Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 473 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2011-12-11 19:56 | |
![]() | Fråga om rakapparat Jag tänkte köpa en rakapparat i julklapp till min nittonåring men jag vet absolut ingenting om alla olika typer som finns. Han har som sin pappa bara rakat sig med gel och hyvel. Vad ska man välja och i vilket prisläge? Det finns ju dom som har runda grejer och sen finns det såna som ser ut som vanlig hyvel-vilken är bäst? Är det snabbare och bättre att raka sig med apparat istället för hyvel? Använder man gel även med apparat eller "torr rakar" man sig? Det finns ju i väldigt olika prisklasser allt från runt 500 och upp till ett par tusen-vad är mest prisvärt och vad ska man tänka på? Hjälp mig så det blir bra-han är nämligen väldigt konservativ och inte jätte intresserad av att göra något på ett nytt sätt så det måste verkligen vara så att det är både snabbare och bekvämare att använda apparat om han ska vilja ha den. | |
| shulten | 2011-12-11 20:03 | |
![]() | Kan han inte bara få använda hyvel, om han nu tycker att det är ok? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-11 20:06 | |
![]() | present kort så kan han köpa vad han vill för rakmoj | |
| dannyboyFFS | 2011-12-11 20:09 | |
![]() | laserbehandling då? =P | |
| Quicka | 2011-12-11 20:11 | |
![]() | www.ellos.se/dv/1-Sk...?N r=318761 Denna köpte jag till våran son i julklapp, lätt att skölja under kranen!! | |
| slånbär | 2011-12-11 20:18 | |
![]() | Tack quicka äntligen ett riktigt svar på min fråga. Ttiittii-presentkort är för lata människor utan fantasi. Jag undrar om det är mycket smidigare, snabbare och enklare med apparat än rakhyvel? För då kommer han gilla det är jag rätt söker på. Och så undrar jag över skillnaden mellan dom två typerna av apparat. övriga trams svar undanbedes-jag är bara intresserad av svar på mina frågor. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2011-12-11 20:30 | |
![]() | Rakapparat är inte på något sätt bättre än hyvel. Visserligen har jag inte provat någon rakapparat de senaste 5-6 åren och det är möjligt att de är bättre i dag, men generellt sett så ger de inte lika nära och behaglig rakning. Just eftersom man inte använder någon gel utan rakar torrt. Det går däremot snabbare och har man mindre känslig hy så kanske det fungerar bra dock. | |
| Wasmy | 2011-12-11 20:32 | |
![]() | Slånbär, jag köpte en till min son förra året då han var nitton...hade lika gärna kunnat kasta pengarna i sjön, hyvel ÄR hans grej, iaf nu. | |
| Wasmy | 2011-12-11 20:32 | |
![]() | Var ju iof inte svaret på din fråga...sorry ^^ | |
| slånbär | 2011-12-11 20:42 | |
![]() | wasmy- jo på sätt och vis är det ju svar på frågan eftersom jag undrar om det verkligen är bättre och värt att köpa. | |
| shulten | 2011-12-11 20:43 | |
![]() | Köp nått han vill ha istället, ett tips! =) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-11 21:02 | |
![]() | Om du nu ska köpa en, köp en som är 1) laddningsbar 2) går att skölja av under varmt vatten, så man slipper ha en bakteriehärd Men inget slår hyvel, speciellt om man råkar ha känslig hy. | |
| slånbär | 2011-12-11 21:02 | |
![]() | shulten- är du en bakåtsträvare eller en sån där som ger bort presentkort bara för att du inte vågar chansa? Det går ju faktiskt att byta om man inte är nöjd eller hur men eftersom min jag känner min son så vet jag att han inte gärna testar nya saker på eget bevåg men har inget emot att testa. Dessutom så önskar han sig ingenting för som han säger-det han vill ha kan han köpa själv så han kan inte komma på nåt. Då får man försöka hitta sånt som han inte vet kan vara bra att ha. | |
| slånbär | 2011-12-11 21:03 | |
![]() | Rec- tack, ett konstruktivt svar. precis såna jag är ute efter. | |
| mrperfect | 2011-12-11 21:44 | |
![]() | Jag rakar mig alltid med rakapparat, ifall jag skulle någon enstaka gång raka mig med hyvel så är det blodvite som gäller..den tar bättre, lite för bra... Ifall man är van vid hyvel så vill man inte övergå till att raka sig med apparat, så se till att den är oanvänd och spar kvittot, för jag tror inte han vill ha den. | |