Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2012-01-17 19:44 | |
![]() | Problem med benhinnorna. Så har jag tagit tag i att börja motionera igen. Har varit alldeles för stillasittande och lat länge nu. Den bästa motionen för mig är promenader. Men nu har jag problem med att jag får överjävlig värk i benhinnorna när jag promenerar. Det blir som kramp, det blir svårt att ens lyfta benen för att gå framåt:-( Har någon ett bra tips på hur man lättast avhjälper det? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-01-17 19:45 | |
![]() | Är väl bara att fortsätta. | |
| Bitte - Administratör | 2012-01-17 19:46 | |
![]() | Smörj med Linnex på kvällarna Bitte | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-01-17 19:46 | |
![]() | Se till att skaffa riktiga skodoningar - alltså dojor designade för promenader, finns på välsorterade sportaffärer. Gå gärna på skogsstigar om du har möjlighet, eller annat lite sviktande underlag. Asfalt och felaktiga dojor leder obarmhärtigt till benhinnevärk. | |
| proMiLLan | 2012-01-17 19:47 | |
![]() | Stretcha vristerna. Och vila. | |
| Gautama | 2012-01-17 19:49 | |
![]() | Skor har jag ett par jättebra som är avsedda för promenader. Men det blir mycket asfalt..., får väl gå vid sidan av gångstigen på gräsmattan. Får köpa Linnex och prova..., är det på apoteket? Arbetslinjen, jag fortsätter givetvis att gå men det är grymt jobbigt när det gör så ont. Man tappar lätt lusten när varje steg värker:-( | |
| Bitte - Administratör | 2012-01-17 19:51 | |
![]() | Tror de har det även hälsokost eller din massör kan ha det Bitte | |
| Gautama | 2012-01-17 19:51 | |
![]() | Funderar lite på om värme kan hjälpa? Om jag ska linda benen så de blir varmare just där? Någon som vet? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-01-17 19:52 | |
![]() | Jo, men om det gör för ont så får du fortsätta vid ett annat tillfälle. Har du bara nyligen börjat promenera så är det ju naturligt att du får lite värk. I takt med att kroppen blir van vid ansträngningen så borde smärtan försvinna. | |
| apbur | 2012-01-17 19:57 | |
![]() | Nej, du ska inte fortsätta anstränga dig om din kropp ger tecken på att du överansträngt dig. Vila och antiinflammatoriskt för att sen sakta trappa upp och stärka muskulaturen. | |
| apbur | 2012-01-17 19:58 | |
![]() | Värme är ajabaja på inflammation. | |
| Kristallklar | 2012-01-17 20:01 | |
![]() | www.vardguiden.se/Sj...la mmation/ | |
| Miss_jk | 2012-01-17 20:02 | |
![]() | Är inte helt hundra på att det är benhinnorna du får ont i. Har samma problem nämligen och när jag spelade handboll HADE jag problem med benhinnorna, och det kändes inte alls likadant. Tror att det helt enkelt är som du skriver: kramp. I muskeln som sitter lite på framsidan/utsidan av smalbenet? Har tyvärr ingen lösning. Har alltid haft det problemet just när jag powerwalkar. | |
| Miss_jk | 2012-01-17 20:05 | |
![]() | Har inget med inflammation att göra, det är jag ganska säker på, så det är nog ingen fara att fortsätta gå. Det gör väl inte ont emellan promenaderna, utan bara just när du går? Och det går fort över bara man får vila lite. Som sagt, kramp är min gissning. | |
| apbur | 2012-01-17 20:08 | |
![]() | Jag tror snabba promenader ger lite sämre cirkulation i benmusklerna än exempelvis löpning vilket ökar mjölksyran och gör att det smärtar och krampar. Kan nog mycket väl vara som Miss_jk säger. | |
| Gautama | 2012-01-17 20:08 | |
![]() | Det kan nog stämma som du säger Miss jk. Har iofs lite ont mellan promenaderna, men det kan nog vara kramp i muskeln som du säger. Har också haft problemet i omgångar när jag promenerar mycket. | |
| Miss_jk | 2012-01-17 20:09 | |
![]() | Ja, inga som helst problem när jag springer, utan bara när jag går. Samma för dig, Gautama? | |
| Gautama | 2012-01-17 20:09 | |
![]() | Har inte tänkt på det..., måste nog provspringa för att kunna uttala mig om det. Ska kolla i morgon om det känns bättre att springa:-) | |
| Anthem | 2012-01-17 20:10 | |
![]() | har haft problem med mina benhinnor i 3 år. Du är troligen överansträngd på grund av att du är otränad. Det gäller som arbetslinjen sade att ta det lugnt, anti-inflammatoriska och lyssna på dina ben. Bygg upp muskulaturen och bra inlägg om det kan vara att du har problem med proneringen eller om du har en liten plattfot. Finns inga genvägar, jag joggar väldigt mycket och det har varit svårt att fortsätta med min inflammation. Jag har lagt skorna på hyllan sen 2010. bokstavligen och bildligt talat. Om du promenerar på asfalt råder jag dig att hitta en skogstig med mjukare underlag, i kombination med en bättre pronation hjälper det enormt mycket mot benhinneinflammation och de symptom du har. | |
| apbur | 2012-01-17 20:15 | |
![]() | Jag tror inte "powerwalk" är speciellt bra om jag ska vara ärlig. Inte på det forcerade sättet. Människor som måste gå långa sträckor flyter fram på ett annat sätt. Mer en framåtlutad gångstil med små steg. Det är så vi naturligt rör oss om vi vill gå men samtidigt inte springa. Så bättre att du sätter på dig joggingskorna och småtrippar fram :) | |