestämmt mig för att köpa Sony Ericsson arc S(tror jag den hette). Ska hämta den på torsdag. Tack för tipsen

sessan2011 - Ej medlem längre2011-10-24 17:14
Antal inlägg: 245

Ingen Ipad....iphonen är ju mindre och behändigare och du kan göra allt :)

le-lou2011-10-24 17:15
Antal inlägg: 17500

håller med Fast_Eddie - skulle gärna ha en Samsung Galaxy II.

Du din2011-10-24 18:03
Antal inlägg: 926

Köp båda

trovik - Ej medlem längre2011-10-24 18:15
Antal inlägg: 191

Måns_E Varför skulle det vara ovidkommande att avråda från att slänga ut onödiga pengar? Att gamla telefoner inte klarar fler saker vette sjutton vad du fått ifrån. Däremot är det mycket få smartphones som har true multitasking. Men det beror snarare på dåliga kodare. Bästa tipset vore förvisso en begagnad telefon hur som helst.

Hillegnu Nej.

Måns_E2011-10-24 23:09
Antal inlägg: 12028

Det är ovidkommande om man frågar om surfplattor och smartphones att komma med den typen av kommentarer.

Hela tanken är ju att man just kan göra annat än att ringa på dom, jag tycker att det är kanon att kunna surfa eller titta på webtv eller göra bankärenden på min telefon.

Om du nu själv helst av allt vill ha en Nokia 5110, så fine, inte mig emot.

Birgerkung - Spelvärd2011-10-24 23:22
Antal inlägg: 2392

Jag är nöjd med min Iphone, men jag hade säkert varit lika nöjd med en Android-telefon. Iphones är rätt dyra, men Andrioder finns i lite olika prisklasser, så där har man även möjlighet att välja en billigare med färre finesser, om man vill.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?