Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
FIN Börje2011-10-31 15:02
Antal inlägg: 83

air berlin till USA. Erfarenheter?
Jag ska åka till USA under sommaren och kollar nu flygpriser. Air Berlin är billigast. Har nån erfarenheter av Air Berlins transatlantiska flyg?

limpan__22011-10-31 15:29
Antal inlägg: 2847

Jag har ingen erfarenhet men blev däremot varnad för dem av en tysk kollega, deras ekonomi verkar inte vara i ordning och de stod för några veckor sen på ruinens brant. Men förhoppningsvis har de väl hittat lite pengar sen dess!

tinaol2011-10-31 15:56
Antal inlägg: 2558

bara åkt inom europa med dem...dålig service :(

Dumblondin - Ej medlem längre2011-10-31 16:03
Antal inlägg: 236

Nej, nej och åter nej! Inte för att jag egentligen känner till Air Berlin. Utan för att du ska sätta säkerheten och komforten främst. Det är jobbigt nog ändå att flyga till USA. Bra benutrymme (kostar förstås extra) och ett välrenommerat flygbolag är måsten tycker jag. British Airways är bra, SAS har jag också goda erfarenheter av.

lillmandel - Ej medlem längre2011-10-31 17:07
Antal inlägg: 42

Vi åkte med Air Berlin från Rom i somras. Byte i Berlin. AB var 3 timmar försenat så AB:s egna anslutningsflyg från Berlin hade gått. Kl 23.30 står vi så på Tegel-flygplatsen (två vuxna och två barn) helt utelämnade åt os själva. AB:s informationsdiskar stängda och tomma. Lyckades till slut hitta att man skulle ta sig till ett hotell vilket vi kom fram till kl 02.00. Taxiresan bekostade vi själva och det tog 6 månader(!) och tre påminnelser via e-post innan de 20 Euro för taxiresan vi gjorde anspråk på kom tillbaka på vårt bankkonto. Principen var här viktigare än beloppet, naturligtvis. Dagen efter krånglades det med dubbelbokade biljetter men vi kom faktiskt hem tills slut, men det var mer tack vare vår egen initiativförmåga och talförhet snarare än AB:s kundomhändertagande. Skitföretag.

Pyogeneziz2011-10-31 17:15
Antal inlägg: 133

Jag kan rekommendera Virgin Atlantic, flög med dem till USA -07. De var bra service ombord och på marken. Helt OK stolar trots att vi inte köpte till extra benutrymme. De löste även ett stort problem vi fick i London. Vi skulle byta flygplats från Stanstead till Heathrow, och när vi åkte med bussen var det trafikstockning längs vägen. Detta medförde att vi missade flyget till Las Vegas. Vi pratade då med dem i Virgin Atlantic disken och de hittade ett flyg till Los Angeles som de bokade in oss på. Vi behövde inte ens betala nåt extra utan det gick hur smidigt som helst. Vi fick dock ta bussen tillbaks till Stanstead. Men det flyget kom vi med och i LA fick vi leta efter ett inrikesflyg till Vegas. Så i slutändan kom vi fram ca 5 timmar senare än beräknat trots ett missat flyg. Det var ändå samma dag. Allt tack vare att Virgin Atlantic var så tillmötesgående.

Bardagas2011-11-01 09:17
Antal inlägg: 328

Åkte med Delta i somras och det var ok och rätt prisvärt.

vigren2011-11-01 16:23
Antal inlägg: 1146

Jag skall åka till USA i mars och de billigaste biljetterna jag hittade var med Condor från Frankfurt... (Lufthansa till Frankfurt)

Någon som flugit med dem?

Inrikes i USA med American Airlines, någon där som har erfarenhet?

le-lou2011-11-01 16:29
Antal inlägg: 17500

Varför skulle säkerheten vara lägre hos dem? Alla bolag i våra delar av världen har exakt samma säkerhet.

bosse_s2011-11-01 16:31
Antal inlägg: 366

Vigren - Inrikesflyg i USA är vad det är. American Airlines m.fl. har slimmat sina bolag så pass att man i princip kan jämföra det med våra lågprisflygbolag, plus den allmänt halvtaskiga servicenivån (jämfört med vår) runt-i-kring, d.v.s. vid incheckning o.dyl. Det är min erfarenhet. Men det går ju att hitta inrykesflyg billigt, och så länge du inte skall flyga kust-till-kust så behöver man ju inte vara allt för kräsen...?

Jag brukar flyga Icelandair till nordöstra USA, främst för att de ofta kommer ut som billigaste alternativet. De är helt okej, varken högt eller lågt.

Flög Continental i somras och det var riktigt bra dit. Flög Lufthansa tillbaka, också de helt okej.

Det viktigaste nu när det är så mycket olika bolag och priser är att kolla flygtiderna jävligt noga. mrjet, seat24 och alla sajter sätter ju ihop flygbiljetter som kan innebära långa stop-overs som man i värsta fall missar om man inte kollar ordentligt!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?