Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 12 |
Mobilspel
Pågående | 20 241 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Stroker Ace - Ej medlem längre | 2011-12-21 21:15 | |
![]() | Blir anklagad för att spela tråkigt Jag har under min tid som oförliknelig Betapet-mästare stött på en och annan belackare som anklagat mig för att spela tråkigt (Jordens undergång). För det mesta brukar jag ignorera dessa fåniga uttalanden eftersom jag - hör och häpna - faktiskt är ute efter att vinna matcherna(!), men jag blir ändå lite fundersam när jag konfronteras med dessa personer som verkar vilja att jag ska spela sämre med flit bara för att göra matcherna mer öppna. Hur tänker ni? Har de rätt i att man ska lägga brickorna ofördelaktigt för sig själv bara för att framstå som sympatisk/inbjudande/kul/ något? | |
schmuppisch | 2011-12-21 21:17 | |
![]() | Jag kör som dig. Spelar för att vinna. | |
hothothot | 2011-12-21 21:18 | |
![]() | Du brukar inte rulla speciellt ofta va? | |
BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-21 21:19 | |
![]() | hothothot: ...och din poäng är? | |
BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-21 21:21 | |
![]() | Stroker Ace: Klart man spelar för att vinna! | |
Stroker Ace - Ej medlem längre | 2011-12-21 21:22 | |
![]() | hothot: Nej, men det hör inte till min taktik heller. | |
Pubbe | 2011-12-21 21:25 | |
![]() | Tycker egentligen att det är upp till var och en att spela som man vill så länge man håller sig till reglerna, om jag tycker nån spelar tråkig eller liknande i mitt tycke undviker jag bara denne. | |
hothothot | 2011-12-21 21:28 | |
![]() | BSKV: Om man rullar öppnar man upp spelet, såklart. | |
BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-21 21:30 | |
![]() | Det vet jag väl...men spelar det någon roll om man vill rulla eller inte? Man spelar ju för att vinna och om ens taktik är annat än just rullningar så är väl det OK? | |
cadette - Ej medlem längre | 2011-12-21 21:37 | |
![]() | Fast bäst tycker jag om de som klagar över att man är långsam om man tänker längre än två minuter i normal.. fattar inte hur de tänker när de väljer spel. | |
Zmrzlina | 2011-12-21 21:37 | |
![]() | Äh, ignorerar sånt jag med. Jag spelar för att tävla mot andra att vinna och mot mig själv för att bli bättre på det, inte för att behaga min motståndare. Att spela taktiskt är en viktig del av min spelstil och jag tänker i helvete heller inte bjuda på lägen för att lägga ENZYM över 3x3x2x ord-poäng bara för att det vore "så öppet och kul". | |
Anden_88 - Ej medlem längre | 2011-12-21 21:38 | |
![]() | Alltid blir man anklagad för nåt, vissa anser att det är fult att rulla, så gör man två eller fler rullningar mot dom får man sig en salva. Ingen gillar när det inte går deras väg, ibland rinner det över för vissa. Så allt du kan få är en klapp på huvudet, och få höra att det inte är ditt fel, du spelar inom spelets tillåtna ramar :) Däremot är det väl så att du antagligen spelar förbenat tråkigt om du ofta får höra just det, men det är en annan sak ;) | |
Du din | 2011-12-21 21:41 | |
![]() | Förstår dig, men kan tycka att det är jävligt tråkigt, att spela mot någon som bara stänger spelbrädet hela tiden! Jag gillar också att vinna, (blir uppriktigt arg för varje förlust) men de roligaste matcherna, tycker jag är när man får en riktigt hög poäng. | |
slånbär | 2011-12-21 21:50 | |
![]() | Alla får väl spela som dom vill. Alla spelar ju inte på samma sätt. En del vill vinna, en del vill vinna stort, en del vill rulla och andra bara spela för avkoppling. Själv har jag nästan inte spelat alls på väldigt länge då jag liksom tappade sugen efter att det inte fanns någon mer nivå för rullningar. Det var liksom det som drev mig -att nå nästa rullningsgräns men när den sista var nådd så var det liksom inte kul längre. Så jag har tagit paus-lusten kanske kommer igen. | |
Bohedarn | 2011-12-21 21:56 | |
![]() | Spelet blir oerhört tråkigt när någon, som leder, stänger till med CD eller liknande när man närmar sig gula och röda rutor. Ta bort färgade rutor och inför extrapoänger för långa ord istället. Då slipper man detta långtråkiga gnetspel. | |
BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-21 21:57 | |
![]() | Bohedarn: Så om du får CD på 3xbokstav två ggr så låter du bli då..? | |
hothothot | 2011-12-21 22:06 | |
![]() | Det handlar väl inte att man inte tar guldtillfällen i akt, utan mer generellt att man öppnar upp och lägger långa ord. | |
anderberg8 | 2011-12-21 22:11 | |
![]() | Jag spelar för att det är kul och för att vinna. Och för att rulla förstås! :) Jag tycker generellt sett att låsta spel är mycket mycket tråkigare än öppna. Motståndare som låser är tråkiga. När jag låser är jag tråkig. Men att vara tråkig är ju inget annat än tillåtet. Så till alla fän: -Sluta anklaga folk! | |
pabster1 | 2011-12-21 22:23 | |
![]() | Roligast spel är öppna spel. En del lås spelare är rätt dåliga. Om man öppnar upp på flera håll och ger dem hyfsade lägen åker de ändå på storstryk med ett par hundra poäng eftersom de inte kan göra mycket mer än stänga spelplanen. | |
mrperfect | 2011-12-21 22:39 | |
![]() | Spela som du själv vill strunta i gnällisarna som inte kan spela | |