Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 7 |
Inloggade | 28 |
Mobilspel
Pågående | 20 522 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-08-22 17:15 | |
![]() | Återkommande drömmar? Är det någon mer än jag som har återkommande drömmar, eller återkommande senarion i drömmar? Jag till exempel drömmer nästan varje natt att jag inte kan se! Till exempel att jag har solen i ögonen, att mina glasögon är smutsiga, att allt är kolsvart eller helt enkelt att ögonen klibbat igen. Jätteobehagligt! Detta oftast i kombination med att jag inte hinner dit jag ska i tid, så jag vaknar oftast frustrerad. Något som känns igen? | |
TomasLeonard | 2006-08-22 17:38 | |
![]() | Hmm intressant! Kan det vara så att du är en extrovert personlighet och att du önskar än mer introvert sida? Du kan med andra ord ifrågasätta panikkänslan du upplever av blindheten. Du kan fortfarande behålla lugnet och fundera för dig själv introvert och släppa skådespelet som pågår hela tiden utanför din person. Du vet med dig förnuftsmässigt att du med största sannolikhet inte är blind, det är ingen mening med att fundera över om man håller på att bli galen, eller ska förlora sin hälsa. Man kan ju alltid planera sin tid bättre, få de jordiska plikterna uppspaltade så de inte förtär ens harmoni och fantasi..dvs man slipper oroa sig över att man missat ngt viktigt. Det kan också förhålla sig precis tvärtom, dvs att du under en tid ägnat dig åt för mycket grubblerier och känner att det är flera saker som du borde ta itu med. | |
DanneMann | 2006-08-22 18:10 | |
![]() | ...eller så är alla former av drömtydning humbug. Din hjärna försöker samla ihop dina sinnesintryck under dagen i relation till tidigare relaterade minnen. En uppdatering av ditt minnes innehållsförteckning om du så vill. Du drömmer sannolikt ett antal gånger per sovtillfälle, och varje dröm är unik. Däremot så kommer du säkert ihåg saker som tidigare drömmar har gemensamt med den senaste. Det mänskliga psyket älskar att hitta likheter och röda trådar. ..fler teorier? | |
Cardamom - Ej medlem längre | 2006-08-22 18:20 | |
![]() | Jag har haft en kannibalisk dröm där jag nafsar efter människor. Tror inte jag vill analysera den drömmen. En annan dröm jag haft som jag minns är den där det växte ut tänder på axeln och jag fick tandvärk. Inte kul. Jag föredrar att tro att drömmar inte har någon betydelse, annars är jag illa ute. | |
Gharmon | 2006-08-22 18:29 | |
![]() | Skönt att höra Gryn... ops Cardamom. Trodde jag var ensam om kannibaldrömmar. Inatt skar jag upp en grillad människokropp och delade den med familjen. Vet inte vem vi åt, men jag tror att det var någon släkting. Betyder det något, tro? | |
Cardamom - Ej medlem längre | 2006-08-22 18:45 | |
![]() | Jaså, Gharmon - jag var inte så sofistikerad att jag åt grillat kött. Nehej, jag hoppade på människor och försökte bita tag i en saftig bit. *hugg o nafs* Det betydde nog bara att jag var sugen på en blodig stek... | |
TomasLeonard | 2006-08-22 19:14 | |
![]() | Att skratta åt sina drömmar kan ju vara roligt, men om man bara skrattar känns det lite hysteriskt till sist.... The greatest trick the Devil ever pulled on man was to convince him that he didnt exist. | |
TomasLeonard | 2006-08-22 19:17 | |
![]() | The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didnt exist. så ska det visst vara. | |
Cardamom - Ej medlem längre | 2006-08-22 19:24 | |
![]() | Jaha? Drömmar finns, har inte påstått något annat. ;-) Jag drömmer väldigt mycket och de mest skruvade är förstås de jag kommer ihåg bäst. Jag har liten tilltro till att drömmar på ett undermedvetet sätt förser oss med något sorts budskap. Drömtyderi ser jag på samma sätt som horoskop - det mesta passar in. Men visst är det intressant att diskutera sina drömmar, säger inget annat. Kanske vill man att det ska betyda något..? :-) | |
TomasLeonard | 2006-08-22 19:35 | |
![]() | Theres a superstition in avoiding superstition. Francis Bacon Fantasi är viktigare än kunskap. Albert Einstein | |
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-08-22 19:46 | |
![]() | Nu tänkte ju inte jag riktigt att tråden skulle handla om drömtydning och sånt, utan att man skulle berätta om sina erfarenheter med mystiska, återkommande drömmar. Fast iofs, har man nåt som alltid återkommer kanske det betyder något, men jag tror mer på enkla förklaringar som typ stress, inte att det finns något direkt djupare budskap. | |
cptzoom | 2006-08-22 20:09 | |
![]() | Brukar ha problem att springa när jag drömmer. Det är alltid som att springa i sirap. | |
Backisen1 | 2006-08-22 21:19 | |
![]() | jag bgrukar drömm att jag tappar rösten när jag är i fara | |
pilutta-dej | 2006-08-22 21:42 | |
![]() | Jag har ända sedan jag var barn haft återkommande drömmar om att jag kan flyga, jag bara simmar i luften, underbart! Det händer tyvärr mer sällan nu för tiden. Vad gäller drömtydning är jag helt ointresserad av att läsa i böcker vad olika drömmar kan betyda. Däremot är min bestämda åsikt att drömmar är meddelande från mitt undermedvetna till mitt medvetna. T.ex. kan man drömma att man gått vilse när tillvaron är osäker eller kaotisk. Ibland kan förklaringen mer långsökt än så, och ibland förstår man ingenting. Men jag tror att man kan öva upp sin lyhördhet inför vad det är för känslor och tankar som försöker ta sig upp genom drömmen. Min favoritdröm är frånen period när jag äntligen började känna att jag var vuxen och att jag kunde våga ta steg ut i det okända. Då drömde jag en natt att jag var en kalv som stod vid en hårt trafikerad landsväg och såg på korna som gick och betade på en äng på andra sidan vägen. De hade blomsterkransar kring halsen och var väldigt vackra, trygga och lockande. Jag ville gärna över till dem och bli en av dem.Jag såg att det var en lucka i trafiken och frågade oroligt någonnnn, jag vet inte vem, som stod vid min sida: "Kan jag gå nu?" Han svarade:"Ja, du kan gå nu." Och så gick jag. En lustig sak när jag drömmer är att jag väldigt ofta är på den plats i världen där jag känner mig allra mest hemma, nämligen på vårt lantställe. Det blir i drömmen till alla möjliga miljöer. Det är sig aldrig likt, utan kan se ut på alla möjliga sätt, men jag vet alltid att det är där. | |
Ouck - Ej medlem längre | 2006-08-22 22:35 | |
![]() | Jag har avslutat Nobel-middagen med svampplockning i den grönaste av alla skogar ett flertal gånger haha :) | |
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-08-22 23:46 | |
![]() | Jag drömmer faktiskt även lite då och då att jag är någon superhjälte. Dom två senaste gångerna har jag varit Robin Hood och Harry Potter. Fråga mig inte varför... | |
Tufflan | 2006-08-23 01:28 | |
![]() | När jag var yngre drömde jag ofta att jag tappade tänderna. Helt panikartat blev dem bara lösare och lösare och sen föll de ut en i taget. Jag läste i nån freudiansk drömtydarbok att det betydde nåt viktigt som jag glömt nu. Det försvann efter jag fick barnen,,, ungefär samtidigt som jag slutade vara rädd för att dö,,,, det kan hänga samman,,, | |
Cardamom - Ej medlem längre | 2006-08-23 08:34 | |
![]() | Jag har ofta samma dröm när jag har hög feber, men jag känner bara igen den då och kommer aldrig ihåg den efteråt. Knäppt, jag vet. | |
dinodog | 2006-08-23 08:50 | |
![]() | *S* jag brukar också drömma att jag tappar min tänder alltid samma tänder i underkäken, min ena son drömmer samma dröm som jag. Och härom natten drömde jag om en orm som jag strypte med mina bara händer, och när jag vaknade hada jag ont i händerna. | |
Pekkis | 2006-08-23 10:14 | |
![]() | Aha, pilutta-dig. Jag drömade också att jag simmade i luften när jag var yngre. Nu kommer de drömmarna dock allt mer sällan. Tyvärr. Nu för tiden drömmer jag mycket, men inget speciellt. Trist värre. | |