Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 432

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Filurflizan2011-12-19 19:04
Antal inlägg: 293

Att hålla sig i rätt tråd
Jag förstår inte hur svårt det kan vara att hålla sig till ämnet i den tråd man befinner sig i . Jag tycker det är väldigt frustrerande när det kommer 25 inlägg som inte har med saken att göra, man tappar tråden ;)
Ännu värre är det när man stört sig på nått inlägg i en annan tråd , och då måste jaga rätt på personen i fråga i en exempelvis seriös tråd, förlöjliga och allmänt tjafsa .

Är det jag som är överkänslig eller är betapets forum slappare än andra , och då syftar jag mestadels på användarna som inte orkar (?) ta till sig hur man använder ett forum . Självfallet svävar man en bit hit eller dit i diskussioner , det är inte det jag syftar på ..
Men jag tycker rejäla övertramp sällan korrigeras, har jag fel?

Jag läser mer än jag skriver i forumet , så jag är nyfiken hur ni andra upplever det ? ni som är mer aktiva !

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-19 19:09
Antal inlägg: 11463

Jag stör mig lite grann på folk som tror att man skriver inlägg till/om dem när man inte gör det, och dessutom blir så upprörda att de måste starta en helt ny tråd för att diskutera det. Det var mina fem öre.

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-19 19:10

Det roliga var att jag gav dig en 5:a i snyggtråden precis innan. Jag tar tillbaka den. :)

Filurflizan2011-12-19 19:17

Haha men du får väl lära dig att tilltala folk med nick , om du läst röka på balkongen tråden så är det väldigt exakt det jag tog upp där , men FÖRLÅT att jag tog åt mig, du har i vilket fall vart i fel tråd .. en seriös tråd om självmord, och skriver om nått gammal krafs om somalier !

NU var det ju inte enbart den händelsen jag tänkte på utan nått jag obserberat och blivit less på under en lång tid . Ta tillbaka 5 :an du :)

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-19 19:19

jag knöt an till det senast skrivna inlägget, då brukar man inte behöva tilltala med nick

tråden hade svävat ut i prat om empati, och frågan jag ställde till adel var berättigad, tyckte jag

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-19 19:20

men du kanske kan lära mig lite om hur man skriver på forumet

pion ekrot2011-12-19 19:20
Antal inlägg: 3340

Är detta charmtråden eller har jag kommit fel?

Ps. Jag tror det kan ha med mycket tid och den mänskliga faktorn i kombination med kategorin "snack" att göra.

-Delika-tess2011-12-19 19:20
Antal inlägg: 1968

Jag håller med Res där lite... Helst i tex retar-tråden har jag fått höra om att jag hoppar på någon osv och försöker man då förklara så kallas det "efterkonstruktion"... Irriterande! Kanske det är lite irriterande att gå OT i inlägg 3-4, men det blir lätt så.

Jag har inte varit med om att någon "jagar" efter en viss person för att skriva till den, men jag kanske är inne i för få trådar. Visst händer det att tråden helt plötsligt handlar om något helt annorlunda än vad TS strartade tråden för. Ibland är det tokirriterande då de sista sidorna handlar mer om "he said, she said" än om själva ämnet.

Filurflizan2011-12-19 19:23

Okej Res , men när det är flera personer som är aktiva i tråden och båda tydligen hade skrivit om somalier så var det inte så solklart, dessutom hade ingen av oss skrivit om det i just den tråden . Adel kanske var berättigad det i rätt tråd .

adel 101 - Ej medlem längre2011-12-19 19:24
Antal inlägg: 337

TS, det finns en annan irriterande grej med. när folk som har fler än ett nick skriver i en tråd och inte kommer ihåg vilket nick de använde sist. blir skitrörigt och scizovarning

kverulanten - Ej medlem längre2011-12-19 19:25
Antal inlägg: 1130

5

marmeladov222011-12-19 19:26
Antal inlägg: 4211

^^

adel 101 - Ej medlem längre2011-12-19 19:27
Antal inlägg: 337

jag är aldrig berättigad låga tillmälen eller pinsamt trista pikar.

för att kunna bli anklagad av någon för att se ner på denne krävs ju faktiskt att man står överst.

Filurflizan2011-12-19 19:29

Delikatess: Ja det naturliga är väl att svara och försvara sig när man blivit tilltalad , ett alternativ är kanske att hålla det till nån enstaka post och om det blir riktigt personligt finns pm?

Jag har sett vid ett flertal tillfällen hur en del pikar andra i nya diskussioner för nått som sagts/tyckts i tidigare trådar , men som jag skrev ..det kan ju vara jag som är överkänslig :D

Filurflizan2011-12-19 19:31

Mest frustrerande är det när man inte är i snack uppenbarligen .

flippan802011-12-19 19:40
Antal inlägg: 41

Filurfliza- (obs, använder nicket) Vad är problemet med det? Det är ju det som kan bli det roliga i en tråd, när den plötsligt handlar om något helt annat än vad TS startade.

Filurflizan2011-12-19 19:42

Flippan: du får ursäkta men jag tycker inte det är ett dugg roande när man trashar en tråd som är seriös men flumm, för att? jag föredrar att vara seriös i en seriös tråd

Filurflizan2011-12-19 19:45

med flum ska det ju stå . Varför måste man göra det är nästa fråga? det finns ju så många trådar för flum, chat and so on. Jag syftar alltså inte på att nått går lite off topic, men när det har väldigt svårt att hålla tråden låt säga flera sidor senare så missar man ju vettiga/intressant inlägg

flippan802011-12-19 19:46
Antal inlägg: 41

Filurflizan- Pratade inte om att trascha trådar, utan om att den kan ta en annan vändning. Självklart ska inte folk vara oförskämda, sånt brukar faktiskt raderas av forumvärdarna.

Filurflizan2011-12-19 19:50

Antar att du är en nygammal medlem? :) att ta en vändning är en sak, ett ämne berör oftast flera sidor .. men att en tråd som startar om cancer bör inte handla om ditt smörgåspålägg, tex , om man nu inte har nått att poängtera med det .

Jag ser att människor är oförskämda fler gånger om dagen , ibland raderas det

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?