Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 984 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bob100 | 2011-12-23 23:50 | |
![]() | De 300 Bästa Svenska Låtarna! Här är de, som utlovat: De 300 bästa låtarna med rötterna i rock och pop. Nu är julen räddad! De klockar in på drygt 23 timmar. Börja och sluta vid midnatt. Ta ett brejk för att öppna julklappar eller ta bort de tre längsta låtarna och se på Bad Santa istället. En och annan jazzlåt och några metalditon har hittat hit också liksom en dansbandslåt och ett par riktigt kommersiella låtar och exportsuccéer. open.spotify.com/use...2j nOJ6FewA 1. Ebba Grön – Staten & Kapitalet 2. John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg 3. Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem… 4. Fattaru – Babylon 5. Mattias Alkberg BD – Stockholm 6. The Knife – Heartbeats 7. Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel 8. Jan Johansson – Visa Från Utanmyra 9. Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån 10. Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor 11. Broder Daniel – Shoreline 12. Magnus Uggla – Hallå 13. Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon 14. Wannadies – My Home Town 15. Eldkvarn – Alice 16. Torsson – Klippans Centrum 17. Atomic Swing – In The Dust 18. Docenterna – Varma Öl Och Kalla Element 19. Doris – You Never Come Closer 20. Gösta Berlings Saga – Sorterargatan 3 21. Mattias Alkberg – Jag Är En Antenn 22. Entombed – To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth 23. Bob Hund – Istället För Musik: Förvirring 24. Reeperbahn – Min Instinkt 25. Vapnet – Plötsligt Händer Det Inte 26. Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan 27. Soundtrack Of Our Lives – Firmanent Vacation 28. Ebba Grön – 800 Grader 29. Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View 30. Anna Järvinen – Svensktalande Bättre Folk 31. Komeda – A Simple Formality 32. Ulf Lundell – Öppna Landskap 33. Monica Törnell – Vintersaga 34. Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat 35. Imperiet – Blå Himlen Blues 36. The Knife – Pass This On 37. Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? 38. Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig, Göteborg 39. Merit Hemmingsson – Jämtländsk Brudmarsch ’73 40. Candlemass – At The Gallows End 41. Archimedes Badkar - Badidoom 42. KSMB – Sex Noll Två 43. Skäggmanslaget – Gråtlåt, Polska Efter Hjort Anders 44. Jan Johansson – Kvällar I Moskvas Förstäder 45. Frida Hyvönen – Enemy Within 46. Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten 47. Katatonia – Brave 48. Cardigans – Step On Me 49. Anders F. Rönnblom – Det Är Inte Snön Som Faller 50. Lars Winnerbäck & Miss Li – Om Du Lämnade Mig Nu 51. The Embassy – The Great Indoors People 52. Anna Ternheim – Better Be 53. Peps Persson – Falsk Matematik 54. Mikael Wiehe – Titanic (Andraklasspassagerarens Sång) 55. Bo Kaspers Orkester – I Samma Bil 56. Mando Diao – Long Before Rock’n Roll 57. Radio Dept. – It’s Personal 58. Lars Winnerbäck – Elegi 59. Bad Cash Quartet – Midnight Prayer 60. Nicolai Dunger – My Time Is Now 61. Europe – The Final Countdown 62. Soundtrack Of Our Lives – Sister Surround 63. Magnus Uggla – Kung För En Dag 64. Jakob Hellman – Vara Vänner 65. The Field – Leave It 66. Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) 67. Komeda – Feeling Fine 68. Gimmicks – Just Sånt Får En Att Bli Sur 69. Olle Adolphson – Nu Har Jag Fått Den Jag Vill Ha 70. Jakob Hellman – Vintern Dör 71. Kent – Kärleken Väntar 72. ABBA – My Love, My Life 73. Gunnar Svensson & Arne Domnerus – Karl-Bertil Jonssons Julafton 74. Ebba Grön – Flyktsoda 75. Thåström – Kort Biografi Med Litet Testamente 76. Ted Gärdestad – Himlen Är Oskyldigt Blå 77. Bob Hund – Våffeljärnet 78. Kent – Mannen I Den Vita Hatten (16 År Senare) 79. Freestyle – Vill Ha Dej 80. Soundtrack Of Our Lives – Embryonic Rendezvous 81. Di Leva – Vem Ska Man Tro På 82. Marie Fredriksson – Ännu Doftar Kärlek 83. Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å 84. Nomads – Rat Fink A Boo-Boo 85. Kebnekajse – Förberedelser Till Fest 86. Meshuggah – Rational Gaze 87. Mauro Scocco – Ingen Vinner 88. Nationalteatern – Barn Av Vår Tid 89. Tough Alliance – Silly Crimes 90. KSMB – Polsk Schlager 91. Anna Järvinen – Vals För Anna 92. Flower Kings – I Am The Sun (Part One and Two) 93. Hives – Hate To Say I Told You So 94. Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar 95. Nationalteatern – Livet Är En Fest 96. Opeth – Blackwater Park 97. Kenny Håkansson – Gånglåt 98. Ebba Grön – We’re Only In It For The Drugs 99. Kebnekajse – Horgalåten 100. Yngwie Malmsteen – Evil Eyes 101. Tough Alliance – 25 Years And Running 102. Cornelis Vreeswijk – Hönan Agda 103. Cardigans – You’re The Storm 104. Eldkvarn – Fulla För Kärlekens Skull 105. Reeperbahn – Havet Ligger Blankt 106. Strindbergs – Kvasibarn 107. Dag Vag – Samma Sak 108. Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör 109. Bob Hund – Düsseldorf 110. John Holm - Maria, Många Mil Och År Från Här 111. Petter – Repa Skivan 112. Looptroop – Jag Sköt Palme 113. Veronica Maggio – Jajaja 114. Mange Schmidt – Håll Käften 115. Hello Saferide – Arjeplog 116. Atomic Swing – Stone Me Into The Groove 117. Pugh Rogefeldt – Små Lätta Moln 118. Anna Järvinen – Boulevarden 119. Miss Li – Ba Ba Ba 120. Hellacopters – Born Broke (live Hultsfred 99) 121. Soundtrack Of Our Lives – Instant Repeater ‘99 122. Esbjörn Svensson Trio – Did They Ever Tell Cousteau 123. Ted Gärdestad – Sol, Vind Och Vatten 124. Lustans Lakejer – Diamanter 125. Hansson de Wolfe United – Var Kommer Barnen In 126. Nationalteatern – Kolla Kolla 127. Jens Lekman – Black Cab 128. Bear Quartet – Millions 129. Jose Gonzalez – Heartbeats 130. Samla Mammas Manna – Dundrets Fröjder 131. Jenny Wilson – Clattering Hooves 132. Jan Johansson – Visa Från Rättvik 133. Monica Zetterlund – Monicas Vals (Waltz For Debby) 134. Rebecka Törnqvist – Good Thing 135. Dungen – Ta Det Lugnt 136. Docenterna – Alla Helgons Dag 137. Anna Ternheim – Shoreline 138. Contact – Samma Vindar, Samma Dofter 139. Kjell Höglund – Häxprocess 140. Gösta Berlings Saga – Helgamarktz 141. A Camp – Love Has Left The Room 142. Cardigans – Lovefool 143. Eva Dahlgren – Ängeln I Rummet 144. Fläsket Brinner – Jätten Feeling 145. Underjordiska Lyxorkestern - Förbjuden Luft 146. Koop – Koop Island Blues 147. Marie Fredriksson – Tro 148. November – Mount Everest 149. Nicolai Dunger – Someone New 150. Fever Ray – If I Had A Heart 151. Atomic Swing – Gone In The Smoke 152. Björn Afzelius – Elsinore 153. Lars Winnerbäck – Stort Liv 154. Imperiet – Saker Som Hon Gör 155. Arbete & Fritid – Gånglåt Efter Lejsme Per Larsson, Malung 156. Håkan Hellström – Kom Igen Lena 157. Anna Järvinen – Äppelöga 158. Jojje Wadenius – Kalles Klätterträd 159. Grymlings – Där Gullvivan Blommar 160. Wilmer X – Blod Eller Guld 161. Ulf Lundell – Tre Bröder 162. Tant Strul – Dunkar Varmt 163. Ragnarök – Promenader 164. Radio Dept. – Never Follow Suit 165. Monica Törnell – En Kungens Man 166. Marie Bergman – Ingen Kommer Undan Politiken 167. Liket Lever – Levande Begravd 168. Hoola Bandoola Band – Vem Kan Man Lita På? 169. Hedningarna - Dolkaren 170. Kenta – Just Idag Är Jag Stark 171. Latin Kings - Hundår 172. Mattias Alkberg – Fyllskalle 173. Orup – Från Djursholm Till Danvikstull 174. Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja 175. Tallest Man On Earth – Pistol Dreams 176. The Embassy – It Pays To Belong 177. Ulf Lundell – (Oh La La) Jag Vill Ha Dej 178. Weeping Willows – Blue And Alone 179. Jakob Hellman – Tåg 180. Thorstein Bergman – För Mej Själv Och Mina Tänkta Vänner 181. Meshuggah – I 182. Freddie Wadling – Drömmarna 183. TT-Reuter – Krossa Alla Tankar 184. Allan Edwall – Du Och Jag 185. Bob Hund – Ett Fall Och En Lösning 186. Thirteen Moons – Going Against The Tide 187. Nils Landgren & Tomas Szanko – Den Blomstertid Nu Kommer 188. John Holm – Sommaräng 189. The Concretes – Back For Good 190. Bob Hund – Papperspåse 191. Entombed – Wolverine Blues 192. Grisen Skriker – Ettusen Punks 193. Magnus Uggla – Johnny The Rucker 194. Mattias Alkberg - Ragnar 195. Nicolai Dunger – Soul Rush 196. Cortex – The Freaks 197. Anna Ternheim – My Heart Still Beats For You 198. Christian Kjellvander – Portugal 199. Bob Hund – Jag Är Inte Arg 200. Janne Schaffer – Norrland 201. Cardigans – Communication 202. Bear Quartet – Grammar 203. Hellacopters – No Song Unheard 204. The Ark – Calleth You, Cometh I 205. Soundtrack Of Our Lives – Retro Man 206. Bob Hund – Mer Än Så Kan Ingen Bli 207. Anna Ternheim – What Have I Done 208. Refused – New Noise 209. Soundtrack Of Our Lives – Black Star 210. Magnus Uggla – Varning På Stan 211. Kent – Dom Andra 212. Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt 213. Veronica Maggio – Måndagsbarn 214. Ulf Lundell – Snart Kommer Änglarna Att Landa 215. Bob Hund – Sommaren Rasar 216. Promoe – Mammas Gata (ft Andreas Grega) 217. Eva Dahlgren – Vem Tänder Stjärnorna 218. Gyllene Tider – Billy 219. Vapnet ¬– Ge Dom Våld 220. Latin Kings – Blend Dom 221. Dungen – Festival 222. Mauro Scocco – Det Finns 223. Kent – Music Non Stop 224. Magnus Uggla – Astrologen 225. The Sounds – Song With A Mission 226. Grisen Skriker – En Öl Till 227. Cortex – Napalm Sticks To Kids 228. Gloria – Party On My Own 229. Peps Persson – Oh Boy! 230. The Embassy – Some Indulgence 231. Popsicle – Hey Princess 232. Pugh Rogefeldt – Hog Farm 233. Thåström – Kärlek Är För Dom 234. Wilmer X - Vild 235. Timbuktu – Karmakontot 236. Mikael Wiehe – Flickan Och Kråkan 237. Torsson – Det Spelades Bättre Boll 238. David Shutrick – Blå Container 239. Asta Kask – Ringhals Brinner 240. Ebba Grön – Vad Ska Du Bli 241. ABBA – Dancing Queen 242. Di Leva – Vi Har Bara Varandra 243. Anna Järvinen – Lilla Anna 244. Doris – Did You Give The World Some Love Today Babe 245. John Holm – Den Öde Stranden 246. Frida Hyvönen – Dirty Dancing 247. Hellacopters – By The Grace Of God 248. Kebnekajse – Barkbrödslåten 249. Noice – En Kväll I Tunnelbanan 250. Olle Ljungström – Tysk Indian 251. Bathory – Chariots Of Fire 252. Atomic Swing – Smile 253. Carbon Based Life Forms – Central Plains 254. Grymlings – En Glädjesång 255. Kent – Utan Dina Andetag 256. Lisa Ekdahl – Vem Vet 257. Pugh Rogefeldt – Aftonfalken 258. Radio Dept. – Why Won’t You Talk About It? 259. Reeperbahn – Gröna Tapeter 260. Teddybears Sthlm ft Thomas Rusiak – Hiphopper 261. Thåström – Fanfanfan 262. The Knife – Silent Shout 263. Ebba Grön – Die Mauer 264. Mattias Alkberg & Frida Hyvönen – Sista Dan Tillsammans 265. Hoola Bandoola Band – Keops Pyramid 266. Millencolin – No Cigar 267. Motorhomes – It’s Alright 268. Svenska Akademien – Du Vill Så Du Kan 269. Hansson & Karlsson – Tax Free 270. Weeping Willows – Broken Promised Land 271. Ulf Lundell – Snön Faller Och Vi Med Den 272. Contact – Hon Kom Över Mon 273. In Flames – Moonshield 274. Stefan Sundström & Apache – Nån Har Slagit Upp Ett Hål 275. Rednex – Cotton Eye Joe 276. Eldkvarn – Kärlekens Tunga 277. Fläsket Brinner – Bosses Låt 278. Tommy Nilsson – Öppna Din Dörr 279. The Plan – Mon Amour 280. Docent Död – Solglasögon 281. Kjell Höglund – Genesarets Sjö 282. Fläskkvartetten – Someone Like Me 283. Anna Ternheim – Lovers Dream 284. Eggstone – Wrong Heaven 285. Abba – Waterloo 286. Sophie Zelmani – I Can’t Change 287. El Perro del Mar – Change Of Heart 288. Kapten Röd – Stjärnorna Finns Här 289. Lasse Tennander – Rötter 290. Nynningen – För Full Hals 291. Pugh Rogefeldt – Finns Det Lite Stolthet Kvar… 292. Tages – Fantasy Island 293. Broder Daniel – Whirlwind 294. Ola Magnell – Påtalåten 295. Gyllene Tider – Ljudet Av Ett Annat Hjärta 296. Ståålfågel – En Dag I Varuhuset 297. Ace Of Base – The Sign 298. X-Models – Två Av Oss 299. Arbete & Fritid – Arbete & Fritid 300. Benny Anderssons Orkester & Helen Sjöholm – Vår Sista Dans ------------------------- ------------------------- ------ Alfabetisk: A Camp – Love Has Left The Room ABBA – Dancing Queen ABBA – My Love, My Life Abba – Waterloo Ace Of Base – The Sign Allan Edwall – Du Och Jag Anders F. Rönnblom – Det Är Inte Snön Som Faller Anna Järvinen – Boulevarden Anna Järvinen – Lilla Anna Anna Järvinen – Svensktalande Bättre Folk Anna Järvinen – Vals För Anna Anna Järvinen – Äppelöga Anna Ternheim – Better Be Anna Ternheim – Lovers Dream Anna Ternheim – My Heart Still Beats For You Anna Ternheim – Shoreline Anna Ternheim – What Have I Done Arbete & Fritid – Arbete & Fritid Arbete & Fritid – Gånglåt Efter Lejsme Per Larsson, Malung Archimedes Badkar - Badidoom Asta Kask – Ringhals Brinner Atomic Swing – Gone In The Smoke Atomic Swing – In The Dust Atomic Swing – Smile Atomic Swing – Stone Me Into The Groove Bad Cash Quartet – Midnight Prayer Bathory – Chariots Of Fire Bear Quartet – Grammar Bear Quartet – Millions Benny Anderssons Orkester & Helen Sjöholm – Vår Sista Dans Björn Afzelius – Elsinore Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör Bo Kaspers Orkester – I Samma Bil Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem… Bob Hund – Düsseldorf Bob Hund – Ett Fall Och En Lösning Bob Hund – Istället För Musik: Förvirring Bob Hund – Jag Är Inte Arg Bob Hund – Mer Än Så Kan Ingen Bli Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? Bob Hund – Papperspåse Bob Hund – Sommaren Rasar Bob Hund – Våffeljärnet Broder Daniel – Shoreline Broder Daniel – Whirlwind Candlemass – At The Gallows End Carbon Based Life Forms – Central Plains Cardigans – Communication Cardigans – Lovefool Cardigans – Step On Me Cardigans – You’re The Storm Christian Kjellvander – Portugal Contact – Hon Kom Över Mon Contact – Samma Vindar, Samma Dofter Cornelis Vreeswijk – Hönan Agda Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor Cortex – Napalm Sticks To Kids Cortex – The Freaks Dag Vag – Samma Sak David Shutrick – Blå Container Di Leva – Vem Ska Man Tro På Di Leva – Vi Har Bara Varandra Docent Död – Solglasögon Docenterna – Alla Helgons Dag Docenterna – Varma Öl Och Kalla Element Doris – Did You Give The World Some Love Today Babe Doris – You Never Come Closer Dungen – Festival Dungen – Ta Det Lugnt Ebba Grön – 800 Grader Ebba Grön – Die Mauer Ebba Grön – Flyktsoda Ebba Grön – Staten & Kapitalet Ebba Grön – Vad Ska Du Bli Ebba Grön – We’re Only In It For The Drugs Eggstone – Wrong Heaven El Perro del Mar – Change Of Heart Eldkvarn – Alice Eldkvarn – Fulla För Kärlekens Skull Eldkvarn – Kärlekens Tunga Entombed – To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth Entombed – Wolverine Blues Esbjörn Svensson Trio – Did They Ever Tell Cousteau Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View Europe – The Final Countdown Eva Dahlgren – Vem Tänder Stjärnorna Eva Dahlgren – Ängeln I Rummet Fattaru – Babylon Fever Ray – If I Had A Heart Flower Kings – I Am The Sun (Part One and Two) Fläsket Brinner – Bosses Låt Fläsket Brinner – Jätten Feeling Fläskkvartetten – Someone Like Me Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon Freddie Wadling – Drömmarna Freestyle – Vill Ha Dej Frida Hyvönen – Dirty Dancing Frida Hyvönen – Enemy Within Gimmicks – Just Sånt Får En Att Bli Sur Gloria – Party On My Own Grisen Skriker – En Öl Till Grisen Skriker – Ettusen Punks Grymlings – Där Gullvivan Blommar Grymlings – En Glädjesång Gunnar Svensson & Arne Domnerus – Karl-Bertil Jonssons Julafton Gyllene Tider – Billy Gyllene Tider – Ljudet Av Ett Annat Hjärta Gösta Berlings Saga – Helgamarktz Gösta Berlings Saga – Sorterargatan 3 Hansson & Karlsson – Tax Free Hansson de Wolfe United – Var Kommer Barnen In Hedningarna - Dolkaren Hellacopters – Born Broke (live Hultsfred 99) Hellacopters – By The Grace Of God Hellacopters – No Song Unheard Hello Saferide – Arjeplog Hives – Hate To Say I Told You So Hoola Bandoola Band – Keops Pyramid Hoola Bandoola Band – Vem Kan Man Lita På? Håkan Hellström – Kom Igen Lena Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig, Göteborg Imperiet – Blå Himlen Blues Imperiet – Saker Som Hon Gör In Flames – Moonshield Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt Jakob Hellman – Tåg Jakob Hellman – Vara Vänner Jakob Hellman – Vintern Dör Jan Johansson – Kvällar I Moskvas Förstäder Jan Johansson – Visa Från Rättvik Jan Johansson – Visa Från Utanmyra Janne Schaffer – Norrland Jenny Wilson – Clattering Hooves Jens Lekman – Black Cab John Holm – Den Öde Stranden John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg John Holm - Maria, Många Mil Och År Från Här John Holm – Sommaräng Jojje Wadenius – Kalles Klätterträd Jose Gonzalez – Heartbeats Kapten Röd – Stjärnorna Finns Här Katatonia – Brave Kebnekajse – Barkbrödslåten Kebnekajse – Förberedelser Till Fest Kebnekajse – Horgalåten Kenny Håkansson – Gånglåt Kent – Dom Andra Kent – Kärleken Väntar Kent – Mannen I Den Vita Hatten (16 År Senare) Kent – Music Non Stop Kent – Utan Dina Andetag Kenta – Just Idag Är Jag Stark Kjell Höglund – Genesarets Sjö Kjell Höglund – Häxprocess Komeda – A Simple Formality Komeda – Feeling Fine Koop – Koop Island Blues Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel KSMB – Polsk Schlager KSMB – Sex Noll Två Lars Winnerbäck – Elegi Lars Winnerbäck – Stort Liv Lars Winnerbäck & Miss Li – Om Du Lämnade Mig Nu Lasse Tennander – Rötter Latin Kings – Blend Dom Latin Kings - Hundår Liket Lever – Levande Begravd Lisa Ekdahl – Vem Vet Looptroop – Jag Sköt Palme Lustans Lakejer – Diamanter Magnus Uggla – Astrologen Magnus Uggla – Hallå Magnus Uggla – Johnny The Rucker Magnus Uggla – Kung För En Dag Magnus Uggla – Varning På Stan Mando Diao – Long Before Rock’n Roll Mange Schmidt – Håll Käften Marie Bergman – Ingen Kommer Undan Politiken Marie Fredriksson – Tro Marie Fredriksson – Ännu Doftar Kärlek Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar Mattias Alkberg – Fyllskalle Mattias Alkberg – Jag Är En Antenn Mattias Alkberg - Ragnar Mattias Alkberg & Frida Hyvönen – Sista Dan Tillsammans Mattias Alkberg BD – Stockholm Mauro Scocco – Det Finns Mauro Scocco – Ingen Vinner Merit Hemmingsson – Jämtländsk Brudmarsch ’73 Meshuggah – I Meshuggah – Rational Gaze Mikael Wiehe – Flickan Och Kråkan Mikael Wiehe – Titanic (Andraklasspassagerarens Sång) Millencolin – No Cigar Miss Li – Ba Ba Ba Monica Törnell – En Kungens Man Monica Törnell – Vintersaga Monica Zetterlund – Monicas Vals (Waltz For Debby) Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan Motorhomes – It’s Alright Nationalteatern – Barn Av Vår Tid Nationalteatern – Kolla Kolla Nationalteatern – Livet Är En Fest Nicolai Dunger – My Time Is Now Nicolai Dunger – Someone New Nicolai Dunger – Soul Rush Nils Landgren & Tomas Szanko – Den Blomstertid Nu Kommer Noice – En Kväll I Tunnelbanan Nomads – Rat Fink A Boo-Boo November – Mount Everest Nynningen – För Full Hals Ola Magnell – Påtalåten Olle Adolphson – Nu Har Jag Fått Den Jag Vill Ha Olle Ljungström – Tysk Indian Opeth – Blackwater Park Orup – Från Djursholm Till Danvikstull Peps Persson – Falsk Matematik Peps Persson – Oh Boy! Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) Petter – Repa Skivan Popsicle – Hey Princess Promoe – Mammas Gata (ft Andreas Grega) Pugh Rogefeldt – Aftonfalken Pugh Rogefeldt – Finns Det Lite Stolthet Kvar… Pugh Rogefeldt – Hog Farm Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten Pugh Rogefeldt – Små Lätta Moln Radio Dept. – It’s Personal Radio Dept. – Never Follow Suit Radio Dept. – Why Won’t You Talk About It? Ragnarök – Promenader Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja Rebecka Törnqvist – Good Thing Rednex – Cotton Eye Joe Reeperbahn – Gröna Tapeter Reeperbahn – Havet Ligger Blankt Reeperbahn – Min Instinkt Refused – New Noise Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat Samla Mammas Manna – Dundrets Fröjder Skäggmanslaget – Gråtlåt, Polska Efter Hjort Anders Sophie Zelmani – I Can’t Change Soundtrack Of Our Lives – Black Star Soundtrack Of Our Lives – Embryonic Rendezvous Soundtrack Of Our Lives – Firmanent Vacation Soundtrack Of Our Lives – Instant Repeater ‘99 Soundtrack Of Our Lives – Retro Man Soundtrack Of Our Lives – Sister Surround Stefan Sundström & Apache – Nån Har Slagit Upp Ett Hål Strindbergs – Kvasibarn Ståålfågel – En Dag I Varuhuset Svenska Akademien – Du Vill Så Du Kan Tages – Fantasy Island Tallest Man On Earth – Pistol Dreams Tant Strul – Dunkar Varmt Ted Gärdestad – Himlen Är Oskyldigt Blå Ted Gärdestad – Sol, Vind Och Vatten Teddybears Sthlm ft Thomas Rusiak – Hiphopper The Ark – Calleth You, Cometh I The Concretes – Back For Good The Embassy – It Pays To Belong The Embassy – Some Indulgence The Embassy – The Great Indoors People The Field – Leave It The Knife – Heartbeats The Knife – Pass This On The Knife – Silent Shout The Plan – Mon Amour The Sounds – Song With A Mission Thirteen Moons – Going Against The Tide Thorstein Bergman – För Mej Själv Och Mina Tänkta Vänner Thåström – Fanfanfan Thåström – Kort Biografi Med Litet Testamente Thåström – Kärlek Är För Dom Timbuktu – Karmakontot Tommy Nilsson – Öppna Din Dörr Torsson – Det Spelades Bättre Boll Torsson – Klippans Centrum Tough Alliance – 25 Years And Running Tough Alliance – Silly Crimes TT-Reuter – Krossa Alla Tankar Ulf Lundell – (Oh La La) Jag Vill Ha Dej Ulf Lundell – Snart Kommer Änglarna Att Landa Ulf Lundell – Snön Faller Och Vi Med Den Ulf Lundell – Tre Bröder Ulf Lundell – Öppna Landskap Underjordiska Lyxorkestern - Förbjuden Luft Wannadies – My Home Town Vapnet ¬– Ge Dom Våld Vapnet – Plötsligt Händer Det Inte Weeping Willows – Blue And Alone Weeping Willows – Broken Promised Land Veronica Maggio – Jajaja Veronica Maggio – Måndagsbarn Wilmer X – Blod Eller Guld Wilmer X - Vild X-Models – Två Av Oss Yngwie Malmsteen – Evil Eyes | |
| nyckelpigan_ | 2011-12-23 23:51 | |
![]() | Och? | |
| Bob100 | 2011-12-24 00:26 | |
![]() | Nyckelpigan. Kära vän. Som utlovat...syftar på något som inträffat tidigare. Nämligen att MASSOR med Betapetare bidragit med förslag på låtar. Här är resultatet. Välkommen att bidra! | |
| SkySpy_ | 2011-12-24 00:36 | |
![]() | Hade varit nice med en spotify lista på den | |
| SylphiD | 2011-12-24 00:41 | |
![]() | Drar upp Fred till nummer ett enligt min önskelista. Enligt mig den bästa låten samt texten som någonsin skrivits på svenska. | |
| Bob100 | 2011-12-24 00:45 | |
![]() | SkySpy. Spotifylistan finns efter Exportsuccee och innan 1. Ebba Grön... Ha en nice uppesittarkväll! Ulf Lundells "Snart Kommer Änglarna Att Landa" passar nog bra! | |
| Bob100 | 2011-12-24 00:47 | |
![]() | SylphiD. Att det är en cover på nån kanadensare tror jag. Drar dock inte ned betyget eftersom han gör låten perfekt. | |
| kajix | 2011-12-25 02:12 | |
![]() | slutsats: MASSOR med Betapetare har fel. | |
| Obstinat- | 2011-12-25 10:31 | |
![]() | Saknar både Evergrey och Dia psalma? | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-25 10:36 | |
![]() | Konstigt val av ABBA-låtar. "My love, my life"?? ;-) | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2011-12-25 10:41 | |
![]() | Saknar Bredarslade tanter, av Robban Broberg! | |
| bobo flux | 2011-12-25 10:43 | |
![]() | Inte en enda Roxette-dänga? | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-25 10:53 | |
![]() | Roxette borde vara representerade med ett par låtar, ja. Kul med Yngwie på plats 100. Låten heter dock "Evil Eye" utan "s". Men i det stora hela är det ett gediget arbete Bob100 har gjort. Det är alltid roligt med listor, tycker jag. Yngwie när han var ung och vital, och inte så lite inspirerad av Ritchie Blackmore: www.youtube.com/watc...j3 ec2cCaJw :-) | |
| boden_anna | 2011-12-25 11:14 | |
![]() | Nationalteatern-Men bara om min älskade väntar är den bästa svenska låten alla kategorier! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-25 11:36 | |
![]() | dom har glömt Mörbyligan,Lilla sussi är död | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-25 11:39 | |
![]() | Och Lili o Sussie. | |
| Defrob | 2011-12-25 11:50 | |
![]() | Så uselt. En topp 300 utan Candlemass. Tragiskt. | |
| Defrob | 2011-12-25 11:51 | |
![]() | Sorry missade... At the gallows end? OK men Black Stone Wielder, Crystal Ball och Demons Gate är bättre låtar. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-12-25 12:05 | |
![]() | Det var jag som fick in Candlemass på listan. :-) At the gallows end är min favorit med dem, men de låtar du nämner är ju också mäktiga. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-25 12:21 | |
![]() | det är ganska många för mycket på den listan ,och många som saknas | |